Dressuurstal Van Baalen koopt deel Kigali

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Dressuurstal Van Baalen koopt deel Kigali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:12

Citaat:
Brakel – De 13-jarige KWPN-hengst Kigali (Wolfgang x Voltaire) van stal Zoer is voor de helft aangekocht door Dressuurstal van Baalen, dit met behulp van Jan de Vries van BMC en Henk Krooswijk van bouw- en aannemingsbedrijf Binneweg de Panter. Kigali gaat daarmee vanaf heden BMC Kigali heten.

Het is de tweede keer dat Olympisch amazone Coby van Baalen mogelijkheden ziet in een eerder als springpaard geschoolde hengst. De eerste keer ging het om de helaas gestorven zwarte Ferro, waarmee Coby uiteindelijk ondermeer Olympisch teamzilver haalde in Sydney, nu gaat het om de voormalige wereldkampioen van de 5-jarige springpaarden in 1997, Kigali.

Kigali werd gefokt door H. Huis in ’t Veld uit de bijzondere merrie Finesse (Voltaire x Gag xx). Finesse nam met Emile Hendrix ondermeer deel aan de Olympische Spelen in Atlanta 1996. In 1997 was Finesse Rabobank paard van het jaar na een fantastisch sportjaar.
Arend Zoer kocht haar zoon Kigali als veulen. “En Kigali’s 7-jarige zoon Respekt gaat deze week weer met mijn zoon Albert mee naar Rome, weer de nieuwe generatie!”, zegt Zoer enthousiast.
Kigali blijft voor de dekdienst beschikbaar bij Maatschap Zoer, maar komt ook bij de Gebroeders van Manen ter dekking.
Coby van Baalen staat versteld van de intelligentie en het leervermogen van de hengst. “Kigali vertoont in zijn temperament het meeste bloed van alle paarden die ik tot nu toe tot Grand Prix heb geschoold, maar is ook zeer ongecompliceerd in de omgang. Hij wil alles begrijpen en alles voor je doen. Ik ben ongelooflijk blij met hem! Ik ga niets overhaasten, maar hoop aanstaand najaar of volgend voorjaar de Grand Prix-ring binnen te kunnen rijden. Maar nu eerst het lichte tourkampioenschap in Nijmegen over 14 dagen”, zegt Coby van Baalen.

Bron: www.vwf.nl

Mireille1970

Re: Dressuurstal Van Baalen koopt deel Kigali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:17

Uit goede stammen komen goede paarden.... en meewerkend zijn deze zeker. Heb er nu zo'n 8 gehad uit de moeder van Finesse en verder en ze zijn echt fantastisch om mee te werken.

Maar ehm even een correctie: Ferro was al Grand prix klaar hoor, alleen niet zo tot in de details misschien maar Schoenmakers was al wel zover...

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:28

Leuk voor de van Baalens. Ik heb wel vertrouwen in dit koppel.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:33

Ik ook!

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:06

Mireille1970 schreef:
Uit goede stammen komen goede paarden.... en meewerkend zijn deze zeker. Heb er nu zo'n 8 gehad uit de moeder van Finesse en verder en ze zijn echt fantastisch om mee te werken.

Maar ehm even een correctie: Ferro was al Grand prix klaar hoor, alleen niet zo tot in de details misschien maar Schoenmakers was al wel zover...

Dat staat toch niet zo interessant als ze dat erbij zetten Lips are sealed . Nu denkt men in ieder geval dat Coby t zelf voor elkaar kreeg
Schijnheilig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:19

Verward Coby krijgt paarden toch echt heel fijn aan het lopen, of zij ze nou van meet af aan in opleiding had of dat ze werden overgenomen.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:56

Aimee schreef:
:? Coby krijgt paarden toch echt heel fijn aan het lopen, of zij ze nou van meet af aan in opleiding had of dat ze werden overgenomen.

Helemaal mee eens !!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:01

Ik geef ze groot gelijk dat ze een deel kopen. Zo ben je vrij zeker dat je hem kunt blijven rijden. Veel dressuurtoppers gaan naar Amerika als je niet oppast.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:02

Geeft ook niet, dan ben je weer verzekerd van een hoop centjes..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:07

Niet als jij niet voor een deel eigenaar bent... Trouwens, zeg dat maar eens tegen Marlies van Baalen, denk dat zij Idocus nog wel had willen rijden.....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:08

Vaak zijn ze daarom deel-eigenaar...

En Marlies, voor Idocus 10 anderen, zo'n crack was het nou ook niet.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:11

Daar heb je gelijk in, alhoewel, ik vond toch wel dat Idocus wel wat had.... maar hij was natuurlijk nooit bovenin geëindigd