Farrington X Belisar goede combi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettetje

Farrington X Belisar goede combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 20:04

Hai,

Steeds als ik de minder sterke punten van mijn merrie invoer bij diverse sites om een geschikte hengst te vinden kom ik uit bij Belisar.

Nu heb ik vorig jaar al min of meer besloten deze hengst te gebruiken voor mijn merrie. De hengst dekt natuurlijk, de eigenaar komt aan huis, en het dekgeld is slechts 500 euro.

De nakomelingen van deze hengst (1983) doen het nog steeds goed op keuringen en in de sport.

Echter kreeg ik van meerdere kanten te horen dat deze hengst een minpunt in je stamboeklijn is, dat de hengst rotzakken fokt en meer van dit soort "rare praat". Zijn twee zonen Houston en Kroonjuweel zouden dit ook doorfokken.

Wie heeft er ervaringen met Belisar in wat voor vorm dan ook?

Ik hoop snel op reacties.

Ik ben ook benieuwd naar prestaties van Belisarbokkers!

Missouri

Re: Farrington X Belisar goede combi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:20

Zwelgje heeft (had??) een Belisar.

Inderdaad heeft hij de naam echte rotbokken te fokken... net als Jazz die naam heeft.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:23

Ik ken een merrie-veulen van San Remo x Belisar. Dit veulen is echt heel vriendelijk, evenals de moeder. Ook heb ik nog 2 andere kinderen van deze merrie gezien, ook die zijn echt vriendelijk. Van Houstons hoor je wel eens dat niet al te makkelijk zijn met rijden, maar ja, dat is ook maar net hoe je ermee omgaat.

Hoe past Farrington in dit verhaal? Snap ik niet helemaal...

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 20:25

mijn merrie is een Farrington

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:30

Okeej, dan wordt het dus een Belisar x Farrington Lachen

joedith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:48

Hoi!!

Ik heb 2 keer een nare ervaring meegemaakt met Farrington x Belisar!!!

2x een veulen met maar 1 oog!!!

De merrie is een Belisar en die hadden we laten dekken met farrington, t eerste veulen met 1 oog. Wij dachten, hebben wij weer die pech een foutje van de natuur...

Dus weer farrington geprobeerd en t jaar erop weer een veulen met 1 oog!!!

Het eerste veulen hebben ze gehouden, je kan er ook gewoon mee rijden omdat ze zo super nuchter en braaf is...

Maar ik heb er dus geen goede ervaringen mee

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:29

Belisars rotbokken? Neuh Knipoog
Ze zijn hartstikke lief maar pittig in de omgang. Heb een schatje van een Jet Set x Belisar hengst jaarling. Uit mijn eigen (voorlopig nog) merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:01

Nee Belisar's zijn geen rotbokken! en zeker niet te vergelijken met Jazzen..Het zijn wel karakter paarden.Ik heb zelf een {BelisarX Ulster}merrie 15 jaar oud,super werkwillig karakter..altijd de'r best willen doen,hele goede gangen...veel aanleg voor de zwaardere oefeningen { kent o.a. de passage,pirrouttes}..echt een super dier,was ook een heel goed wedstrijdpaard,helaas heeft ze nu artrose..dus is ze met vervroegd pensioen,maar ik kan je zkr wel een Belisar aanraden! Hier een foto..
Afbeelding