welke hengst bij deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rodalover

welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:55

rodalover

Re: welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:57

afstamming is trouwens flemmingh*lt generaal

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:31

Heb je geen stand foto van de merrie, dan kan je het beter bekijken

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:06

deze twee foto's zeggen bijna minder dan niks. Een goede stand foto zou fijn. Wat is de stokmaat van de merrie en wat wil je van het veulen?

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 16:43

de stokmaat is ongeveer 165 ik wil van het veulen dat hij drie goede basisgangen heeft goede halsverbinding werkwilligheid, mijn merrie heeft drie goede gangen goed veruimen en sluiten dat wil ik graag behouden!! de kleur maakt mij niet zoveel uit. het karakter vind ik zelf heel erg belangrijk!! ik ben niet de beste ruiter van de wereld dus moet de hengst niet bekend zijn om last pakken te fokken want mijn merrie is al lastig zat poeh poeh vraag maar aan destinietje Tong uitsteken

ik zal zo snel mogelijk standfoto's nemen en erop zetten

wil graag jullie mening horen wat jullie van deze merrie vinden ben benieuwd!!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:05

Ik zou kiezen voor een hengst met wat meer maat en fijnere belijning. Misschien gribaldi,patrout of Future

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:28

Wat dacht je van Oscar, super karakter 3 goede gangen en maat.

Gribaldi zal ik niet doen, karakter van hem bevalt mij niet als ze echt aan het werk moeten en hij dekt veel en veel te veel.

Partout als je hard been werk wilt zal ik daar ook niet mee fokken, plus karakter van Partout zelf is ook niet alles. (Sorry Mansolien ik wil je niet afvallen)

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:24

ik hou persoonlijk niet van de hengsten die zoveel dekken ik wil iets speciaals niet de zoveelste gribladi enz.

ik heb zelf wel een flemmingh maar die kocht ik voor dat er overvloed was aan flemminghs 3 jaar geleden. Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:36

Tremona schreef:
Wat dacht je van Oscar, super karakter 3 goede gangen en maat.

Gribaldi zal ik niet doen, karakter van hem bevalt mij niet als ze echt aan het werk moeten en hij dekt veel en veel te veel.

Partout als je hard been werk wilt zal ik daar ook niet mee fokken, plus karakter van Partout zelf is ook niet alles. (Sorry Mansolien ik wil je niet afvallen)

Nou, zo vat ik dat ook niet op hoor. Ik ben zelf ook niet iemand die met mode meegaat maar deze drie hengsten lijken mij wel een positieve invloed te kunnen geven op deze merrie. Ze vraagd om meningen dus geef ik de mijne. Zelf denk ik dat van de drie die ik noemde Future het beste zou kunnen passen.

Ik ken trouwens veel gribaldi's en dat zijn stuk voor stuk fijne paarden in de omgang die fijn kunnen bewegen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:18

rodalover ik denk dat je met Alabastro de hele goede kant op gaat. De schouder van de merrie mag voor mijn gevoel een stuk schuiner en langer doorlopen en dat is me bij de jonge Alabastro's erg positief opgevallen. Verder fokt de hengst grote, moderne en zelfs hoogbenige veulens (in tegenstelling tot wat men zou verwachten) met stuk voor stuk een mooi opwaarts gebouwde hals.
De rug van jouw merrie valt zo op het eerste gezicht voor een Flemmingh goed mee!!
Het karakter van Alabastro valt niks op aan te merken, hij is superbraaf en werkwillig.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:22

Anders de Samba Hit broers eens overwegen. Florencio misschien ook. Voor hetgeen jij wilt is ook Rubiquil te overwegen. Zou best op papier een mooie combinatie vormen met jouw merrie.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:45

tuschinski!!
past denk ik wel op jouw merrie

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:26

Wat dacht je van Incredible = voltaire afstammeling.
Mooi paard.
Of wat dacht je van een Don Ruto kijk op www.vanolst-stables.nl

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:06

whaah ik vind zelf alabastro tuschinki ( lijninteelt) en lord sinclair of nakomelingen daarvan erg interressant voor mijn merrie Tong uitsteken

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:11

dit zijn nog andere fotos van mijn paardje ga morgen nieuwe foto's maken zal proberen om een duidelijke standfoto te maken. hopen dat mijn paardje mee werkt Tong uitsteken

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:12

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:14

dit zijn wel foto's van vorig jaar ze is nu nog mooier Clown Vork , vind ik zelf meer bespiering enzo en weer een jaartje ouder

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:28

Deze tuigerachtige merrie uit Flemmingh zou ik een springhengst toebedelen.
Waarom? Van springgefokte hengsten mag je een goede rug verwachten met een goede afzet van achter uit. Je krijgt dan misschien niet een super-drafwonder (alhoewel?!), maar denk dat het rijtypische beeld wel beter zal worden.

Er zijn tal van springgefokte hengsten die een goed karakter geven in combinatie met redelijk lopen en een snittige verschijning.

Overigens; je fotos zijn ronduit slecht voor dit soort vragen - zet die merrie eens recht op stand, en dan ook met alle ledematen op de foto.
Informatieve foto, geen sfeer-plaatje.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:42

Gribaldi verdedelt niet altijd, ik denk zelfs dat Gribaldi beter op een merrie past met veel bloed om het vlugge erin te houden met een uitzonderlijk goed karakter. Daar gaat het nogal eens mis met de Gribaldi's, op het moment dat een ruiter er wat extra aan wil zitten stopt het karakter en voor een dressuurpaard is het karakter érg belangrijk!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:46

Haha! Je durft wel, Vudress Haha!

Maar ik ben het zeker met je eens.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 22:47

sorry hoor voor de fotokwaliteit Tong uitsteken ik zal morgen foto's maken als ik eraan denk om de camera op te laden Tong uitsteken

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:24

Ik ken deze merrie irl, en ik moet zeggen dat de fotos inderdaad absoluut geen goed beeld geven. Ik zou haar er niet eens van herkennen. Dus, even geode standfotos maken, dat schiet beter op.

Verder hoe IK de merrie zie: Ze beweegt gewoon correct, niet apart, met een mooi vlug en dragend achterbeen. Ze mist wat swung in de beweging, en mist wat lengte, maat en elastisiteit in mijn ogen. Het beeld is wat kort en propperig. Ik zou er dus als ik jouw was een hengst opzetten die bovenal een fijn karakter doorgeeft, maat geeft, wat meer lengte in het lijf en elastisiteit.

En nog 1 ding.. zet er geen hengst op die veel wit doorgeeft, want de merrie zelf heeft genoeg Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:58

Jammer van het witte.. want anders is Rubiquil nog wel een leuke kandidaat; geeft lengte en maat en dressuurmatige bewegingen met krachtig achterbeengebruik en een heel fijn meewerkend karakter.
Wel witte voetjes Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:05

Voor lengte, eleasticiteit en rek zou ik je zeker Obelisk aan willen bevelen.
Hoe je dan met het karakter weg komt durf ik niet te zeggen, ik zelf heb er vorig jaar een veulen van gehad en hoewel dat een behoorlijke dame was vond ik dat ik haar wel goed naar de hand kon zetten. Als je zelf handig genoeg bent met veulens en een goede basis kan leggen zou ik niet bang zijn voor het karakter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:16

Sjuimpje schreef:
Voor lengte, eleasticiteit en rek zou ik je zeker
Obelisk

aan willen bevelen.
.

Als de zelfde achterhand als je merrie wilt in de beweging ,zou ik het zeker doen. Ach gut
Sjuim koopt het veulen wel. Haha!

Afbeelding