Nieke schreef:Dank je wel voor de informatie!!! Want ik wist echt niet waar te beginnen zoeken. Google gaf weinig of niets van info over Pik Bauer.(juist een zwart-witfoto)
Ik weet dat er een tweetal goede paarden van zijn gekomen van deze hengst de ene is Equina van Sombeke ( Pik Bauer x Widukind de Lauzelle) waarmee Edoaurd Couperie nog kampioen van Frankrijk werd.
En haar dochter Haxell Dampierre een Papillon Rouge dochter werd in 2002 in kampioenschap van Frankrijk voor 7 jarigen 5é onder het zadel van Pierre Jarry .
De ander Pik bauer is Elastique ( ex. Jazir)(Pik Bauer x Lys de darmen)onder het zadel van de mexicaan Antonio Chedraui won meerder GP en deed mee tijdens de OS in Atlanta 1996.
Deze paarden liepen allen onder ruiters van de HROV, als ik het goed heb Equina onder Paul Maes en Jazir onder Valentijn De Bock.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, o ja ik weet ook dat het geen van de makkelijkste paarden waren. Maar met Nabab als vader van U paard zal dat best meevallen. Nog veel succes met U paard.