gedwongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

gedwongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 17:48

mij met had 2 keuze gehad van de dierenarts
1. laten steriliseren
2. laten deken
mijn merrie heb altijd na de hengstigheid bijna 2week pijn in haar buik (pas na de hengstigheid)
ik kan dan niet poetsen niet rijden eigenlijk helemaal niks wandelen wil ze altijd wel maar als ze zo een pijn heb niet graag zelfs als ze pijnstiller krijgt heb ze nog echt veel pijn.
dus we hebben eerste de keuze gemaakt om telaten deken en als dat niet helpt moeten we haar laten deken maar aan het deken zitten zoveel risico's het is zo een zware operatie de kan het laten maar het kan ook helemaal fout gaan
maar goed we hopen op een mooi veulen en hopen dan dat ze daar van af is van die pijn.
ik heb haar nog niet laten deken maar zijn wel opzoek zodra we een hengst hebben horen jullie het Haha!
gr pascha

Keet

Re: gedwongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:41

is deken een zware operatie? denk dat je steriliseren bedoelt
maar vervelend voor je merrie dat zo zo een last heeft van haar buik als ze hengstig is geweest

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:51

ja sorry bedoel ook het steriliceren.
we wouden wel een veulen maar nu komt het zo in ene en anders had ik het pas over 3jaar gedaan want ze is nog maar 7 en ik wou eerst verder in de sport maar ja nu maar eerst het veulen en daarna de sport en dan als het veulen 3 3en half is beginnen met het veulen (paard) Haha!

wie weet er iets van de hengsten
rubiloh
san brentano
playboy
florencio
inspekteur
amsterdam
special d

dat zij zo een beetje de hengsten waar in uit ga kieze dat zijnook wel hengsten die over 1komen met mijn merrie Haha!
als je iets weet zou je dan de informatie willen sturen mag je ook aan melden op msn Tong uitsteken
flugel5@msn.com

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:00

ik snap het niet helemaal maar dat kan aan mij liggen Blond
laten dekken is maar een tijdelijke oplossing, als het veulen eruit is word ze gewoon weer hengstig en begint het weer van voren af aan.
dus eigelijk stel je die operatie even uit als ik het goed begrijp??

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:08

nee ik stel het niet uit maar als we haar laten deken dan is de kans 80% verholpen omdat haar hormone hun werking hebben gedaan en alles eigenlijk ze werk hebben gedaan