Na elf maanden heb ik gezond merrie en merrieveulen in de wei lopen.
Dit lijkt voor velen erg vanzelfsprekend, maar voor mij is het toch echt een klein wondertje.
Aprilfee is het eerste door mijzelf gefokte veulen en ik ben erg blij met het resultaat.
Na een bezoek aan wat hengstenshows heb ik mijn keuze voor de vader van dit veulen snel gemaakt en de reacties op die keuze waren erg leuk.
Gedurende de dracht heb ik veel in de "Kraamstal" gekeken, meegelezen en ook geschreven.
Doordat ik meerdere drachten van verschillende merries digitaal heb meegekregen, zag ik wat voor complicaties er bij een bevalling kunnen ontstaan en wat wel en wat niet ernstig is.
Uierfoto's, foto's van oedeem, foto's en filmpjes van bevallingen, problemen die besproken werden, tips over waar je op moet letten en wat je bij de hand moet hebben, enzovoort.
Op vragen die daarna nog bleven bestaan werd antwoord gegeven waardoor onzekerheid vrijwel meteen weggenomen werd.
Aan degenen die de dracht van hun merrie en de geboorte van hun veulen hier zo uitgebreid beschreven hebben, evt. met foto's:
BEDANKT !!! Ik heb hier veel aan gehad !!!