Afstammingen van Caritas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_MV_

Afstammingen van Caritas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:48

Heeft iemand een afstamming van Caritas op stal staan? Ik heb zelf een ruin van Caritas (moeder is Beatrix en vader moeder = Nabuur) en ik vind het een droppie.

Ben beniewd wat jullie ervaringen zijn en of ze ook overeenkomsten hebben in doen en laten. En wat jullie er mee doen, dressuur, springen, recreatie...

Kort een omschrijving van die van mij:
Tis een mooi paardje, al zeg ik het zelf Knipoog , hij wel aan de kleine kant, 1,62 en is donkerbruin met een mooie flits als bles. Veel manen en staart. Ruime gangen, goede stap en galop. Stevig en compact paard.

Meestal rustig karakter, moet hem soms wel overtuigen van het nut van de oefening. Dressuur vindt ie aardig, springen is geweldig, hoe hoger hoe beter. Buiten vindt ie helemaal geweldig, dan gaat de kop erop en showen maar. Ook op vreemd terrein wil hij laten zien dat ie er is.
Af en toe koppig met rijden, als hij geen zin heeft in een bepaalde oefeningen dan komt het er gewoon niet uit. alsof hij de oefening niet kent.
Ik moet altijd blijven opletten want ondanks zijn rustige karakter is het absoluut geen slome. Overal kunnen kabouters zitten Haha!

Hoop dat er mensen zijn met ook een paardje die caritas als vader of opa heeft...

dooozzz

Re: Afstammingen van Caritas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:48

Heb al 7 jaar een Caritas (x Appolonius xx). Na de pony's m'n eerste paard, gekocht toen ze 2 was. Ondertussen is ze dus 9 Z2-dressuur, L-samengesteld én Z-springen! Helaas heeft ze niet echt sterk beenwerk, komt waarschijnlijk door Appolonius, geprobeerd met speciaal beslag, maar is ook geen wondermiddel! Door deze trouble staat d'r sportcarriere op een laag pitje en willen we een veulentje bij d'r fokken. Kan me behoorlijk vinden in de beschrijving van jouw paard, dressuur boeit 'r niet echt, alle knopjes zitten er op maar dat ze nou echt het vuur uit de sloffen loopt... Springen is meer haar dingetje, grandioze instelling, stopt nooit tenzij d'r amazone het wel heel bont maakt!! Ook supervoorzichtig en veel vermogen. Heb al heel veel met 'r gewonnen, ook op 'grotere' wedstrijden, supergaaf! Die van mij kan ook heerlijk gek doen als we buitenrijden en er lopen een stukje paarden of koeien mee! Kortom, mét al haar trekjes is het echt mijn paard, ben erg gek met 'r!