help de chip is anders dan het paspoort van het paard!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

star7

help de chip is anders dan het paspoort van het paard!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:24

hallo

ik heb een paard gekocht van een dressuurfok stal ze hadden een eigen hengst juweel k en daar is mijn paard van ze zeiden dat er een papier bij zat alleen dat ze die nog niet aangevraagd hadden,alleen een paspoort zat er nu bij ,nu heb ik een dna test laten doen en het chipnr laten nakijken en het is een heel ander paard op de chip en een hele andere naam heb het paard wel hetzelfde geboorte jaar maar de maand is ook anders nu krijg ik eind van de maand de uitslag van zn dna,maar kan ik hier iets tegen doen ik baal hier zo van !
Verdrietig Verdrietig

Dees

Re: help de chip is anders dan het paspoort van het paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:26

Hoewel het niet zou mogen, kan het idd wel zijn dat hier sprake is van een vergissing en dat jij het verkeerde paard hebt meegekregen.

Als je het paard nog niet zo lang geleden hebt gekocht, en de afstamming is voor jou van doorslaggevende factor (je wilde ermee fokken oid), dan is het een verkoop-ontbindende situatie.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:58

hallo
ja ik heb het paard ongeveer 3 maanden,maar ik moest zo lang wachten dat het kwpn dna kwamen doen en zn chip nakijken,ik baal er zo van vooral omdat er met die verkoper ook niet echt te praten valt ,ik wil er niet mee fokken het is een ruin ,ik ging naar hem kijken was het nog een hengst toen heb ik hem op voorwaarden gekocht dat ze hem als ruin zouden afleveren dat hebben ze ook gedaan,maar ze hebben het waarschijnlijk door een castareur laten doen want hij moet maandag opnieuw eraan geopereerd worden,dus ik baal er zo erg van en de handel dressuurstal geven zich gewoon niet thuis!!

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 12:00

en het leek allemaal zo vertrouwd en een nette stal enzenz.!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:12

Niet voorbarige conclusies trekken - het kan ook gewoon een vergissing zijn geweest wat dat papier betreft.

Wat de castratie betreft: de handelsstal schirftelijk aansprakelijk stellen. Je bent overeengekomen een ruin te kopen, niet een veterinair schadegeval.

STel je hard op maar blijf verstandig en raak niet emotioneel.
STel ze aansprakelijk. Zoek eventueel de hulp van een volwassen bemiddelaar.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:25

ja maar als het een vergissing is dan moet zo'n handel dressuurstal dat ook netjes afhandelen Knipoog
ik zou inderdaad goede hulp in roepen en anders eens de paardenkrant of zo opbellen voor een leuk stukje met naam en toenaam ... je wordt tegenwoordig bedondert waar je bij staat en ik vind dat daar eens iets aan gedaan moet worden... Cool
En het lastige dat de goede handelsstallen dus door dit soort mensen in een slecht daglicht komen ....

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:33

Heel herkenbaar.
Mijn shet klopte niet met het nummer op dr paspoort in vergelijking met het nummer op dr lip, maar ga er gewoon achteraan want als je niks weet van je paard dan is dat zo zonde. Ik heb er naar 3 kwart jaar intensief zoeken erachtergekomen wie mijn paardje is. Succes!

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:39

hallo
maar als het een vergissing is hadden ze toch wel anders gereageerd bij die handelstal.wat dan zou ik nou een paspoort hebben van een ander paard wat van hun is.
maar moet ik de paardenkrant opbellen en mn verhaal doen ofzo,maar ik heb aardig wat voor dit paard betaald enn hoe die mensen reageren!nu moet hij natuurlijk ook nog onder het mes omdat de castratie bij hun niet is goed gegaan

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:49