Samba Hit I en II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Samba Hit I en II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:37

Hoi,

Ik heb een overzicht van de duitse verrichtingsonderzoeken gezien vorige week en zag dat er 2 (of 3) hengsten van Samba hit I tussen zaten en dat Samba Hit II het goed heeft gedaan.
Nu is mijn vraag; kennen jullie al nakomelingen van Samba Hit I en hoe zijn ze? Op wat voor een merrie zouden deze hengsten passen?

Gr. Chantal

rockey

Re: Samba Hit I en II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:39

wij hebben nu sinds een week ofzo een samba hit 1 veulen, en super ruige hengst, heeeeeel sjiek koppie staat er op, echt bloedmooi veulen, wordt er nog eentje hoor Ja

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:02

Ik heb schrik voor de gezondheid en met name de toestand van de botten bij deze hengsten, gezien de grootte.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:30

Rhea schreef:
Ik heb schrik voor de gezondheid en met name de toestand van de botten bij deze hengsten, gezien de grootte.

Dat is nu ongegerond onrust zaaien. Alhoewel ik ook een kijkje zou willen nemen in hun rapporten.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:14

Of het ongegrond is kan ik niet bepalen maar het is in ieder geval geen onrust zaaien. Het is een bezorgdheid uiten, die vast bij velen aanwezig is. Daarbij geef ik alleen aan dat die bezorgdheid bij MIJ aanwezig is en de (gegronde) reden waarom.....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:28

Ik houd persoonlijk ook niet van die grote hengsten en dan is hij ook nog smal! Dan moet je wel een degelijke merrie hebben die wat meer bot heeft lijkt mij. Maar ja die zijn er natuurlijk ook genoeg. Maar ik zou er niet zo snel voor kiezen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:44

VValar schreef:
Rhea schreef:

Dat is nu ongegerond onrust zaaien. Alhoewel ik ook een kijkje zou willen nemen in hun rapporten.

Niks ongegrond dat is logisch nadenken en constateren

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:08

Magique schreef:
Niks ongegrond dat is logisch nadenken en constateren

Je kunt logisch nadenken maar zonder inzage in de rapporten of officiele berichtgevingen kun je niets zomaar constateren.

ACB_Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:14

Ik ben op 2 april naar de hengstenshow van de ijzerenman geweest en heb beide hengsten gezien. Beide echt fantastisch in beweging. heel constant, veel swung en takt. Echt toppers voor de toekomst. Als je wil weten of een van de 2 bij je merrie past, kun je het beste even op de site kijken en even contact op nemen met de ijzerenman. Zij geven ook advies bij het kiezen van een geschikte hengst. Maar ze zijn beide goed gekeurd, deze paarden worden binnenste buiten gekeerd, dus over de gezondheid zou ik me geen zorgen maken. Kijk gewoon of het goed past en vraag info op. Succes!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:19

In het rapport worden alleen de onderdelen an sich behandelt, het totale plaatje, m.a.w de verwachte levensduur wordt geen cijfer aan gehangen. Terwijl het juist om het geheel gaat en niet alleen om dat ene straalbeentje.