Beetje vage titel, maar vooruit.
Mijn merrie is vorige maand geinsimineerd, ze was niet drachtig.
Heb haar woensdag 4 mei laten scannen, er zaten toen alweer hele kleine eitjes. Dus de Da zei dat het weekend het juiste moment zou zijn. Zo was het de vorige keer ook gegaan bij de hengstenhouder, woensdag beginnend hengstig en zaterdags op haar top. Dus het beeld klopte.
Nu heb ik die avond van het scannen gelijk een uitstrijkje laten maken en kreeg die vrijdag de uitslag. Een bacterie en ze is drie keer gespoeld, zaterdag (haar top), zondag en maandag. Maandag was ze al niet meer zo hengstig. Alleen nu hebben wij een shetland hengstje op stal en die liep sinds die dinsdag in het landje naast mijn merrie voor het eerst. De Woensdag, donderdag en vrijdag (na die maandag dat haar hengstigheid al zo goed als weg was)was ze echt heel erg hengstig, ook daadwerklijk naar het hengstje toe draaien.
Nu mijn vraag, wordt dit gewoon veroorzaakt door het hengstje wat er opeens was en dus een soort schijnhengstig of worden er dan ook eitjes aangemaakt. Want nu weet ik niet zo goed wanneer ik haar weer na de hensgtenhouder moet brengen. Het hengstje gaat trouwens weer gauw weg, dus kan niet schouwen ermee. Ze liep zo mooi gelijk, met 21 dagen en nu ze dus langer/of opnieuw hengstig was, weet ik het niet zo goed.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt en of er iets over te zeggen valt?