Salvatore??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Salvatore??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 10:47

Wie kan mij informatie geven over Salvatore?
Ik weet dat hij nog jong is maar wat vererft hij?

Alvast bedankt!

Zidalgo

Re: Salvatore??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:31

Zijn overgrootmoeder Ofarim, is de grootmoeder van Contendro I en II en Caretano Z. Deze merrie is ook de moeder van Conteur (v. Contender). Meer info www.paardenfokken.nl . Info over Contendro II vind je op www.dalhoeve.nl en Contendro I en Salvatore op www.tewis.nl .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:35

Hij vererft volgens mij nog niks Haha! is toch dit jaar via de kortlopend onderzoek goed gekeurd bij het kwpn?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 07:55

OH ik meende dat de hengstenhouder zei dat er al veulens waren.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:58

zerena schreef:
OH ik meende dat de hengstenhouder zei dat er al veulens waren.

Klopt, er zijn inderdaad al een aantal veulens van hem. Maar hij is nu pas goedgekeurd bij het KWPN.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:07

En hoe lijken die veulens??

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:10

Poeh, dan moet ik even goed nadenken. Is al een behoorlijke tijd geleden dat ik die gezien heb. Was toen bij Tewis op de hengstenshow.
Maar ze leken absoluut niet verkeerd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:18

IK heb er ook 1 gezien op de hengstenshow bij roordink en die leek absoluut niet verkeerd, maar ja aan 1 veulen heb je niet zoveel.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:51

Verder niemand die een veulen van salvatore heeft of heeft gezien??

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 08:42

Vajramani waren de veulens over het algemeen erg langgelijnd of wat korter gebouwd??

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:27

zerena schreef:
Vajramani waren de veulens over het algemeen erg langgelijnd of wat korter gebouwd??

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Ik wil hem namelijk gebruiken voor mijn redelijk korte merrie. Hopen dat ie z'n lange type doorgeeft.
Er is nog een topic over Salvatore. Zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=401702&p=8213721&e=8213721 Staan ook cijfers ed, wel interessant! Ik vind het verassend dat de hengst zulke lage dressuurcijfers heeft..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 13:17

Ja zeker jammer dat hij zulke lage cijfers heeft, had namelijk een heel erg leuk veulen van hem gezien, maar geloof niet meer dat hij op mijn merrie's past.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:00

Mijn merrie halen we vandaag weer bij dekstation vandaan, zij is 'gedekt' door Salvatore. Het lijkt mij een goede combi en die lage cijfers daar trek ik me weinig van aan. Springen was wel erg goed en m'n merrie kan de gangen wel 'verbeteren'.
Nu afwachten of het allemaal goed loopt en wat voor veulen er dan uiteindelijk komt! Weet iemand alvast een naam met een B? Knipoog

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:10

Zidalgo schreef:
Zijn overgrootmoeder Ofarim, is de grootmoeder van Contendro I en II en Caretano Z. Deze merrie is ook de moeder van Conteur (v. Contender). Meer info www.paardenfokken.nl . Info over Contendro II vind je op www.dalhoeve.nl en Contendro I en Salvatore op www.tewis.nl .

ja, en op www.jboeve.nl

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:17

Weet iemand met welke kleur deze hengst geboren is?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:20

heb hem bij de hengsten show bij Reinie Teeuwis gezien., vond het echt een indrukwekkend paard, en volgens mij is hij zwart geboren maar dat weet ik niet zeker Bloos

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:30

Salvatore is bruin geboren. De vader is schimmel en de moeder bruin.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:28

Zidalgo schreef:
Salvatore is bruin geboren. De vader is schimmel en de moeder bruin.

Danku! Dat vermindert de kans op vos weer! Knipoog

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:37

Ik ben zelf gecharmeerd van de stam 104 a waar hij uitkomt houd alleen niet van cavalier, wat dat betreft zit je met je langgelijndheid goed, heb dara geen korte van gezien. Maar ik vind Contendro 1 zijn nafok wat springen betreft heel best en zou daarom niet voor Salvatore kiezen.

Maar ieder zijn eigen mening anders wordt het wel heel saai en een van de weinigen die nog springen bezig is. Knipoog

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:52

gabrycha schreef:
Ik ben zelf gecharmeerd van de stam 104 a waar hij uitkomt houd alleen niet van cavalier, wat dat betreft zit je met je langgelijndheid goed, heb dara geen korte van gezien. Maar ik vind Contendro 1 zijn nafok wat springen betreft heel best en zou daarom niet voor Salvatore kiezen.

Maar ieder zijn eigen mening anders wordt het wel heel saai en een van de weinigen die nog springen bezig is. Knipoog

Jij zou Salvatore niet kiezen omdat Contendro een goede nafok heeft? Of ben je gewoon niet gecharmeerd van Salvatore?
Houd jij niet van dat langgelijnde dan? Of bedoel je dat niet? Mijn merrie is redelijk aan de korte kant, dus die kan dat langgelijnde wel gebruiken. Lachen

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:47

Jij zou Salvatore niet kiezen omdat Contendro een goede nafok heeft? Of ben je gewoon niet gecharmeerd van Salvatore?
Houd jij niet van dat langgelijnde dan? Of bedoel je dat niet? Mijn merrie is redelijk aan de korte kant, dus die kan dat langgelijnde wel gebruiken. Lachen[/quote]

Was een beetje onduidelijk sorry, Salvatore vind ik een beetje zwaarmoedig paard.
Cavalier fokt langgelijnde paarden, geen korte, wat dat betreft zou je goed zitten, ik vind ze vaak wat te lang en souplesse missen.Salvatore is niet mijn hengst.

Ik moet zeggen ik heb alleen de zonen van contendro 1 gezien, die hebben mooi rechthoeksmodel en kunnen allen goed bewegen en opvallend hieraan is dat ze vrijwel dezelfde manier van springen hebben. Contendro 1 vereft zijn type wel. Daarom zou ik daarvoor kiezen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:49

Dat type houdt ook vaak een korte hals in. Op een korte merrie een langgelijnde zetten is net als bier met cola mixen; je houdt een drankje over maar het smaakt niet. Probeer in hetzelfde fenotype te blijven, dan is de kans op verrassing het kleinst. Tenzij je je huidige type van de merrie niet terug wilt zien, dan is er ook maar een advies mogelijk en dat is niet dekken met die merrie.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:10

Het is wel een hengst met een heeel goed karakter telt bij sommige mensen ook heel sterk.. in die tijd dat ik er werkte vond ik het een heel fijn dier om mee te werken. Voor de rest tja ik fok niet met springhengsten heb er eerlijk gezegd ook niet heel veel kijk op.. doe mij maar dressuur Haha! Tong uitsteken