Info gezocht HOLSTEINERS...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Info gezocht HOLSTEINERS...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 08:33

Ik ben op zoek naar info over enkele holsteiner hengsten. Het is voor mensen hier in de buurt die pas een nieuw paard hebben gekocht en iets meer willen weten over de afstamming.

Vader is:

Blauer Vogel (zelf nooit van gehoord)

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=14748

Moedersvader is Lagos:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=520

Daarachter vin ik nog:

Libretto

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=18142

Capitano

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=451

Hoop dat jullie kunnen helpen. Knipoog

BiondaMax

Re: Info gezocht HOLSTEINERS...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:46

Je zou kunnen zoeken op de site www.allbreedpedigree.com
Bold Indian xx dekte volgens mij in Hannover en Calypso II is een heel bekende Holsteiner, o.a. de vader van Contender. Capitano is de vader van de legendarische Capitol I.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:56

Lagos heb ik wel info over, kan ik even voor je opzoeken.

Heb zelf ook een tijdje een Lagos gehad, dat was een kleintje en die loopt inmiddels in Engeland.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:58

Lagos (Ladykiller xx x Moltke I x Heilbutt)
31 maart 1977
Schimmel, 1.67 m

Verrichtingsverslag
Hengstleistungsprüfung Medingen (BRD) 1980 (november)
totaal: 125.32 punten, 5e van 41 deelnemers

Verrichting Ermelo 1994 (14-02 t/m 07-03; verkort onderzoek)
Eerlijke, betrouwbare, blije hengst. Tijdens de lichte werkzaamheden die gedurende het onderzoek van de hengst zijn gevraagd toont hij voldoende bereidheid om te werken.
Stap voldoende ruim en krachtig. Draf eveneens maar soms onregelmatig. Galop goede zelfhouding, voldoende ruimte en kracht. Bij springen - vanwege leeftijd over lage hindernissen - goede manieren, goede beentechniek en goed ruggebruik.
Stalgedrag normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

In de periode waarin Lagos deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.

Verrichtingscijfers
Plaatsing nvt (verkort onderzoek)
Jaar verrichting 1994
Plaats verrichting Ermelo

Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 1
Sesambeentjes mediaal rechts 1
Sesambeentjes mediaal links 1
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 0

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994
Er zijn nakomelingen van hem beoordeeld, waarbij sprake bleek te zijn van ras. Ze konden soms wat langer gelijnd zijn. Er zijn geen bijzondere bemerkingen te maken bij de overige exterieuronderdelen, zij het dat het achterbeen nog wel eens lang en/of gehoekt is en een meer ontwikkeld spronggewricht zou kunnen hebben. De stap bleek goed te zijn, de draf heel sterk met extra gebruik van voor- en achterbeen. De galop zou meer ruimte en souplesse kunnen laten zien.

Afstammelingen 1995 (veulens)
Van deze hengst werd een collectie goed ontwikkelde veulens getoond. Ze waren voldoende rijtypisch en enigszins ondiep.
Het hoofd heeft voldoende uitdrukking. De hals is goed van lengte, maar zou in de bovenlijn beter gespierd moeten zijn. De hals komt wat diep uit de borst. De goed ontwikkelde schoft zou langer door moeten lopen. Bij de geprikte veulens lieten de lengte en de ligging van de schouder nog wat te wensen over; bij de geselecteerde veulens was de schouder beter. De rug is in de goede zin van het woord lang. De lendenpartij zou soms beter aangesloten moeten zijn. De goed gevormde croupe zou meer lengte moeten hebben. De broek is voldoende en de schenkel is arm gespierd. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld. Het achterbeen is lang. Het fundament is voldoende ontwikkeld.
De veulens kunnen goed stappen. Ze draven met voldoende ruimte en met een wat nakomend achterbeen. Sommige veulens draafden met souplesse. In enkele gevallen maakte ze zich lang.
Een aan huis geïnspecteerd veulen bleek zeer goed ontwikkeld en goed rijtypisch te zijn. De bewegingen van dit veulen waren ruim, krachtig en tactmatig.
De veulens gingen vergezeld van eenvoudige moeders. De hengst lijkt goed te passen bij hoger in het bloed staande merries.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, iets ondiepe, voldoende rijtypische veulens. Ze bewegen met ruimte en voldoende souplesse maar het achterbeen komt wat na.
Getoond: 17 veulens uit 52 dekkingen.

Index:
Beweging: 99
Exterieur: 98
Springen: 89, betr: 52%

Status
1995 nov overleden (buikvliesontsteking)

Overige informatie
1979 (november) eerste goedkeuring Neumünster

Aangewezen HK Den Bosch 1994
Deze Holsteiner hengst - voortgesproten uit de moederstam van ondermeer de hengsten Farn en Ronald - heeft tijdens het verrichtingsonderzoek in 1980 in Medingen (BRD) naam gemaakt door twee keer een 10 voor het springen te noteren. Vanaf 1980 is hij in Duitsland voor de fokkerij gebruikt en inmiddels heeft hij springgenen doorgegeven aan zijn kinderen (waaronder zijn drie goedgekeurde zonen, Lacoste, Legretto en Lenz) zodat hij inmiddels kan bogen op een springindex van 136, waarmee hij zich nog weer heeft verbeterd t.o.v. het jaar daarvoor.

1994 (oktober) tevens ggk Studboek Zangersheide

1995 (november) overleden aan buikvliesontsteking

Foto'tje komt eraan.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:01

Afbeelding

Er loopt als ik me niet vergis ook een (volgens mij bij het Holsteiner Verband) ggk hengst van hem, Lukas.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 22:22

Hey dank je Mariek 87 OK dan! Heeeeel waardevolle info Ja

Zijn er nog mensen met eventueel een foto van de andere hengsten. Vooral in mijn zoektocht naar Blauer Vogel zit ik volledig vast. Knipoog