Ik ben helemaal weg van de hengst Unaniem, die vorig jaar is goedgekeurd. Laatst heb ik hem zien springen in houten en hij deed het super goed! hij kan niet alleen enorm goed springen maar hij loopt ook erg makkelijk! Ik denk er hard over na om mijn merrie met hem te dekken... wie weet er meer van hem (als veulen, hoe zijn karakter is enzo?)
Unaniem is een eerlijke, betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap heeft ruim voldoende ruimte, is zuiver en heeft ruim voldoende souplesse. De draf is voldoende van ruimte, heeft voldoende tact en voldoende balans. De galop is goed van ruimte, heeft ruim voldoende souplesse en veel balans. Unaniem heeft in galop een goede afdruk en kan daarin goed schakelen. Unaniem heeft voldoende aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Unaniem springt met veel afdruk en kracht. Het voorbeen wordt ruim voldoende gevouwen. Unaniem springt goed met de schoft naar boven, basculeert goed en maakt de sprong achter goed af. De hengst heeft tijdens de sprong een goed lichaamsgebruik. De hengst is voorzichtig, het springen gaat hem makkelijk af en toont daarbij veel tot zeer veel vermogen. De hengst heeft veel tot zeer veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een goed gevoel. In de stal is hij enigszins brutaal, maar verder eerlijk, betrouwbaar en fijn om mee te werken; in de omgang is hij makkelijk. De veterinaire bevindingen hebben betrekking op een littekentje op het hoornvlies van het rechteroog; een en ander ten gevolge van trauma.
Stap 7 Draf 6 Galop 8.5 Aanleg dressuur 6 Subtotaal dressuur 27.5 Plaatsing dressuur 6e (ged) Afdruk 8 Techniek 8 Vermogen 8.5 Aanleg springen 8.5 Subtotaal springen 33.0 Plaatsing springen 5e Puntentotaal 60.50 Plaatsing 3e van 12 (16) Jaar verrichting 2004 Plaats verrichting Ermelo