Wie heeft er een Sandreo afstamming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

visca

Wie heeft er een Sandreo afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 00:34

Ik ben een beetje benieuwd naar de afstammelingen van Sandreo.
Wij willen nl. onze 3 jarige merrie met Sandreo dekken dus als je er een hebt wil je dan een foto plaatsen kan ik even kijken hoe Sandreo een beetje fokt.

Dit is de merrie die we willen laten dekken met Sandreo
Afbeelding

Afbeelding

Zidalgo

Re: Wie heeft er een Sandreo afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:46

Ik heb een zeer chique bruine jaarlinghengst van Sandreo uit een schimmelmerrie van 1.60m (v. Balzflug). De jaarling wordt waarschijnlijk groter dan de moeder (1.63-1.64 ongeveer, maar niet hoger). De moeder heeft veel volbloed in de afstamming. Verder zit de schimmelkleur sterk verankerd in de moederlijn. De jaarling is toch bruin gebleven. Een foto vind je op het forum van www.uytert.nl onder Sandreo en dan "veulen van Sandreo". Op de foto is hij ongeveer 3 maanden oud. Ik ben benieuwd wat je van hem vind.
Wat voor bloed heeft jou merrie?? En hoe groot is ze, ze lijkt ook niet zo groot.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:10

Zidalgo schreef:
Ik heb een zeer chique bruine jaarlinghengst van Sandreo uit een schimmelmerrie van 1.60m (v. Balzflug). De jaarling wordt waarschijnlijk groter dan de moeder (1.63-1.64 ongeveer, maar niet hoger). De moeder heeft veel volbloed in de afstamming. Verder zit de schimmelkleur sterk verankerd in de moederlijn. De jaarling is toch bruin gebleven. Een foto vind je op het forum van www.uytert.nl onder Sandreo en dan "veulen van Sandreo". Op de foto is hij ongeveer 3 maanden oud. Ik ben benieuwd wat je van hem vind.
Wat voor bloed heeft jou merrie?? En hoe groot is ze, ze lijkt ook niet zo groot.

Wauw dat ziet er goed uit een lekker gespierde kerel zo op de foto.Ik teken wel voor zo`n veulen.

Onze merrie is een Obelisk x Rex Magna dus ook best veel bloedvoering en ze is denk ik 1.68m we hebben haar nog steeds niet gemeten maar dat gebeurt over een paar weken op de stamboekkeuring.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:58

Wat voor veulen wil je eigenlijk? En welke punten van je merrie wil je verbeteren of juist bevestigen?? Als ik de foto's bekijk mag je merrie wel wat hoogbeniger zijn. Corrigeer me maar als ik me vergis.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 19:38

Ik wil graag een veulen met een wat mooier hoofd dan haar zelf.
veder mag het veulen wat chiquer zijn als de merrie. Maar dat mijn merrie nu korte pootjes heeft nee dat wil ik niet zeggen dat komt meer door de foto daar was ze nog niet getraind dus ze ziet er een beetje overvoerd uit Haha! .

Hoe is trouwens het karakter van jouw jaarling ?

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:25

Ik dacht al dat het door de foto kwam, zo kun je een paard eigenlijk ook niet goed beoordelen.

Als je een chiquer veulen wil is Sandreo zeker aan te raden. Ik ken een Gelderse merrie waaruit een Sandreo veulen kwam dat chiquer was dan de moeder. Het hoofd en de benen waren fijner, je kon alleen aan de rug zien dat er Gelders bloed in zat (brede rug). De eigenaren verwachten dit jaar weer een veulen van Sandreo.

Voor een hengst is hij goed te hanteren. Alleen dit voorjaar toen hij merkte dat hij hengst was werd hij wat lastig in de buurt van merries. Op dit moment loopt hij in de wei in een groep. Het is wel een gevoelig paardje, maar dat is de moeder ook. Als hij beet b.v. was een klein tikje op zijn neus al genoeg om hem te straffen. Eigenlijk een heel gemakkelijk dier om op te voeden, je hoeft niet erg streng te zijn want dan wordt hij al gauw bang. Hij is ook erg nieuwsgierig, hierdoor heb ik ook nooit problemen gehad met het laden op de trailer.

Sandreo heeft zelf een goed karakter, gemakkelijk in de omgang. Maar het meeste krijgen ze toch mee van de moeder. Ik heb uit 2 merries een veulen gefokt (een Gribaldi merrie en een Sandreo hengst) en ze hebben beiden het karakter van de moeder. Ze zijn totaal verschillend, terwijl wij er op dezelfde manier mee omgaan.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:11

ik verwacht volgend jaar een veulen van Sandreo!Ben dus zeeeer benieuwd naar FOTO'S !!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:38

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:39

GRRrrrr waarom komen er kruisjes in plaats van foto's. Zo m'n best gedaan.... Frusty . Noujaa de links naar mijn album staan er ook...dan maar weer op die manier!!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukt!!! Haha!

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:29

Leuk veulen! En ook een chique hoofdje. Ik heb alleen nog maar bruine of donkerbruine veulens van hem gezien met weinig aftekeningen. En allemaal een mooi hoofdje.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:03

leuk!!was het maar al volgend jaar!!
haha!!
Leuk veulen hoor

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:20

Volgend jaar wordt mijn henst van Sandreo al 2. Ik kan niet wachten om er op te gaan rijden als hij straks 3 is!! Dromen

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 00:19

Mooi veulen hoor OK dan! Marghe

Ik kan bijna niet wachten tot onze merrie weer hengstig wordt
dan kan ze eindelijk gedekt worden en dan maar hopen dat alles goed gaat.

Ik ben trouwens vorige week even een jaarling merrie wezen kijken van Sandreo x Clavecimbel. Ook een leuk beestje
om te zien en een heel lief karakter.

AfbeeldingAfbeelding

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:03

@ visca: Mijn jaarlinghengst van Sandreo staat in Hedel, dat is niet zo ver bij jou uit de buurt. Je mag wel een keer komen kijken.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:26

he ria.
Nou wat ik gezien heb van deze veulens dan komt het helemaal goed straks.
Die nakomelingen zien er goed uit dus een goede keuze gemaakt.
Ben benieuwd nu alleen nog een jaar wachten.

bellavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:41

Nu nog niet maar heb mijn merrie laten insemineren van Sandreo en ze was in 1x drachtig er zijn inmiddels al 2 cyclussen voorbij en ze is nog steeds drachtig dus als het goed blijft gaan heb ik volgend jaar een veulen van SandreoXPaddox XEd king Hill!! Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:06

Let er wel op dat je merrie zelf niet wijdt gaat van achteren (misschien kan ze beter naar het nauwe neigen) en dat ze goed op de benen staat!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:21

Er is bij ons afgelopen weekend wel een Sandro Hit geboren. Heel mooi veulentje, voor foto's klik op topic in mijn onderschrift.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 18:30

CocoChanel schreef:
Er is bij ons afgelopen weekend wel een Sandro Hit geboren. Heel mooi veulentje, voor foto's klik op topic in mijn onderschrift.

Leuk veulen ook mooi van kleur daar teken ik wel voor.

De merrie is trouwens 28 mei gedekt dus ik moet zo rond 15 juni
gaan scannen dus het is nog even spannend of ze draagd van Sandreo Pling

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:53

VValar schreef:
Let er wel op dat je merrie zelf niet wijdt gaat van achteren (misschien kan ze beter naar het nauwe neigen) en dat ze goed op de benen staat!

En een snel achterbeen heeft.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:52

Vorige week is er bij kenissen een merrieveulen van Sandreo geboren uit een Gelderse vosmerrie van Zichem. Het veulen heeft een chique hoofdje en is bruin met alleen achter een klein wit voetje. Vorig jaar had deze merrie ook al een chique merrieveulen van Sandreo dat bruin was zonder aftekeningen.