Hallo , vanochtend vroeg is mijn paintmerrie bevallen van een lief klein overo merrie veulentje , na een zoals het leek normale bevalling zagen we al gauw dat het veulen toch veel moeite had met alles , zware ademhaling geen zuigreflex , alles ging heel moeizaam na twee keer de dierenarts op bezoek te hebben gehad kwamen we tot de conclusie dat we het veulen moesten laten inslapen , heel verdrietig.
Voordat de dierenarts vertrok gaf hij mij de hint om de veulencentrale te raadplegen of er hier in de buurt misschien een wees veulen was wat hard een moeder nodig had .
Zo gezegd zo gedaan ik heb gebeld was er met mijn hoofd niet zo bij maar dacht tegelijk dat het ook voor mijn merrie wel heel fijn zou zijn.
Hier vlakbij stond een veulen , een kwpn veulen zonder mama !
Ik heb die mensen gebeld en die waren dolblij gingen meteen onderweg met het veulen het ging namelijk niet zo heel goed met de kleine dronk niet goed uit de fles was wat zwakjes.
Op het moment dat die mensen met hun veulen het terrein bij ons op reden hebben wij het veulen van onze merrie weg gehaald bij haar , we hebben het nieuwe (kwpn) veulen een beetje ingewreven met de nageboorte van het veulen van onze paintmerrie en dit veulen voor haar stal gezet , ze had meteen zoiets van waarom staat mijn veulen buiten mijn stal !!!
We hebben de deur geopend het veulen liep erin pleegmama likte het kind een keer en het veulen dook meteen onder de merrie en heeft zeker vijf min aan een stuk gedronken , het arme dier had zo'n dorst !
We hadden een heel verdrietige dag maar eerlijk is eerlijk dit was zo ontroerend om te zien pleegmama blij ! weesveulen blij ! het ging super !
Ik weet dat het niet altijd zo werkt maar vandaag hebben we toch een merrie en een veulen weer blij gemaakt , en mijzelf geeft het ook een goed gevoel , naast het feit dat ik verdrietig ben om het verlies van ons veulen voel ik me toch ook weer blij !
Dit vond ik zo bijzonder en mooi dat ik dacht ik zet het op bokt !
En als ze van de week samen naar buiten gaan zal ik wat foto's maken van onze paint met haar kwpn merrie veulen !
Groetjes Esther , River Valley Ranch