Gezocht: Haflinger Hengsten in de Z dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drea

Gezocht: Haflinger Hengsten in de Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 10:10

Ik ben opzoek naar een paar hengsten die goed presteren in de Z dressuur.
Ik wil daar namelijk mijn merrie door laten dekken.
Hebben jullie een paar hengsten-namen voor mij?
Alvast bedankt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Gezocht: Haflinger Hengsten in de Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:44

Norlan. Heb hem gezien op CH Eindhoven, foto's zijn te zien in http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=404159&st=0&sk=t&sd=a&start=275. Ik weet alleen niet of dit een dekhengst is.

En verder wil ik nog wel even kwijt dat het niet slim is om alleen te kijken naar hengsten die Z-dressuur lopen. Ten eerste hoeven ze die aanleg niet door te erven, ten tweede, en dat is nog veel belangrijker, moet een hengst je merrie verbeteren en erbij passen. Als deze klik er niet is kun je nooit een goede sportpony fokken.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:12

Abel is er ook nog.

Verder ben ik het met bovenstaande reactie eens. Daarbij; als je van te voren weet dat je de sport in wil, waarom koop je dan geen sportpony? Dan weet je in ieder geval van te voren waar je mee aan de slag moet, nu blijft het gokken, want voor hetzelfde geld komt er een paardje uit dat de benen verkeerdom onder het lijf heeft staan. Knipoog

drea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:19

ik heb een sport pony, een super pony.
en ik wil van deze een veulen die ook zó geweldig is.
en ik koop geen sport pony omdat ik ze zelf naar de z wil rijden en niet dat dat ik een 'kant en klare' pony koop.
dan is het toch veel mooier? of niet?
en tuurlijk kijk ik ook naar de combinatie maar vraag me af hoeveel z hengsten er in nederland zijn.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:10

drea schreef:
en ik koop geen sport pony omdat ik ze zelf naar de z wil rijden en niet dat dat ik een 'kant en klare' pony koop.
dan is het toch veel mooier? of niet?
.

Ik bedoelde met een sportpony ook niet een die kant en klaar is, maar een ander ras (NRPS oid).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:25

En toch mag je je er niet blind op staren of de papa Z loopt of niet. Er zijn genoeg hengsten die niks gepresteerd hebben in de sport en waarvan de kinderen toppers zijn, er zijn ook genoeg hengsten die goed presteren in de sport en op nakomelingen zelfs afgekeurd worden.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:05

er zijn geloof ik ongeveer 10 haflingers Z dressuur.. Onderanderen mijn lieve haflinger Haha! Tong uitsteken
Het is ook veel specialer om een haffie in de Z te hebben dan een NRPS ik kan je beslissing begrijpen, maar ik ben niet weg van de haflingers hun karakter wel van hun power en kracht en uitstraling geweldig..
Ik hou niet van die ielege ponytjes doe mij maar iets stevigs, maar als de haflingervader Z is geweest hebben ze vaak wel een goeie power en karakter.. das wel heel belangrijk.
In duitsland fokken ze alleen maar op prestatiegebied zowat..

Veel succes met het fokken van een Z haffie!! Haha!

drea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 18:10

kijk aan jou opmerking heb ik wat Zoro!
teminste iemand die me snapt.
ik wil inderdaad geen nrps of iets in die richting.
alleen haflingers graag.
en ik vroeg om hengsten... niet om commentaar op iets anders...
maar toch bedankt,.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:42

he als je nou even bij de aangespannen haflinger of bij het stamboek aanvraagd welke haflinger hengsten in de Z lopen die kunnen dat vast wel beantwoorden of het knhs Knipoog

Succes met het zoeken

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:14

toch ben ik het wel eens met de rest,
je kun misschien beter meer naar de bewegingen kijken van de hengst, of ze de potentie zouden hebben om Z te starten.
er zijn genoeg hengsten die het in zich hebben maar waar nooit mee is gestart! een Z haflingerhengst wilt natuurlijk nog helemaal niks zeggen of nakomelingen dit ook kunnen..

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:18

Wat er nu met Abel gaat gebeuren is hetzelfde als wat er in elk stamboek gebeurd.
Namelijk mensen vergeten of de hengst in kwetsie wel goed bij hun merrie past en kijken enkel nog naar de prestatie's van de desbetreffende hengst (er gebeurd hetzelfde met de kampioenshengsten).
Stradivari kan ook goede bewegings nakomelingen geven, Merlin (duits paard) is zelf Grand prix afgericht dus misschien is dat een optie.
De haflinger van Zoro is van een hengst die niet bekend staat om zijn wedstrijd nivo en zo ken ik ook nog nakomelingen van Musketier, Strizzi en Stromboli die allen Z2 met winstpunten zijn geweest.
Staar je niet blind op een Haf die Z is maar kijk met wat voor punten jouw haf versterkt moet worden en zoek daar een hengst bij.
Het naar het Z rijden moet je toch zelf doen ondanks het materiaal die je onder je heb.

drea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 10:04

jij kent musketier? dan weet je dat die geen Z dressuur is geweest.
mijn pony is onder die hengst geweest en ik ken die mensen van musketier (mijn merrie is daar ook gefokt) dus dat is een beetje onzin wat je nu verteld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:18

Woestein schreef:
De haflinger van Zoro is van een hengst die niet bekend staat om zijn wedstrijd nivo en zo ken ik ook nog
nakomelingen
van Musketier, Strizzi en Stromboli die allen Z2 met winstpunten zijn geweest.

Lezen is moeilijk Drea?

En verder verwoord Woestein precies wat ik bedoel!

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:26

Hee, ik wist helemaal niet dat je Andre wilde laten dekken ?!? Leuk joh!
Rijdt Marrigje van Baalen niet op een dressuurhaf? Of is dat geen hengst? (Sorry, ben blond zoals je weet Haha! )

Groetjes, Bregje

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:31

Strizzi v/d Heksenketel heeft toch Z gelopen?

Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal vaag dat je je merrie wil laten dekken door een hengst die Z heeft gelopen, dat wilt toch geen garantie geven voor de toekomst Verward

drea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 23:43

waarom geeft iedereen van die stomme antwoorden? ik vraag toch alleen maar om wat namen van Z haflingers?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:44

Abel dus, maar die werd al genoemd. Verder heb je ook nog Haron van de Milt. Hier heb ik een nakomeling van gehad ( verkocht ). Deze is nu 5 jaar en loopt de L/M oefeningen. Ze is toch een haflinger, maar kan wel heel los en makkelijk lopen. Ik les haar nog, maar soms zou je bijna vergeten dat het een haflinger was...
Daar komt nog bij dat de nakomelingen van Haron erom bekend staan om hun goede en lieve karakter...
Maar ik zou het anders idd even opvragen bij het KVTH. Zij kunnen je vast vertellen welke haflingers Z lopen. Zijn misschien niet allemaal hengsten, maar dat weet je igg van welke hengst ze afstammen.
Veel succes!

drea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:07

dank je wel:D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:54

Zoals ook op het haflingerforum:
Haron, maar vind ik niet bij je merrie passen.
Abel, maar die heeft een gigantische kwaal die hij doorgeeft dat hij zijn achterhoeven NAAST zijn voorhoeven zet.

En wat eerder mensen zeggen staar je niet blind op een niveau het slechtste wat je kunt doen. Ik staarde me blind op een hengst waar ik gek op was ik geluk dat het wel past met mijn merrie en er nu een prachtig veulen loopt, maar ik heb het ook fout zien gaan.
Iedereen raade mij in principe ook Nobleman af waar ik zo gek op was, maar nu loopt er dus een prachtig veulen rond waarvan ik echt superveel geluk heb omdat hij vaak donker fokt o.d.