Heeft iemand zoiets eerder bij een geboorte gezien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monnes

Heeft iemand zoiets eerder bij een geboorte gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:36

Bij de geboorte van 1 van de veulens kwam er nog iets tevoorschijn. Heeft iemand zoiets eerder gezien? Ongeveer 20 cm in doorsnee, beetje kraakbeen achtig. Volgens onze dierenarts zou het een uitgegroeide stamcel betreffen. Zelf dacht ik aan een vergroeide tweelingvrucht. Voor een ieder die nog een veulen moet krijgen is dit extra info.. Haha!
Verder de bevalling ging gemakkelijk en veulen is kerngezond.

Afbeelding

Sammie

Re: Heeft iemand zoiets eerder bij een geboorte gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:45

Kun je er nog een been/hoef of hoofd oid aan herkennen?

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:56

Helemaal niets, zelf heb ik het niet losgehaald om de dierenarts alle gelegenheid te geven om zijn vak uit te oefenen, ha ha maar het leek op een holle bal. Volgens de dierenarts kon je er niet veel aan zien.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:10

Wat vreemd! En kwam het er los bij zegmaar, of zat het vast aan het veulen of de nageboorte? Ik heb er echt totaal geen verstand van, dus als ik onzin uitkraam... Lachen

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:13

Je zou de foto kunnen opsturen naar Bit. Misschien dat drs. Evert Offereins weet wat het is.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:42

Stacey, geen opmerking vind ik onzinnig. Wellicht ben ik nog een geduldige bokker ( ha ha ) maar het kwam er los bij als een extra bonus zeg maar. Zidalgo een goed idee ! Kan dit per email weet je dat toevallig?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:14

Ik heb dat zelf ook wel eens gehad. Is een aanlegfoutje van de vliezen/placenta etc, beetje theratoma-achtig (een theratoma is een kankergezwel uitgroeiend vanuit een stamcel of ongedifferentieerde cel die embryo-achtige kenmerken heeft. Soms vind je er ook haren of rudimentaire tandjes in). Ontstaat vooral in oudere merries, daar wil wel eens wat fout gaan bij de celdelingen, die niet alleen nodigzijn voor het embryo, maar ook voor de vorming van de vliezen en de placenta.

Het is niet persé een 'versteende' tweeling, de zijn over het algemeen beter te herkennen, en volledig qua ontwikkeling, hoe klein ook - maw, met 4 benen, hoofdje etc...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:11

Ik heb het ook ooit eens gezien, een klein vruchtzakje met wat weefsel, botweefsel en haartjes....

beetje typisch Ach gut

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:51

Ik heb zoiets ook één keer gezien. Leek ook eerst nergens op. Toen hebben ze het toch open gemaakt. Bleek er toch nog iets van een versteende vrucht in te zitten. Er zat alleen een hele dikke "soort schil" Verward ( ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen...) omheen. Misschiem is er idd nog een dierenarts die het voor de gein eens wil ontleden? IK weet niet hoe het inmiddels ruikt natuurlijk, he he...
Misschien nog een leuk biologie projectje. Dan doe je het bij je moeder in de vriezer en wacht je tot een geschikt moment Haha! Clown

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:53

Of bij je schoonmoeder natuurlijk... Maar even alle gekheid op een stokje. Misschien is het idd wel leuk om eens zoiets naar Dhs Offereins te sturen.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:49

@ monnes: Je kunt de vraag/verhaal mailen naar Bit@reedbusiness.nl onder vermelding van "Brieven aan Bit". Ik denk dat ze deze vraag wel interessant vinden.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:33

Ik heb het nog nooit gezien maar vind het er wel gek uit zien.. gelukkig mankeert het veulen niets!

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 13:44

thxs, ik ga het gewoon proberen, wordt vervolgd..