Lupicor-veulens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Lupicor-veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 13:24

Ik vroeg mij af of er ook merries van Bokkers zijn die dit jaar een veulen van Lupicor hebben gekregen of verwachten. Ik heb zelf een twenter van Lupicor en vind het altijd wel interessant om andere nakomelingen te zien. Dus kom maar op! Lachen

Vajramani

Re: Lupicor-veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:11

Ik heb afgelopen week een lupicor veulen gezien, hengstje, afgelopen zondag geboren. Afstamming van de moeder weet ik niet.
Luxe diertje, 4 witte beentjes en blesje.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:55

wij hebben een leuke 2 jarige lupicor merrie lopen, niet echt de grootste, staat nu in de opfok, een vosje, met heeel veel wit Haha! Clown komt uit een Holland merrie, maar echt een springpaard om te zien en qua lopen Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:38

Onze merrie is hoogdrachtig van Lupicor. Ze is al een maand over tijd, en ploft bijna uit elkaar, dus het kan niet lang meer duren! Het veulen komt iig wel uit een goede moeder, dus we zijn benieuwd.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:44

Venetia schreef:
Onze merrie is hoogdrachtig van Lupicor. Ze is al een maand over tijd, en ploft bijna uit elkaar, dus het kan niet lang meer duren! Het veulen komt iig wel uit een goede moeder, dus we zijn benieuwd.

Dat is wel heel spannend ja! Laat je het even weten wanneer het veulen er is, met foto's? Ik ben heel benieuwd! Wat voor merrie is het?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:45

rockey schreef:
wij hebben een leuke 2 jarige lupicor merrie lopen, niet echt de grootste, staat nu in de opfok, een vosje, met heeel veel wit Haha! Clown komt uit een Holland merrie, maar echt een springpaard om te zien en qua lopen Lachen

Heb je ook een foto? Volgens mij hebben alle Lupicor nakomelingen wel veel wit. Die van mij heeft een bles en een hoge witte voet voor. Ze loopt nu in de opfok, ik ga er zo even kijken om even een paar foto's te maken!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:05

marije1987 schreef:
Venetia schreef:

Dat is wel heel spannend ja! Laat je het even weten wanneer het veulen er is, met foto's? Ik ben heel benieuwd! Wat voor merrie is het?

Het is een schimmelmerrie van Triton x Topas x Nimmerdor. Ze is zelf ster, en in de moederlijn zit achtereenvolgens steeds keur en preferent. Moeder Elda was zelf ook Z dressuur. Een halfzus van onze merrie sprong nationaal. Zelf heeft ze M gesprongen, waarna we het genoeg vonden. De merrie is wel wat ouderwets van bouw, dus voor een knap model moet er een moderne hengst op..

Haar tweede veulen van Libero H (Nirfan genaamd, er stond woensdag een stukje over in de paardenkrant, dat stukje staat ook op de website van het KWPN: www.kwpn.nl) springt internationaal. Hij heeft onder gianni Govoni op zijn achtste al een vijfde prijs behaald in de GP 1.60m in San Patrignano. Inmiddels heeft hij een nieuwe ruiter waar hij sinds kort in het 1.40/1.45 mee uitkomt.

We zijn heel benieuwd naar het veulen, Lupicor schijnt heel goed te fokken! Het minpuntje voor op onze merrie is zijn iets minder vlugge voorbeen (naar verluid) dat onze merrie ook heeft..
Nou ja, dan moet ie maar extra hoog springen Haha!

Veel wit is voor ons niet zo'n drama, we hebben toch al een dikke kans op een schimmel Knipoog

Zal foto's maken zodra de kleine er is!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 23:07

Venetia schreef:
Het is een schimmelmerrie van Triton x Topas x Nimmerdor. Ze is zelf ster, en in de moederlijn zit achtereenvolgens steeds keur en preferent. Moeder Elda was zelf ook Z dressuur. Een halfzus van onze merrie sprong nationaal. Zelf heeft ze M gesprongen, waarna we het genoeg vonden. De merrie is wel wat ouderwets van bouw, dus voor een knap model moet er een moderne hengst op..

Haar tweede veulen van Libero H (Nirfan genaamd, er stond woensdag een stukje over in de paardenkrant, dat stukje staat ook op de website van het KWPN: www.kwpn.nl) springt internationaal. Hij heeft onder gianni Govoni op zijn achtste al een vijfde prijs behaald in de GP 1.60m in San Patrignano. Inmiddels heeft hij een nieuwe ruiter waar hij sinds kort in het 1.40/1.45 mee uitkomt.

We zijn heel benieuwd naar het veulen, Lupicor schijnt heel goed te fokken! Het minpuntje voor op onze merrie is zijn iets minder vlugge voorbeen (naar verluid) dat onze merrie ook heeft..
Nou ja, dan moet ie maar extra hoog springen Haha!

Veel wit is voor ons niet zo'n drama, we hebben toch al een dikke kans op een schimmel Knipoog

Zal foto's maken zodra de kleine er is!

Zo, dat is interessant gefokt! Komt in combinatie met Lupicor vast een leuk veulen uit! Ik wacht in spanning op de foto's..
Hier een reportage van mijn twenter in de wei. Wat vinden jullie van haar? Ze heeft sowieso de maat en de lengte van dr pa meegekregen.. Clown viewtopic.php?f=53&t=411058&p=8447059&e=8447059

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:16

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 12:39

Desiree schreef:
Mijn merrie wordt geinsemineerd door een zoon van Lupicor: Lacco almeno. als ze nu maar drachtig wordt.....

HIer meer over Lacco almeno en andere nakomelingen van Lupicor:
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/lupi ... lacht.html

Aha, die heb ik op de hengstenshow van Horn gezien. Sprong fantastisch.
(mocht je trouwens nog meer afstammelingen ed van Lupicor willen zien, ik heb een heel bestand vol.) Lachen

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:25

Ik verwacht 8 juni een veulen van Lupicor uit een Indorado merrie. Ik zal dan voor foto's zorgen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:28

Ons veulen is inmiddels geboren! Het is een grote merrie! Donkerbruin, met alleen twee witte voetjes achter en een kolletje en een snebje. Zal zo snel mogelijk een foto maken!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:05

Tot onze grote spijt moeten we nu constateren dat de mooie kleur en aftekeningen van ons veulen niet blijvend zullen zijn. Ze gaat de kleur van haar moeder overnemen: schimmel...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:48

Wij hebben een 1jarige Lupicor x Burggraaf merrie. Ze is donkerbruin met een scheve witte bles en 4witte beentjes.
Ik zal binnenkort weer even fotos maken Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:30

Tot voor kort stonden er bij ons op stal twee jonge Lupicors, ze zijn nu weer de opfok in. Een tweejarige en een jaarling, de merrie verwacht dit jaar de derde Lupicor. Ze is een Jasper x Farn x First Trial. De tweejarige Lupicor is een vos met veel wit, grof gebouwd, veel massa, doet wat klassiek aan maar wel met mooie lange lijnen. Niet al te makkelijk karakter. De jaarling is héél anders, niet allen qua kleur maar vooral ook qua exterieur. Veel bloederiger, fijner op de benen, langere benen ook. Ben benieuwd wat er dit jaar uit komt, voor volgend jaar gaat er een andere hengst op.

jewellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:23

Verwacht zelf omstreeks 19 juli een veulen van moeder Silvio I x Grannus x Argentinus en vader Lupicor. Merrie is op de stal van Paul Schockenmoller in duitsland gefokt. Zal foto's plaatsen als veulen geboren is.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:07

Venetia schreef:
Tot onze grote spijt moeten we nu constateren dat de mooie kleur en aftekeningen van ons veulen niet blijvend zullen zijn. Ze gaat de kleur van haar moeder overnemen: schimmel...

Heb je inmiddels ook al foto's?