ed king hill

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

ed king hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 07:42

hoi,

ik zoek afstammelingen van ed king hill, ik heb er zelf ook een en ben nieuwschierig naar hun prestaties en karakter enz enz enz.

ik ben afgelopen weekend op de nieuwe heuvel geweest om te kijken of ze daar nog wat van hem hadden staan maar helaas waren net opgehaald erg jammer

mocht je een foto hebben zet hem er ff bij vindt het leuk om te kijke of ze op elkaar lijken!!

alvast bedankt!! Pling Pling

pandabeertje

Re: ed king hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:02

Ik ken een paar Ed King nakomelingen.
Weet alleen dat er een zwart bruin is zonder aftekeningen en de rest donkerbruin en ook geen aftekeningen.

(Van andere niet bonte hengsten gaf ze altijd meer wit dan haar zelf heeft. Bles en 3 witte benen. Zelfs een veulen met een witte vlek onder zijn buik, zet je bont erop krijg je helemaal geen wit. echt raar)

De zwart bruine is trouwens een Ed King Hill x Sammartini dus ook nog eens ingeteeld op Samber en geen vlek te bekennen op het hele dier Boos!

Ik heb helaas geen foto's

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:21

Ik heb een wolfgang x Ed King Hill gereden.
Liep hier als 4-jarige tot het L springen en is verkocht naar Amerika als hunter.
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 20:07

ja ik heb dus ook een bruine, zijn moeder was ook bruin maar aan haar kant zit er weer samber in dus ook bont en het schijnt dat als opa of oma bont is en mama bruin en de hengst dus bont is dat er dus bijna geen bont uit komt heel raar maar ik weet ook niet hoe dat precies zit!

bedankt voor de reacties en wat een mooie foto in actie vna het springen zeg! hoop dat die van mij het ook leuk gaat vinden!

groetjes

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:19

ik ken er ook nog 1tje!
springen:
Afbeelding
dressuur:
Afbeelding
als je ze niet kan zien dan maar via pb!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:58

Ik ken een Ed King Hill, die is wel bont, super fijn springpaard Ja. Dat is gewoon een heel leuk dier.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:00

ik heb op het punt gestaan een nakomeling van hem te kopen... komt er ooit een ander paardje zeker een bonte ed king Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:24

Je hebt twee verschillende soorten bont: tobiano (Ed King Hill) en Overo (wat bij een donker paard en een witte vlek op de buik het geval is)
Tobiano is dominant, Overo kan zomaar een paar generaties verdwijnen en dan weer de kop opsteken. He gen voor tobiano kan een keer (heterozygoot) of twee keer (homozygoot) in het paard aanwezig zijn. Dus een platenbonte (tobiano) heterozygote hengst op een bruine merrie, kan 50% kans geven dat het veulen bont wordt, en 50% gewoon geen vlekken.Bij homozygoot heb je 100% kans op een gevlekt veulen. Ed King Hill was dus blijkbaar heterozygoot.

Overo is nog ingewikkelder, dat kan zomaar een paar generaties overslaan en ineens de kop opsteken. Een drager laat het niet altijd zien. Een drager van het tobiano gen laat het altijd zien, hoe miniem ook.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:47

lowara van hier heefd er ook een van hem geloof ik.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:47

wow wat veel reacties in eens!! harstikke leuk bedankt voor het uitleggen van hoe dat nu precies zit met bonte vererving wist het niet precies hoe dat zat!

en inderdaad die fotos kan ik niet zien als je ze wil pben heel graag zou ik echt heel leuk vinden!

hoe kan ik in contact komen met dat meisje die er een heeft heb geen idee hoe ik haar profiel kan vinden namelijk!

al vast bedankt voor alle info!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 06:13

bij kraamstal is ze vaak.
onder de naam lowara

bellavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:52

Pling ik heb ook een bonte van Paddox X EdKinghill en heb haar nu laten dekken met Sandreo die Vosfactorvrij nageeft dus ben benieuwd of ik nu een bont veulen krijg of een donkerbruin? Haha! Mooi dier trouwens die WolfgangXEdkinghill,heb ook in dubio gestaan met Wolfgang maar heb toch gekozen voor een Jonge hengst.Wolfgang is heel lang mijn favoriet geweest tot ik Sandreo zag en was meteen verliefd! Bloos