afstammelingen Polansky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

afstammelingen Polansky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 06:25

Zouden jullie mij iets over de afstammelingen van deze hengst kunnen vertellen

Mireille1970

Re: afstammelingen Polansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 06:27

Vriend van mij heeft een 3 jarige Polansky (zelfgefokt) net verkocht, een mooi paard, braaf paard... Goed lopen (maar dat lag meer aan de moeder, Polansky had de beweging eerder iets gedrukt, hij heeft wat een platte manier van lopen he, een kort plat voorbeen)

manonkuijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:16

Tim Coomans zit met zijn stal naast onze stal dus bij ons lopen veel nakomelingen van Polansky in de buurt.

Het zijn meestal erg lieve paarden en worden pas wat later volwassen, zijn een beetje iel op jonge leeftijd.
Verder zijn ze niet spectaculair in hun beweging, maar wel veel takt en soepeltjes.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:20

Dan zie ik liever TC Ravel

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:12

Ik heb een driejarige Polansky x Michelangelo.

Heb eigenlijk geen recente foto, wel een oude, maar daar ziet ze er nog lomp uit (2 jaar). Nu gaat het jonge er een beetje af en wordt ze wel mooi.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:34

Polansky en z'n nakomelinen zijn laatbloeiers..maar hebben tenminste wel een vlot achterbeen..iets wat ik betwijfel bij TC Ravel nakomelingen..

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:35

Upper Class

Polansky x Doruto pref. x Heidelberg pref. x

KWPN. bruin 1.70 m.

Upper-Class is een royaal ontwikkelde goed in het rechtshoeksmodel bruine hengst, met een goed aangesloten en bespierde rug-, lendenen- en croupepartij.

Tijdens het verrichtingsonderzoek viel Upper-Class op door zijn enorme bereidheid om te werken. Maar mogelijk is het belangrijkste voor de dressuursport het super karakter van Upper-Class en de wil om zich te laten bewerken. Kortom: de ruiters waren zeer lovend over zijn “rittigkeit”.Voor de basisgangen scoorde hij gemiddeld een 8.

Via zijn vader Polansky voert Upper-Class het dressuurbloed van Kostolany, Donnerhall, Ulft en Roemer dat aan moederszijde ondersteuning krijgt van het bloed van ’s wereld beste dressuurvererver Doruto. Het bloed van de legendarische Doruto is schaars binnen de fokkerij en dat maakt Upper-Class foktechnisch extra interessant.

Door zijn stabiele karakter en wil om te werken kan de over een goede bovenlijn beschikkende kleinzoon van Doruto, Upper-Class, essentieel gewenste elementen aan de huidige dressuurfokkerij toevoegen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:43

Elisa2 schreef:
Polansky en z'n nakomelinen zijn laatbloeiers..maar hebben tenminste wel een vlot achterbeen..iets wat ik betwijfel bij TC Ravel nakomelingen..

Wie zal het zeggen.

manonkuijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:04

We hebben een Ravel nakomeling op stal staan. Een hengst (de lijnen van moeder kant ken ik niet).
De jaarling danst wanneer het draaft. Heel erg sterk van achter en eigenlijk alle veulentjes bij de buurman (Tim Coomans) zien er ook goed uit.

Maar de topic is geopend voor Polansky! Dus laten we het daar maar over hebben!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:07

Ik heb een aparte topic voor ravel geopend, wil je die anders aanvullen met info?

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:00

Mireille1970 schreef:
Dan zie ik liever TC Ravel

ik ook! vind de nakomelingen van polansky niet geweldig en vooral KLEIN!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:33

Bij de veiling van STV liepen een aantal Polansky's en die vielen mij eigenlijk allemaal tegen.
Het is denk ik veelzeggend als een jonge hengst Upper Class wordt gepromoot als kleinzoon van ipv zoon van.... Upper Class zou ik (ook voor Doruto) nog wel eens in het echt willen zien.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:43

hmm dan zal mijn polansky nakomeling wel een uitzondering zijn hij leert zeer snel en is al volwassener als bijna alle anderen jonge paarden op stal hij is wel wat iel echt een damespaardje hij wijkt mooi voor het been en loopt zeer lekker en soepel losjes, hij *zweeft* als het ware maar ja is voor iedereen anders die van mij is lekker rustig en laat alles over zich heen komen en denkt dus vrij volwassen als je met hem bezig bent. dus ik ben harstikke blij met hem.
bij gevoegde foto is heel wazig maar geeft je idee dat ze ook wel lekker kunnen lopen
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:19

Upper-Class is een zeer mooie hengst,wel eentje die in het werk moet groeien..maar ik vond het 1 van de betere van de U-jaargang.Ik heb hem 2x live gezien echt een plaatje..mooie goede gangen..niet spectaculair maar functietioneel.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:27

Ik ken 2 Polanksy nakomelingen uit een Ametisth x swapxx moeder. Maar ik wordt daar echt niet warm van De een is redelijk aan de maat, maar erg iel, en de andere is klein en vrij breed. Maar dat komt ook van moederskant, die strooit nogal met de maat.
Alleen hebben ze allebei een lelijk hoofd.

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:10

Ik heb van Polanksy een beetje wisselende paarden gezien. Een aantal hebben een mooi front, maat en kunnen voldoende goede bewegen. Het model spreekt me meestel meer aan dan de beweging. Hieruit komen volgens mij wel een aantal fijne dressuurpaarden. Ik heb namelijk wel de indruk dat ze mee willen werken en ze zijn niet al te sensibel, dus ook voor de wat minder geroutineerde ruiter te rijden.

Soms wil hij inderdaad nog wel eens een kleintje geven (waar komt dat nu toch vandaan?), de kleintjes die ik heb gezien van Polansky hebben ook een wat gehaaste beweging, zonder tact en ruimte, een echte ponybeweging zullen we maar zeggen.

Weet iemand trouwens hoe het Polansky zelf gaat? Ik weet wel dat Gerdien Maree er niets meer mee kon. Daarna heeft Tim hem een tijdje gereden, en volgens horen zeggen, knapte hij daar enorm van op. Nu staat hij bij Arjen Teeuwissen. Ben gewoon benieuwd hoe dat gaat.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:29

Afwachten nog... van wat ik begreep is er nog weinig van bekend.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:37

Ik ken een Polansky x Saros XX x Duc de Normandie merrie. Als veulen een erg "gewoon"veulen, niets bijzonders. Vrij vlak ik de beweging en geen bijzonder mooi dier om te zien. Ze is nu 2 en de vorige eigenaar heeft haar onlangs nog gezien en zegt dat ze goed is bijgekomen qua exterieur, dat ziet er nu wel aardig uit. Maar het is geen uitblinker.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:44

youngster schreef:
Alleen hebben ze allebei een lelijk hoofd.

op een hoofd alleen kun je toch niet rijden Haha! Tong uitsteken
Maargoed, leuk koppie is mooi natuurlijk.