Wie kent de hengsten Branco ox en My Jemen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

letsgo

Wie kent de hengsten Branco ox en My Jemen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 08:20

Ik ben dit weekend wezen kijken bij een merrie met de afstamming Branco x My Jemen.(nrps)
Wie kent deze hengsten en zijn er bokkers die hier misschien ook nakomelingen van hebben?
Ik zou het leuk vinden om er evt. een foto van te zien... Cool

letsgo

Re: Wie kent de hengsten Branco ox en My Jemen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 08:53

Nobody Verward

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:04

Ik ken twee afstammelingen van My Jemen. Dit zijn een volle broer en zus. Beide zijn E pony's. De merrie springt bij de paarden in de klasse L, en de ruin springt bij de paarden in de B. Ze zijn allebei leergierig, en lopen met veel souplesse. Ze kunnen wel allebei erg heet worden. Wel eerlijk, en betrouwbaar! Ik heb wel foto's van ze, maar die staan niet in de pc. Als je meer info wilt, moet je maar even pben!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:52

Ik heb een My Jemen. Ben er Z SGW, M springen en L2 dressuur mee.
Het is een verschrikkelijk lief en werkwillig paard. Zal nooit kwaad uithalen, maar je moet wel duidelijk tegen hem zijn.
Ik zal een wat foto's van hem voor je zoeken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:53

Ik heb een respect X Branco heb thuis zelfs foto's van hem. ik zal ze in het topic zetten hier als ik thuis ben.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:58

Mijn My Jemen afstammeling:
Lief:
Afbeelding

Aan het werk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:32

Branco ox werd in een ver verleden (eind jaren 80) gereden door een meisje van onze vereniging. Ik vond het een leuke hengst om te zien, hij was ook erg prettig in de omgang. Halverwege jaren 90 heeft hij de pony van een stalgenootje gedekt, daar ben ik bij geweest (helaas bleef ze gust). Zo vriendelijk als hij met de merrie omging... Dat is mij altijd bij gebleven. Hij schijnt dus iig een goed karakter te hebben gehad.

Hier in de omgeving liepen/lopen best veel nakomelingen van hem rond. Voor zover ik weet hebben die het aardig gedaan in de verschillende takken van sport, o.a. dressuur, springen, SGW en endurance.

Hij stond altijd bij 't Grasbroek in Ambt Delden (bij Hengelo, Ov.). Als je met Google zoekt, kom je aardig wat treffers tegen, ook van nakomelingen die in het buitenland (Duitsland, Zweden) lopen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:22

Nou eindelijk dan mijn foto's Haha!

Branco zelf:
Afbeelding

nog een op leeftijd. ik geloof zelfs zijn laatste jaar gemaakt door de fokker van mijn paard:

Afbeelding

En dan de moeder van mijn paard: Balinka van de Brooks V: Branco ox MV: Marc ox hier als driejarige ze is ondertussen 10 jaar verder en spierwit Haha!
Afbeelding