weten jullie het misschien welke hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

weten jullie het misschien welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:28

Nou heb ik de gelegenheid om te gaan fokken met een hele goede merrie. Springt super, heeft goede gangen en een super karakter. Is wel behoorlijk pittig. Is nog maar een drie jarige, maar merrie is ter leen. Veulen wordt voor mij... Nou dit is de afstamming en wil graag spring gericht fokken. Het liefste uit het BWP ... Dus welke hengsten raden jullie aan en welke hengsten raden jullie af en waarom?
afstamming is
Saros van t Gestelhof x Lys de darmen x Warwick

hoor het graag... en alvast bedankt...

Mireille1970

Re: weten jullie het misschien welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:59

Kannan... Mooi zwaar, groot aan de maat en veel vermogen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:02

o, en graag ook waar ik bijvoorbeeld info zou kunnen vinden op het internet...
zou graag groter willen fokken ( is nu ongeveer 160 a 165 )

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:18

www.kramerhorses.nl

De hengst springt internationaal onder Francois mathy jr. en is een grote Voltaire x Nimmerdor.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:05

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:40

@Mireille1970 zijn dat je eigen hengsten die je in je album hebt staan ( neem aan van wel ) ?
Welke afstamming is die donkerbruine die je in je fotoalbum van fokproducten en sportpaarden hebt staan?

en welke afstamming is die schimmel in je andere album?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:46

@mansolein orlando is bekent bij mij, ken zo een beetje alles van gestelhof en nijhof... orlando is zeker een optie... ik zat zelf ook te denken aan vancouver d´auvray ( heartbreaker x jokinal de bornival). Carabas van de wateringhoeve vind ik ook een leuke hengst, maar geen optie in de combinatie die ik nu heb ivm lys de darmen...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:21

ja, ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van Orlando. Een super goed gebouwd paard en goed bewegen. Heb net een week de dvd van nijhof vandaar. Lijkt me een goede combi

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:53

LecyTinker schreef:
@Mireille1970 zijn dat je eigen hengsten die je in je album hebt staan ( neem aan van wel ) ?
Welke afstamming is die donkerbruine die je in je fotoalbum van fokproducten en sportpaarden hebt staan?

en welke afstamming is die schimmel in je andere album?

Als het goed is staan alle afstammingen erbij.

De map HENGSTEN heb ik gemaakt voor de bokkers. Het zijn oude foto's door mij gemaakt van enkele goedgekeurde hengsten, waar vragen op bokt over waren. (de schimmel is Aktion als 4 jarige onder Johan Hamminga)

De map FOKPRODUKTEN EN SPORTPAARD zijn mijn paarden geweest, allemaal door mij gefokte en aangekocht veulens die ik tot uiterlijk 4 jaar gehad heb en daarna verkocht.

De donkerbruine die jij bedoelt is denk ik Infinity. Als 7 dagen oud veulen gekocht. 4,5 jaar gehad. Een DARWIN x USSELO x (moeder Finesse GAG xx x Gondelier x Interim x Vicomte.

Uit de volle zus van die donkerbruine (ook van mij geweest, helaas met laatste veulen aan de voet gestorven na koliekoperatie in Utrecht) heb ik al die veulens gefokt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 06:34

zag bij infinity idd de afstamming even in beeld komen als ik met mijn dingetje erop stond, maar bij de rest niet...

aktion, ben die nog tegen gekomen op mijn netsearch, maar herkende m niet...

Darwin, kun je me daar iets meer over vertellen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:51

Ken je Vigaro Z? Die is van Zangerheide en volgens mij ook voor het BWP goedgekeurd... Een zwarte zoon van de topvererver Darco. Fokt groot en met een rustig karakter. Op www.zangersheide.com staat de hengst met een kleine omschrijving erbij Lachen Ik moet er wel bij vermelden dat deze hengst een merrie heeft met een wat bloederige uistraling. Het schijnt zo te zijn dat hij bij wat zwaardere merrie's grote robuuste veulens fokt.. of je moet ervan houden Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:52

Darwin is inmiddels in USA overleden aan koliek. Hij was in NL in eigendom van Drikus Vonk en Herman Crum en een zoon van Roemer uit een Pion merrie.

In eerste instantie gereden door Leida Strijk (die toen nog voor Coby van Baalen reed) won hij alle competities die er te winnen waren...

Daarna is hij als Prix St Georges hengst verkocht naar de USA.

De hengst kon wat zwaardere paarden geven, maar verbeterde altijd het karakter (ook voor amateur bruikbaar) en de manier van bewegen. Allemaal een fantastisch achterbeen en veel schwung maar een wat kort voorbeen.

Seth Boschman heeft hem ook nog een tijd gereden in de PSG.

Afbeelding

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:02

Zoals je kunt zien in mijn album ben ik gek geweest van Darwin, heb er zelf mee gefokt.
Er is ongetwijfeld nog diepvriessperma van de hengst.

Ik ben ook gecharmeerd van Paddox (die met Ferro x Darwin ook zijn bloed voert) maar die is door de invloed van Ferro weer een heel stuk lastiger...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 07:11

wil even zeggen dat ik het waanzinnig lief vind van jullie dat jullie even met mij meedenken... heb namelijk nog maar een maand om te beslissen welke hengst. En ik was zelf nogal voor warkant van het gestelhof, maar daar lopen nu al twee veulens van ( randel z x lys de darmen en saygon x lys de darmen , allebei nog geen maand oud ) en heb nu dus die saros x lys de darmen tot mijn beschikking en zou het wel leuk vinden om dus een andere hengst te kiezen... Maar zo verschikkelijk veel keus en heb de laatste 3 jaar eigenlijk weinig hengsten bij gehouden en krijg dat nu dus op mijn brood... dus nogmaals, laat je fantasie los en ik ben jullie (alvast) heel erg dankbaar...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:16

Wil je graag een goed springende hengst of meer een dressuurhengst?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:19

heb je niet toevallig een foto van de merrie? Dat maakt het namelijk wel makkelijker.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:28

het liefste richting springen... Ze heeft het allebei. Echt goede gangen en een qua springen is het zeer zeker ook geen verkeerde. Ze komt bij mij ter training staan over twee weken ( ben ik hoop ik klaar met exames ) maar is nog niet veel in de hand geweest. Dus denk dat er veel meer inzit dan ik tot nu toe gezien heb ( en dat is al behoorlijk wat.) Heb haar dus alleen nog maar vrij zien springen, maar gaat goed de lucht in en trekt goed op van achter en van voren. Heb haar zus zien springen maar die blijft heel erg vlak als ze laag moet springen, ook vrijspringen, maar voor haar is een sprongetje van 20 cm infeiten hetzelfde als een sprong van 1.50. Ze zet heel krachtig af.
Op het moment heb ik geen foto´s van haar, maar zal kijken ofdat ik van de week foto´s kan maken. Ze lijkt veel op saros. ze is bruin en geen fijn fijn typje. Maar ook niet zwaar. Moeilijk te beschrijven aangezien ik haar nog maar twee keer heb gezien, maar ken haar moeder en haar oma. Haar moeder was een dwarse ( leek veel op lys qua karakter en uiterlijk) en haar oma was weer een scheet van een dier. Moeder was vos en oma was ook bruin. Moeder was niet al te groot, dus moet wel een hengst hebben die groot of groter doorgeeft.

zal snel proberen aan foto´s te komen...
maar denk dat er op uiterlijk niet zo heel veel moet verbeterd worden, dat zit eigenlijk vrij goed ( hoewel ik daar ook uiterst tevreden over ben kan het altijd nog) is dit niet mijn eerste vereiste.
Zit eigenlijk te zoeken naar een hengst voor een knaller van een springer...
Maar uh, hij moet niet al te grof doorgeven, want ze heeft dus de saros bouw ( iets wat zwaarder ) en we willen geen tanker eruit krijgen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:30

Ben zelf erg gek van "Le tot de semilly". Is dat niets?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:39

waar kan ik daar info over vinden?

zit zelf ook nog te denken aan utrillo Z

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:51

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 06:27

kom via jullie wel op leuke bloedlijnen... Le mexico is ook ene die ik wel graag in mijn lijn zou willen hebben... was al een jaar of 8 ( give or take) geleden dat ik dat wou, maar tja, was hij dood en zo, kon hem niet in het echt zien...
maar uhhh... wat ik dus afvroeg...

urtillo z, radel z langs grootmoeders kant ( geloof ik ) en mijn fokmerrie ramiro langs vaders kant... Is dit te dicht bij vinden jullie?