Mickey laten dekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Mickey laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 20:56

Ik zit er al een tijdje aan te denken om Mickey weer eens te laten dekken. Ze is een jaar of 10 en heeft al 2 keer eerder een veulen gehad, dus het kan nog makkelijk. Dat waren leuke goedgebouwde veulens, allebei bont, hoewel de vader een vos was.

Alleen, Mickey heeft geen papieren. En men zegt vaak dat veulens van merries zonder papieren naar de slacht gaan, dat er toch al een overschot aan shetlanders is in Nederland.
Maar daar ben je zelf ook nog bij toch, ik zou het veulen niet aan een handelaar of slager ofzo verkopen.

Wat vinden jullie van deze argumenten? Kloppen ze? Of zal ik het wel doen? Tijd, geld en ruimte heb ik wel.

Nog een vraagje: als ik Mickey door een geregistreerde hengst laat dekken, kan het veulen toch ook geregistreerd worden?

P.S. Ik ga niet fokken voor de verkoop/handel ofzo, en als ik geen goed tehuis kan vinden, houd ik het wel zelf.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:33

bont is onwijs geliefd Micky is een shetje toch? grote kans dus dat je heel snel een goed thuis vind.
Vooral voor bonte shetjes hengstveulens gaan over het algemeen wat moeilijker weg maar merrie veulens zeker als ze bont zijn,zijn goed te verkopen.
als je toch fokt voor jezelf en eventueel een ander die 'm graag wil hebben zou ik het zeker doen.
Fok je niet voor jezelf maar voor de handel zou ik een hengst met papier nemen.
Dan kan er vaak bij het veulen registratiepapier en zijn ze iets meer waard