Weet je zeker dat ze in juli gedekt is en niet in juni?
Mijn merrie gaf ook vocht met 8 maanden, dat was vermoedelijk een reactie op iets wat ze gegeten heeft. Als ze echt doorharst en alles gaat volgens het boekje (hars, daarna biest) dan zou ze erg vroeg zijn, maar meestal geeft het aan dat het veulen wel volgroeid is, of iig zo groot genoeg. Njadien heeft vorig jaar 10 dagen in de hars gestaan, dus als ze dat zou doen zou je op 312 dagen zitten... Ben je uitgegaan van de laatste dekdatum? Vorig jaar was het bij Shanaya met de middelste dekdatum al raak... Ze beviel op 318 dagen gerekent vanaf de middelste dekdatum (316 vanaf de laatste), dus ook erg vroeg, maar het was absoluut het grootste en sterkste veulen... Dus dat kan ook een dag of 2 schelen met die dekdatums..
Geef wel een belletje naar de dierenarts, die kan je merrie even controleren en evt. opvoelen, en dan staat ie gelijk op alert dus als er wat is dan weet hij al hoe en wat en kan hij snel reageren.
Dat de uier nog niet vol is hoeft helemaal niets te zeggen, die van Shanaya staat ook niet vol, en die heeft inmiddels al een veulen... Wel kan het zo zijn dat de spenen wat open staan en dan kan er tijdens de ontwikkeling van de uiers ook wat vocht uitkomen, maar dat zijn meestal piepkleine korrels aan de speen zelf, geen sporen op de benen, maar dat verschilt denk ik weer per merrie...
Wil je anders eens een foto maken en die hier neerzetten? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet nu...