Afstammelingen TCN Partout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatie

Afstammelingen TCN Partout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:19

Volgende week ga ik kijken naar een jaarling van TCN Partout. Waar moet ik zoal op letten, en wat zijn de plus- en minpunten van afstammelingen van Partout? Wie heeft er een Partout trouwens?

Mansolein

Re: Afstammelingen TCN Partout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:58

Ik ken wel en partout. Ik weet niet wat er aan moeders zijde zit maar het is wel een erg goed paard. Hij loopt nu lichte tour.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:54

Ik heb een poosje een Partout x Important x Amor merrie gereden, een kast van een merrie (1.81 m.). en die kon super goed appuyeren, ging echt vanzelf, en had een spectaculaire uitgestrekte draf + uitgestrekte galop. Helaas heeft ze als gevolg van een flinke blessure een ongelijk voorbeen in draf. Ze is Lichte tour geklasseerd, maar heeft nu een veulentje aan de voet.

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 05:42

Ik rijd op een Partout ruin. Negen jaar oud. Is erg kijkerig, bij het extreme af, heeft een wat slecht gebouwde hals. Wel heel veel beweging. Weet niet wat voor moederlijn erachter zit...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:37

Partout nakomelingen zijn OCD "gevoelig"... een jaarling rondom laten keuren lijkt me nutteloos dus je waagt een grote gok!

De moederlijn heeft ook een belangrijke rol, dus dat lijkt me ook het bekijken waard... wat is die??

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:49

Moeder is een Platini xx, dus hier zal wel een pittig veulen uit gekomen zijn.

Ben er nog niet wezen kijken, mede door de twenter waar we nu toevallig op gestoten zijn en doordat de eigenaar van de jaarling niks meer liet weten.

Als het niks wordt met de twenter, ga ik er wel een keertje langs. Maarja, als Partout's OCD-gevoelig zijn, is het idd een grote gok want een jaarling vol laten keuren...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:01

Ik wil je niet "weghouden" bij de jaarling, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, lijkt mij!!

Natuurlijk is het hele OCD verhaal een grote gok, je weet het nooit!
Laatst kwam ik bij een fokker nog een volle broer en zus tegen, waarvan bij de een OCD is geconstateerd en weggehaald terwijl de ander schoon was!! Rara... hoe komt/kan dat??

Partout geeft goede, maar slimme nakomelingen, met de bloedlijn van de moeder geeft het i.m.o een pittig paard!