Nakomelingen Hinault (Narcos II x Landgraf)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oosterhui

Nakomelingen Hinault (Narcos II x Landgraf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 00:16

Waarom zijn er relatief zo weinig nakomelingen van Hinault in Nederland en rijden er veel mee in het buitenland, ook op hoog niveau ?
De hengst lijkt een beetje vergeten in Nederland en in het buitenland lopen er een aantal hele goeie op gran prix niveau mee : Marnix (USA -dressuur), Pontaine, Nyranka (Italie - springen), Pybalia, Lenoire (Zwitserland - springen), Milan (Italie - eventing).

KimThirza

Re: Nakomelingen Hinault (Narcos II x Landgraf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:51

Mijn vriendin heeft ook een Hinault maar je hoort inderdaad weinig over die hengst!

Haar paard is inderdaad ook een leuk en goed paard, die goed in de dressuur loopt.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:14

*o/* Ik heb ook een Hinault (sinds 5 weken) *o/* (x John u to berry)

Maar je hoort er idd best weinig van in Ned., toevallig las ik pas hier op bokt ook van iemand die een Hinault had (of ging kopen ofzo).
Kga er ook mee starten, kga er ook 2 weken voor het eerst mee starten, dressuur, en als we een puntje halen gaan we natuurlijk springen (meer eerst nog wat oefenen, hij kan het namelijk wat beter dan ik Bloos ). maargoed, we beginnen onderaan (tenminste, ik, hij heeft al wel het één en ander gelopen), dus voorlopig zullen we niet in de landelijke pers komen Haha! Clown.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 23:03

Een amazone die reserve is voor het italiaanse eventing team rijdt een Hinault (Hinault x Irco Polo uit de moeder van karandasj), ze zijn zo enthousiast over hun Hinault dat ze nu een van hun merries ook met Hinault gedekt hebben.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:49

Ik heb een Hinault ( Hinault x Abantos x Le Mexico).
Ik heb ook wel is een toppic hier gestart of iemand een hinault heb maar het lijkt wel of ze zeldzaam zijn Tong uitsteken ben ik blij dat ik er 1 heb haha..
Mijne is erg lief van karakter, kan goed dressuren en sprongetje kan ze ook wel. Ze vind alles wel heel moeilijk want ze heb niet zo'n goeie jeugd gehad lichamelijk..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:00

Vriendin van mij had een Hinault x Ahorn. Een grote, trage, flegmatieke ruin. Wel veel vermogen maar beslist geen fijn te rijden paard.

Ben overigens wel benieuwd waar hij terecht is gekomen. Vork

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 23:17

Jammer, als ze in Nederland zeldzaam aan het worden zijn.
Die Hinault x Irco Polo die eventing rijdt in Italie heeft het gigantisch goed gedaan het afgelopen weekend, na een goeide cross, een excelente dressuurproef is 'ie vandaag na het springen derde geworden in het wereldkampioenschap en tweede in de italiaanse kampioenschappen.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:24

Iemand van bij mij op de club rijd ook een Hinault. Hij springt er voornamelijk mee geloof ik en rijd er B dressuur mee. En dat gaat volgens mij best wel goed.

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:09

Ik heb een Hinault - wagner - joost. een Merrie, loopt nu M2, maar ze kan ook super springen. Ik ben er helemaal blij mee.
Montreux hebben we natuurlijk wel in Nederland, een goedgekeurde hengst van Hinault

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 01:09

Afgelopen weekend won Nyranka (Hinault x Jasper) gefokt in Nederland met de ruiter Juan Carlos Garcia in Napels op het CSI **** de 1.50 categorie en in de grote prijs werd ze 5e. Een ontzettende goeie merrie, ze zijn erg zuinig op haar en ze wordt alleen voor echte belangerijke grote prijzen ingezet, maar zit bijna altijd bij de eerste 5 !

Nakomelingen van Montreux zijn natuurlijk nog jong, hopen dat ze het ook zo goed doen als de nakomelingen van Hinault !

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:34

k ken een hengst, maar dat is een faldo X hinault, wel leuk springdier, maar wel overgevoelig in zn mond!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:37

Ik ken wel een aantal Hinaults, op mijn oude stagebedrijf hadden ze er een aantal met precies hetzelfde bloed als de hengst Montreux (Hinault x Calvados x Voltaire)
Waren 2 jonge beesten (die inmiddels beide L lopen) en eentje die 1.45 loopt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:32

Ik heb een 10 jarige Hinault x Damocles, echt een springertje. Ik heb toen gekozen voor Hinault, omdat ik het een moie hengst vond en idd hoor je er verder zeer weinig van, is wel erg jammer.

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:46

Wij hebben een 9 jarige merrie Hinault X Hamar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:12

Slotje. topic is 4 jaar oud.