Hannoveraner eigenaars gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Hannoveraner eigenaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 22:44

Ik ben op zoek naar mensen die ook een hannoveraner in hun bezit hebben, wil graag ervaringen (positief als negatief) uitwisselen.
Dressuur of springen gericht etc. Met foto zou erg leuk zijn!!

Mijn merrie is een afstammeling van Gardeleun (gotthard, amateur, ferdinand etc.)

Ze is springen gefokt, een (vliegen) schimmel, 9 jaar en 1.65 groot. Ze heeft een ietwat ramsneus.

Hierbij een foto: (let niet op de kwamliteit)

Afbeelding

chantal1

Re: Hannoveraner eigenaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:36

Ik heb geen echte hannoveraan maar wel 2 paarden die half hannoveraan zijn. Zij voeren o.a. het bloed van Gotthard, Wendekreis, Grande, Wolkenstein II en nog het een en ander. Mijn ervaringen zijn erg positief!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:33

ik heb er ook een ,springen gefokt maar ook heel apart lopen ,één dikke gummibal.Het is een Forrester (for pleasure x landadel ) uit een grannus moeder ,die tevens de moeder is van Ramonus GP-springen onder helena weinberg.Uit het lijntje komt ook Tiger van C. Bradley
De merrie wordt dit jaar 4 is zadelmak ,heeft wat gesprongen onder de man ,wat erg goed leek (ze is enorm electrisch ).Ze is momenteel drachtig van Diamant de Semilly.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:36

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:13

Ik rij d'r een Knipoog

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:50

Ik heb een elfjarige bruine hannoveraanse merrie, v Werther. Ze kan zowel goed springen als goed dressuur, maar dat zal wel aan haar vader liggen, die vererft nogal allround zoals ik het heb begrepen. Karakter is echt super, heel makkelijk maar tegelijkertijd dus echt geen dood ding. foto heb ik wel maar ik kan niet meer uploaden....
Ze heeft trouwens 2 veulens van 00 seven gehad.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:15

IK heb een 14 jarige merrie......v Brentano II x Cavalier..

Super karakter,,,,merrie is niet onder zadel...dus ik weet niet hoe ze dan is...

Merrie vererft haar goede karakter wel.....

Afbeelding

op foto is ze 10 maand drachtig,,,,,dit was juli 2004

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:09

Ik heb een 17 jarige drachtige merrie van Airport. Super paardje met een topkaraktertje! Kijk voor foto´s op mijn site (kijk in mijn onderschrift voor de link) bij paarden --> Atlanta

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:51

Ik heb er ook 1..hannoveraan X oldenburg
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33448
een 4-jarige Rilke X Don Primaire,Rilke heeft laatst op 11-jarige leeftijd z'n grand prix debuut {dressuur}gemaakt,en staat bij Johan Hinneman,Don Primaire hoef ik niet meer te promoten.Mijn 4-jarige is een half jaar onder het zadel..5 x meegeweest naar wedstrijd,2 winstpunten en een 2de prijs.Het is wel nogal een laatbloeier,maar hij heeft ook een super electrisch achterbeen.en een heel fijn karakter,ook is ie heel lichtvoetig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 16:45

Leuk om te lezen dat er nog zoveel variatie zit in een hannoveraner. In die van Libke zie ik wel iets van mijn merrie terug. Wat Okkie betreft, ze heeft een heel goed en nuchter karakter en een súper achterbeen gebruik maar de voorhand lijkt wat zwaar. Is dat typisch hannoveraans?

Mooie foto's/ leuke paarden.

Elisa2: Hoe kan het dat jouw merrie nooit onder het zadel is gegaan? En hoe is haar karakter?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:26

Sigrid bedoel je denk ik ;-} Ik zie wel allemaal verschillende paarden,ik denk niet dat er echt iets typisch hannoveraan is..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:04

Ik heb ook een 12-jarige Hannoveraan merrie! Ja Op papier is ze BWP, maar voert Hannoveraans bloed.

Ze is een Feinschnitt I vd Richter X Furioso Z. Het meeste Hannoveraanse bloed zit dus aan vaders kant, met o.a. Ferdinand, Wendekreis en Waldfried.

Ik ben er erg over te spreken! Onder het zadel pittig genoeg, en op stal rustig, met een beetje merrie karakter erbij Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:34

Mooi beest!

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:36

wij hebben ook een hannoveraan x selle francais nl: een Escuro (escudo II x raphael) x major de la cour, een enorm pittig beestje en zeer mooi gelijnd is, dat zeker vermogen genoeg heeft en onze verwachtingen zijn zeer hoog

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:36

Sjuimpje schreef:
Ik ben in het gelukkige bezit van een 7 jarige Hannoveraanse merrie:
http://www.allbreedpedigree.com/manuela20

Ze heeft nu een Weltmeijer hengstje van 1 maand aan de voet.

Mooi gefokte merrie, hoe valt het veulen mee?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:40

Ik heb er ook nog een paar die Hannovers bloed dragen nl Weltmeyer, Grundstein, Lauries Crusador, Werther, World Cup en dan natuurlijk Alabastro (Alabaster x Brentano II x Weltmeyer x Abajo xx)

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:43

ik heb een hannoveraanse merrie van 11 jaar kan goed dressuur maar springen en buitenrijden vind ze ook super in de bak is ze pittig en buiten zo mak als een lammetje!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:44

Wij hebben ook een Hannoveraan op stal staan. Geen idee wat de afstamming is.
Springgefokt.
4e van Oostenrijk bij de 6 jarigen geloof ik met springen een aantal jaren geleden..

Paard is super relaxed. Kan ook aardig dressuur. Eigenaar brengt hem dit weekend voor het eerst uit.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 22:22

Koortje: Mooi paard hoor! Is ze springen of dressuurgefokt?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 04:51

Citaat:
Hoe kan het dat jouw merrie nooit onder het zadel is gegaan? En hoe is haar karakter?

Merrie heeft waarschijnlijk ooit een ongelukje met haar been gehad...maar het been gaat naarmate ze ouder word steeds krommer staan...

Is als 3 jarige opgenomen in het hoofdstamboek met een 1e premie en heeft ook een zadeltest gedaan....( In hannover) merrie is als 6 jar naar nederland gekomen.

Ze is dus wel beleerd en je kan er ook zo op gaan zitten, maar ze is niet zuiver en ze krukt altijd wat, dus voor het rijden ongeschikt....bij de vorige eigenaar reden ze er ook af en toe nog op!!! idioten...

Ze is dus alleen geschikt voor de fok..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:19

siko schreef:
Koortje: Mooi paard hoor! Is ze springen of dressuurgefokt?

Dank je wel!
Ik zou zeggen springgefokt als je naar de bloedlijn kijkt. Feinschnitt heeft ooit op de Olympische Spelen gesprongen, en FuriosoZ is naar mijn weten ook een springer, zoals veel SF dat zijn.
Ik rijd met Kore voornamelijk dressuur, maar ga er nu ook springles mee volgen, vind ze erg leuk.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:11

sigrid1182 schreef:
Citaat:
Hoe kan het dat jouw merrie nooit onder het zadel is gegaan? En hoe is haar karakter?

Merrie heeft waarschijnlijk ooit een ongelukje met haar been gehad...maar het been gaat naarmate ze ouder word steeds krommer staan...

Is als 3 jarige opgenomen in het hoofdstamboek met een 1e premie en heeft ook een zadeltest gedaan....( In hannover) merrie is als 6 jar naar nederland gekomen.

Ze is dus wel beleerd en je kan er ook zo op gaan zitten, maar ze is niet zuiver en ze krukt altijd wat, dus voor het rijden ongeschikt....bij de vorige eigenaar reden ze er ook af en toe nog op!!! idioten...

Ze is dus alleen geschikt voor de fok..

Fantastisch dat ze zo'n goed tehuis heeft gevonden! Idioten zeg, om op een niet rad paard te gaan rijden! Wat voor veulens fokt ze?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:25

Mag ik vragen of jullie vinden dat mijn Okkie (zie foto bovenaan) een korte voorhand heeft? Kreeg gisteren een mailtje vaniemand die specifiek met hannoveraners fokt en er 2 heeft heeft staan van Gardeleun, die teweinig voorhand heeft, teveel naar voren neigt.
Aangezien okkie er ook een van Gardeleun is, vroeg ik mij dit af.

Kent er iemand Gotthard?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:14

Ja ik ken Gotthard wel..hij staat ook op www.horse-gate.com volgens mij..ik meen dat ik hem inieder geval gezien heb daar. Ik vind het wel meevallen met de "korte" voorhand,ze heet eerder een wat kort halsje en weinig achterhand waardoor het zo lijkt..en de foto werkt ook niet echt mee.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:39

Citaat:
Fantastisch dat ze zo'n goed tehuis heeft gevonden! Idioten zeg, om op een niet rad paard te gaan rijden! Wat voor veulens fokt ze?

Ik heb haar veulen van augustus 2004 gehouden en die staat momenteel in de hengstenwei....Ik ben er zelf erg weg van.....Zijn vader is Indoctro.
Hier is ie een week oud.
Afbeelding

Dit is Zantosz op 8 maand.( niet zón super mooie foto)
Afbeelding

Zantosz heeft nog een volle zus die is voorlopig keur en kreeg 95 punten voor het vrij springen en op de NMK in ermelo in 2003 werd ze 11e van nederland, ze sprong toen iets minder..

Op onderstaande links kunj e haar zien als 3 jar. op de CK v Friesland.

http://www.jannekederade.nl/fotoreportages/2003kwpnfrieslanddriejarigerp/ppages/ppage25.htm
http://www.jannekederade.nl/fotoreportages/2003kwpnfrieslanddriejarigerp/ppages/ppage26.htm

Beauty is dit jaar weer ""gepaard"bij Indoctro, maandag moet ik scannen en ik hoop dat ze drachtig is...De combinatie met Indoctro lijkt erg goed te zijn dus heb ik weer terug gefokt, ik hoop op een mooie merrie.... Bloos

Ze heeft nog meer veulens gehad, oa van Levantos II, Wellington, Flemmingh, Welt Hit II.