Info Democraat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moes

Info Democraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 09:05

Ik ga binnenkort beginnen met het trainen van een 9jarige democraat, ik heb hem voor 3 jaar terug ook al een tijd bereden omdat ie moeilijk handelbaar was maar ben daar toen mee gestopt omdat ik te druk was.
Hij heeft eigenlijk nooit wat bijzonders gedaan, al is hij voor een jaar geleden wel goed bij geschoold door een vriendin van mij.
Nu heeft ie dus een jaar stil gestaan en ik wil er binnenkort dus weer mee beginnen, alleen dan wil ik hem dus zo gaan trainen dat ik mischien er ook wedstrijden mee kan starten.
Ik weet van dit paard dat ie niet altijd even makkelijk is en ik weet dat democraatbloed daar een beetje bekend omstaat, om een beetje zeurderig karakter.
Maar wat ik eigenlijk wil weten was: wie heeft hier een democraat op wedstrijden lopen of gaat er mee starten of wie heeft er in het verleden met een democraat op wedstrijden gereden.
En hoe pakte dat uit en wat zijn de sterke kanten en mindere kanten?
(foto's zijn ook leuk)
Ik kom namelijk niet veel democraat tegen op wedstrijden (of ik kijk niet goed).
Sorry voor het lange klets verhaal , ik hoop dat jullie er wat van snappen en dat jullie me wat info kunnen geven.......

ponymeid1

Re: Info Democraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:09

Oud verzorgpaard van mij was een Democraat. Jezus wat een kreng was dat, erg onhandelbaar op stal. En op een gegeef moment alleen door mij en eigenaresse te benaderen, bah. Vooral mannen mocht ze niet. Verder is d'r wel altijd mee op concours gereden, dressuur was ze geen held in, maar springen ging goed. L springen of zo, toen is ze verkocht. Verder super mak paard als je dr eenmaal had opgezadeld, superverkeersmak, kon zo alleen de weg op, en keek nergens naar. Verder was't in de wei helemaal een kreng, aanvallen en alles, zonder zweep was je zowat ten dode opgeschreven Scheve mond

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:11

wij hebben een democraat op stal..een schat van een beest ,knuffelig en superrr mooi !
ze heeft soms alleen dat ze op haar voer afstormt als ze aan het eten is...maar als je er gewoon rekening me houd, is er niks aan de hand.. ze is L2 en B springen(kan 1,25 springen) maar z e heeft nu een veulen ..van tolan R , een super mooi veulen Lachen,

ik hoop dat het straks goed gaat met je paardje Lachen
succes ermee Haha!

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:08

Ik heb verschillende "Democraten" aan het werk gezien, het waren bijna allemaal paarden die ontzettend goed konden lopen, op een enkele uitzondering na, maar die zijn er altijd. Dat is ook een kant die Democraat doorgeeft, dat lopen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:05

Ik rij op dit moment ook op een Democraat. Ik ga 29 mei voor het eerst met haar starten. Ik rij nog niet zo lang op d'r maar ze is heel braaf. Soms wel hondsbrutaal en heel lief wat ze meestal tegen je gebruikt. Fijn te rijden geen speciale gangen maar kan zich goed laten zien als ze daar zin in heeft. Ik ga L1 met haar starten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:22

Op de pensionstal waar mijn paard staat, staat een ruin van Democraat.
Lief paard, maar soms wat rare tics. Hij steekt bv zijn tong uit en gaat daar steeds mee tegen de tralies wrijven en gaat er dan zelf zachtjes op bijten. (zijn tong ziet er inmiddels aardig gehavend uit).
Verder wat onrustig in gedrag. Slecht stil willen staan.

Hij heeft M1 dressuur gelopen en (ik geloof) M springen. Hij is wat druk op concours, maar wel te doen. Als hij niet begrijpt wat je wilt wordt hij heel gespannen.

Andere Democraat die ik kende liep Z2 dressuur en heeft L cros gelopen.

Weer een ander kon super gaan, maar was zo zenuwachtig op concours dat het nooit echt wat geworden is.

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:04

Wij hebben ook een Democraat op stal staan het is een donkere vos van 1,78m. Ze is super lief op stal, en je kan er alles mee doen.
In de wei is ze echt de baas over de andere paarden.
Met het rijden wil ze altijd haar best doen en blijft ook altijd lopen. Maar ze word met het rijden vaak heel heet, maar dat gaat nu al steeds beter.
We hebben haar gedekt met Undigo en verwachten begin juli een veulen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:08

Wij kochten dit jaar een Democraat. Die liep toen hij vier was (bij z'n vorige eigenaar) wedstrijden en heeft in z'n eerste seizoen alles gewonnen wat er te winnen viel in L, er werd heel veel van hem gevraagd. Toen sloeg alles om, hij gooide iedereen eraf, het ging steeds slechter en hij werd met rijden echt onhandelbaar, met als gevolg dat zijn eigenaren er niet meer op durfden te klimmen. Het was zelfs zo erg dat wij hem voor 1000 euro mochten hebben! Dat hebben we dan ook gedaan, en nu staat hij al een aantal maanden bij ons op stal. Toen we hem net hadden, kwamen we erachter dat er een ruggewervel verkeerd zat (vandaar het gedoe tijdens het rijden) hij had hartstikke veel pijn. De "kraker" is gekomen, na een paar behandelingen zat de boel weer goed en nu revalideert hij nog een tijd om de pijn "mentaal" los te laten voordat hij weer langzaamaan aan het werk mag. Het gaat steeds beter met hem.

Het is verder echt een schat van een ruin. ENORM groot -hij is nu 5- en vrij 'rond', mooie schimmel met een zachte uitstraling. Het is echt de Grote Vriendelijke Reus en we hopen dat hij verder geen last meer zal hebben van zijn rug. Hij is lang niet zo gestoord als zijn "tante" bij ons op stal (een merrie van Pion, de vader van Democraat)

Zal eens zien of ik binnenkort foto's kan plaatsen.

Edit: als ik dit zo teruglees is het precies een Penny-verhaal Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:57

Ik heb een Pion merrie gereden. Pion bloed staat er om bekend dat het niet makkelijk is, en aangezien Democraat van Pion is... Haha!
Die merrie was een schat, maar heel kieskeurig en eenkennig. Mocht ze je niet, kon je ook niks met haar. Echt een karaktertje. Ook onder het zadel. Maar als ze eenmaal voor je ging, had je een superpaard onder je.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:46

Mijn merrie heeft al eens een Democraat merrie gebracht, Democraat x Sultan.
We hebben de merrie t/m haar 4e jaar gehad en zelf beleerd.
Het is een ontzettende schat en super makkelijk. Nooit een stap verkeerd gedaan. Beleerd geboren kan je wel zeggen Haha!

Succes met je paardje!

Groetjes

zaragossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:58

Hoi,

Mijn merrie is van Democraat, super lopen en een mooi type(beste beweger op de keuringsdag). Liep Z dressuur en is dus keur. Na een worsteling met een pony niet meer in de sport uitgebracht dus net geen sportpredikaat erbij. Met zadelmak maken poeslief totdat er echt gewerkt moest worden ( Z). Dan word de poeslieve opeens een duvel uit een doosje!!!, en niet zo maar een!!!
Nu is ze nog steeds van mij en dient ze als fokmerrie. Ze geeft superchique types en nog allemaal hengsten. 4jr van Gribaldi, 2jr van San Remo en een jaarling van San Remo. Nu is ze drachtig van United. De 2 jr hengst is nu van joop van uytert voor de hengstenkeuring, maar heeft bij hun in de draad gezeten met een achterbeen. Hij heeft er geen last van maar het ziet er niet uit. Maar ik hoop dat we hem op de hengstenkeuring zien, hij is echt heel gaaf.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:59

Ik heb ook een democraat. Een ruin van 7 jaar. Ik rijd hem nu iets meer dan een jaar. In het begin was het een echte duivel. Ik geef niet snel op, maar bij hem had ik de moed bijna opgegeven. Toch nog door blijven rijden en gelukkig maar. Nu loopt hij echt lekker, het is een echte superschat, vooral op stal een echte knuffelbeer. Tijdens het rijden nog wel eens drammerig als ik te veel van hem vraag.
Maar uiteindelijk ben ik erg blij dat ik hem heb, want nu heb ik een paard waar ik verder mee kan komen.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:41

Owkeej bedankt voor de reacties, heeft iemand misschien nog foto's ofzo?

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:44

Ik heb eerder al een topic geplaatst. Sinds januari zijn mijn zus en ik in het bezit van een superbrave en lieve Democraat. Kan lekker lopen. Onder het zadel braaf maar geen duffe! Hebben hem sinds januari en heb hem snel mee op concours genomen. Gewoon om te laten wennen. De laatste keer hadden we 171 punten en noemde de jury ons een veelbelovende combinatie. Groei nog als ik het zo typ. Was kei trots op onze Unique.

Heb veel fotos van hem, maar weet niet hoe ik die op bokt moet zetten. Heb een fotoalbum gemaakt. Dat kun je vinden op:

www.mijnalbum.nl/Album=TVDZK3B4.

Wat vind je er van?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:11

moes schreef:

Ja hoor. Haha!
Dit is de Pion merrie die ik heb gereden en waar ik het over had.

Afbeelding
Afbeelding

Met dochter Tess
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:30

Heb een Democraat x Gribaldi x Amor gehad, grote schimmel, 1.72 m. Erg lief paard, was nog hengst.

Afbeelding

Afbeelding

moes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:52

tavb schreef:
Ik heb eerder al een topic geplaatst. Sinds januari zijn mijn zus en ik in het bezit van een superbrave en lieve Democraat. Kan lekker lopen. Onder het zadel braaf maar geen duffe! Hebben hem sinds januari en heb hem snel mee op concours genomen. Gewoon om te laten wennen. De laatste keer hadden we 171 punten en noemde de jury ons een veelbelovende combinatie. Groei nog als ik het zo typ. Was kei trots op onze Unique.

Heb veel fotos van hem, maar weet niet hoe ik die op bokt moet zetten. Heb een fotoalbum gemaakt. Dat kun je vinden op:

www.mijnalbum.nl/Album=TVDZK3B4.

Wat vind je er van?

Ik vind het een mooi paard om te zien, hij heeft ook wel zon democraat uitstraling.
Rijdt je nu ook B met hem?

moes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:53

Amanda schreef:
moes schreef:

Ja hoor. Haha!
Dit is de Pion merrie die ik heb gereden en waar ik het over had.

Afbeelding
Afbeelding

Met dochter Tess
Afbeelding

Bedankt voor de foto's je kunt echt goed zien dat dit een afstammeling van pion is!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:56

Suzanne F. schreef:
Heb een Democraat x Gribaldi x Amor gehad, grote schimmel, 1.72 m. Erg lief paard, was nog hengst.

Afbeelding

Afbeelding

Wow gaaf paard! Als ik mijn democraat ook zo getraind krijg..... Pling *LOL*

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:31

Hoi Moes en overige lezers,

Ik rijdt nog steeds B met onze Unique en wil dat deze zomer graag blijven doen. Hij is nog erg jong in zijn lijf en zal nog veel gaan groeien. Verder doet hij eigenlijk alles zo goed dat ik bang ben dat het te hard gaat voor hem. Hij heeft nu net 2 weken complete vakantie gehad om beetje bij te komen van alles. Lekker hele dagen op de wei en verder niets doen. Rijden hem ongeveer 5 keer in de week maximaal 3 kwartier.

Ga nu 1 keer in de maand op concours en dan zal ik in de winter wel het L1 in gaan. Heb geen haast met hem als we maar genieten en dat doen we allebei. Unique staat zo ongeveer te springen van blijdschap als hij ons met het zadel aan ziet komen. Wil echt graag werken. Echt een tof paard, ben zo blij met hem!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:39

Mooie Democraat Suzanne F.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:36

Slechts weinig hengsten zijn op hoger niveau aan het publiek voorgesteld in springen en dressuur. Democraat is er een van: in de hengstencompetitie deed hij twee jaar in beide disciplines mee. Anky van Grunsven reed hem daarna licht internationaal, terwijl hij ook in het springen op hoog niveau opviel.

Democraat was de hengst die alle Duitse collega's met zijn kampioenschap aftroefde in Warendorf bij het verrichtingsonderzoek. De kinderen van Democraat scoren gezien de sterke dressuurindex van hun vader vooral in de dressuurproeven.

Veel fokkers van dressuurpaarden zal de imposante verschijning van Democraat aanspreken. Van belang is zeker ook de bloedvoering van Democraat, waarin grootheden als Pion en Pericles xx maar zeker ook Silvano vertegenwoordigd zijn.

Wilt U een Internationaal dressuurpaard fokken, dan moet u Democraat gebruiken.

Nakomelingen van Democraat

De nakomelingen van Democraat doen het zeer goed in de sport, de meest opvallende zoon is Jup van Sonja Gademan, die zeer goed presteert in de Grand-Prix en resevepaard was voor Sydney 2000. De Democraat nakomenlingen zijn veel gevraagd voor de sport. H.K. Den Bosch 2002 twee aansprekende zonen aangewezen voor Ermelo, Democraat x Michelangelo, Democraat x Juventus.

KWPN 85.3247
schimmel
5/5/1985
170 cm

Verrichtingsonderzoek:
Karakter: 8
Stalgedrag: 9

Afbeelding

Afbeelding

moes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 10:47

allemaal heel erg bedankt voor de info, als ik met dit paard verder ga starten zal ik er zeker wat van laten horen en zien........