Te groot voor mijn tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Delinda

Te groot voor mijn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 15:58

Nooit gedacht dat ik nog eens een "te groot" topic zou openen, maar goed Haha! Knipoog
Ik heb een tinkertje van 5 jaar en 1.43m hoog (ik had haar gekocht als 3 jarige van 1.50m, maar na haar gisteren voor het eerst na de koop opgemeten te hebben bleek dat dus niet bepaald te kloppen)
Zelf ben ik 1.80m en weeg 70 kg. Ik heb zelf niet echt het idee dat ik te groot voor haar ben, maar ik krijg de laatste tijd steeds vaker te horen van diverse mensen dat dat eigenlijk wel zo is Scheve mond
Nou probeer ik me er maar weinig van aan te trekken en blijf gewoon lekker doorhobbelen, maar toch knaagt het van binnen een beetje Scheve mond
Tja, ik had ook liever gehad dat ze nog wat hoger was geworden dan dat ze nu is is, maar goed, het is nu eenmaal zo.
Vinden jullie dit nog kunnen en hoe groot/zwaar zijn jullie en je tinkers? Knipoog

draaakje

Re: Te groot voor mijn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:00

ik ben ong. 1.65, en syl ik 1.49, ik ben nu 16, en groei mischien nog iets, ik voel me zeker niet te groot, ze toont ook groter als ze is. (ookal is ze zwart)
en ik ben niet zwaar.
mensen vergeten vaak dat tinks toch best heel serk zijn.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:05

Gaan met die banaan!
Je bent echt niet te groot voor je Tinker! Bovendien is een tinker een stevig paard en met je 70 kilo kan je er nog makkelijk op!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:19

Ja mijne zou ook 158 worden en die is nu 7 en nog nieteens 150 ik ben 182 dus we zitten ongeveer even hoog Knipoog ach ze zijn toch sterk genoeg wat zou je je er van aantrekken hoe het er uit ziet. Ik heb ook stug doorgereden op een shetlander tot hij letterlijk onder me door kon lopen haha.. ik heb laatst wel mijn vriend op mijn dinker gezet die is 1.95 en dát was wél een stom gezicht haha aanschouw:
Afbeelding
en hier ikke:
Afbeelding
ach 't gaat zoals het gaat maar ik vind het goed vuil dat ze je zo besodemieteren bij die tinkerhandelaren want ik hoor het veeeeel vaker dat een tinker zogenaamd 160 zou worden en niet groter dan 140 werd. Maar je kunt het ook niet altijd weten als de afstamming onbekend is...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:23

mijn tink is 1.45 ik 1.65 en ik weeg 65 maar die houd dat ook gemakelijk hoor en als ze der nog plezier in heeft gewoon blijven rijde jo

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:37

mijn tinker is 1.54 en ik ben 1.58 en weeg 80 kilo ! Verdrietig
(weer een ander probleem niet te groot maar te zwaar ,gelukkig kan mijn tinker dat makkelijk hebben )
maar zoals de andere meiden zeggen de tinkers kunnen veel hebben en 70 kilo kan ze makkelijk hebben ! Haha!
en als jij je lekker voelt met rijden dan is er toch niets aan de hand,lekker laten kletsen ! Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:52

Om zo te lezen ben je niet te groot/zwaar hoor! Het mag dan misschien niet zo mooi tonen, houden doet ze je nog wel! Dus lekker doorrijden zou ik zeggen!

Inderdaad erg vuil wat die handelaren allemaal wel niet *netjes woord* kletsen. Echt te gek voor woorden. Als je niet weet waar je het over hebt krijg je zo een paard mee waar je totaal niet om gevraagd hebt. Maar das weer een ander onderwerp..

Gewoon lekker doorrijden hoor! : )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:56

ennuh, niet vergeten dat tinkers wat langer door groeien, en ook nog in de breedte, dan komen je benen er ook wat minder onderuit Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:25

viewtopic.php?f=51&t=402299&hilit=

kijk even in dit topic Knipoog

Denk echt niet dat je te groot bent, maar ligt natuurlijk ook een beetje aan de breedte van je tink enzo ...

Maar tegenwoordig lijkt het af en toe wel mode om met 1.75m ook een paard van 1.75m te hebben en voor jou dus zogenaamd 1.80m als schofthoogte een mooie maat Verward Gestoord
voor mij vind ik ideaal zo 1.50- 1.55m, maar heb ook al op 1 van ca 1.45m gezeten wat erg goed paste Ja (ze had een mooi model voor mij Haha! )

Mijn eigen tinker Sayla is 1.54m en ik ben 1.75m en weeg ca 80 kg --> in t topic heb ik ook een fotootje geplaatst van hoe dat eruit ziet Knipoog

mabelleanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:45

Je bent niet snel te groot voor een tinker.Op ijslanders en quarters rijden toch ook flinke kerels.Mijn man renè rijd regelmatig op onze tinker Ylean.Die is maar 142 maar lekker breed.En mijn man is 176.En het rijden gaat prima.En ach ik ben klein maar weeg 90 kilo.Nu rijd ik op een tinkertank mabel.En we rijden lichte ruiters op andere Paarden prima voorbij.Gewoon doen waar je je eigen lekker bij voelt.

Afbeelding
Afbeelding

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:05

nou echt te groot zal je wel niet zijn hoor, heb je niet een foto.
Maar ik snap wel wat je bedoelt die van mij is anderhalf jaar geleden voor 1.47 verkocht en zou minstens 1.52 worden naar een tijdje eens opgemeten te hebben bleek hij maar 1.42 te zijn ik ben zelf ongeveer 1.73 en heb zelf ook het gevoel dat ik een beetje te groot voor hem ben, al hoor ik het eigenlijk nooit 1 keer in een foto topic hier op bokt gehoord.

Afbeelding
hier een foto voor een idee.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:23

Ik ben 1.70, en mijn Tinkertje is 1.40, ze is wel flink breed, en ik vind het er helemaal niet raar uitzien hoor.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:22

Welnee, je bent zeker niet te groot en te zwaar hoor!
Of is je tinker superslank en erg rank?
Dan oogt het eerder vreemd.
Voel jij je zelf prettig, en heb je het idee dat je paard dat ook zo ervaart?
Dan zou ik het gewoon zo houden!
Lekker genieten saampjes.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:25

Tinkers zijn stevige paarden, die kunnen echt wel wat hebben hoor! *LOL*
Lekker doorrijden dus, want hij kan het echt met gemak hebben! Ja

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:44

Lekker doorcrossen met je mobiele schip... Clown
Je past er makkelijk op... laat iedereen maar kletsen Knipoog

Duncan is (als het goed is... begin door jullie verhalen nu ook te twijfelen... Clown ) 1.61 m. En ik ben 1.80 m. en weeg 67 kilo.
Tja... dat past wel opzich Clown

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:29

Voor het prefecte plaatje ben je mischien wat te groot, maar echt zeker niet te zwaar!
Bij mij is het ongeveer hetzelfde mijn fjord is 1.38 en ik 1.78.
Ik stoor me er zelf totaal niet aan, ik rijd toch alleen maar voor de lol ik hoef toch geen wedstrijden ofzo te rijden.
Het ligt inderdaad ook aan de breedte van je tinker.
Maar ik vind het zoieso niet storend als ik een iets te groot iemand op een tinker/fjord/haflinger enz zie rijden.
Ik stoor me er meer aan als iemand op bijvoorbeeld een nrps rijd en veel te groot is.
Gewoon niks van aantrekken Knipoog
Heb je mischien een foto van jou op je tinker?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:53

Ik heb ook 11 jaar op mijn fjord gereden van 1.39 m. en ik ben 1.75 m., mijn 2 jarige tinker wordt hooguit 1.45 m. (nu 1.40 m.) dus die is ook niet groot. Als ze maar zwaar gebouwd is, dan is dat geen probleem, maar is het een hele luxe tinker dan oogt het niet zo mooi, maar gezien je gewicht kan het wel hoor.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:00

Ik vind overigens de wat kleinere tinkers/cobs het mooiste. Onze Babse is ook maar 1,45m en ik ben 1,74m en weeg 59kg.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:10

ik vind dat je gewoon naar jezelf moet luisteren!
ik heb tot dat mijn paard 3 jaar was op mijn pony van 142 door gereden! en ik was toen al 180!
ben nu 190 en hobbel op een bont paardje rond met een klein beetje tinker bloed erin. ze is ruim 170 en best fors gebouwd dus het staat mij wel om het zo maar te zeggen!
zolang jij EN je paardje nog plezier hebben samen maakt het volgens mij niet uit of je benen er nou onder uit steken of niet!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:30

nee dobbel je kent mijn mening inderdaad, ik vind je absoluut NIET te groot voor lonan! Lachen

barokkie, ik zou ook wel een foto van jullie willen zien, dat zegt toch vaak net ff wat meer. je bent in ieder geval niet zwaar voor je lengte. en wat dan nog dat je voor het oog iets te groot voor hem zou zijn??? hou je er minder om van hem?? rijdt hij minder lekker??

en onthoud inderdaad dat ze zeker tot en met hun 7e uitzwaren dus het kan nog alle kanten op.

Djimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:02

Nou je bent zeker niet te groot Knipoog Ik ben 1.88m en rij op een tink van 1.48m Nagelbijten / Gniffelen Ziet er dan wel niet netjes uit maar kan makkelijk Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:43

Tja lijkt me inderdaad een probleem als je iets te groot bent. Lijkt me niet prettig rijden namelijk. Je zit toch net iets onder die buik met je hak. Het lijkt me dat je dan gaat zwiebelen. Of heb ik het mis?

Ik ben 1.47 en mijn tink is 1.52. Beetje andersom dus Haha! Mijn tink is veel te groot voor me Tong uitsteken
Ik heb me wel voorgenomen, dat als Sjim met pensioen gaat over 50 jaar dat ik dan voor een kleiner maatje ga kijken.

Foto van een paar jaar geleden van Sjim en mij
Afbeelding

Houding is nu stukken beter hoor whahahaha. Ik heb er alleen nog geen foto's van Bloos

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:48

leuke tinker ......... Haha! hij lijkt zo echt MEGA Haha!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:35

Volgens mij ben je niet te groot hoor. Mijn tinkers zijn ruim 145 cm en ruim 150 maar die groeien nog volop daar rijd ik nog niet op maar mijn Fjord is 141 en daar rij ik als 175 cm lange en 80 kilo zware op. Hij doet dit makkelijk. Zelf mijn man rijd normaal veel op hem en hij is 180 cm en 90 kilo. Voor stevig koudbloede is het een makkie.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:10

Je bent echt niet te groot hoor Haha!
Kom op t is een Tinker Tong uitsteken, daar ben je niet snel te groot voor Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben bijna 1.65 en rijd ook op een Tinker van 1.45 ong., dus die paar cm. maken dan ook niet uit hoor Tong uitsteken