Wie kent Carolus II, www.keros.be ; goede hengst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Wie kent Carolus II, www.keros.be ; goede hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:09

Wie weet meer informatie over deze dekhengst en eveneens dekgeld ?

Het is al een oude hengst (1987), gebruiken of niet ?

hoe fokt hij ? ( groot, klein, fors, ... )

besita

Re: Wie kent Carolus II, www.keros.be ; goede hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:47

Het dekgeld is 1400€ vers sperma .In Holstein vooral Carolus I nakomelingen omdat deze in Amerika heeft gelopen dus veel nakomelingen heeft hij hier nog niet rondlopen .Op de hengstenkeuring is er wel een CarolusII x Corland aangewezen .De hengst heeft wel aanzienlijk goed gelopen in de sport .proberen waard denk ik!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:47

Carolus II heeft in de USA in de sport gelopen, zijn volle broer Carolus I staat nog altijd in Duitsland meende ik..., ik vind het interresant bloed en ik laat mijn merrie dit jaar gust, maar volgend jaar gaat ze bij Carolus II...

Carolus I fokt redelijk zwaarder dan zijn broer II, die ook iets bloederiger is in type, maar ook hij heeft een wat luxere merrie nodig!!

Ik heb Carolus II in maart bij VDL gezien, toen alleen in de box en op stand, ook op hun hengstenshow was hij te bewonderen...of hij nu nog bij VDL staat weet ik niet....

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:11

ik ben eveneens naar hun hengstenshow geweest en ik moet zeggen voor zijn leeftijd zag hij er nog zeer goed uit vooral zijn correct beenwerk viel mij direct op, vele fokkers vertelden mij dat een zeer interressante bloedlijn voert, en dat hij het dekgeld en het proberen waard is, zijn nafok valt zeer goed mee, ikzelf heb er verscheidene gezien en wat mij opviel is het correct beenwerk dat altijd terugkomt

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:03

Citaat:
Carolus I fokt redelijk zwaarder dan zijn broer II, die ook iets bloederiger is in type, maar ook hij heeft een wat luxere merrie nodig!!

Carolus I ken ik niet. Deze is, veronderstel ik, en stuk duurder dan zijn broer ?

Carolus II ken ik ook alleen maar van foto van VLD ( www.keros.be ).
Hij heeft wat zwaarder bouwwerk, iets wat mijn merrie kan gebruiken.
Fokt hij bij een fijner en kleiner gebouwde merrie, een forser en groter paard ?

Hoe zijn de karakters van zijn nakomelingen ?
Rustig, eerlijk of eerder vinnig en streek-hebbend?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:52

sigrid1182 schreef:
Carolus II heeft in de USA in de sport gelopen, zijn volle broer Carolus I staat nog altijd in Duitsland meende ik..., ik vind het interresant bloed en ik laat mijn merrie dit jaar gust, maar volgend jaar gaat ze bij Carolus II...

Ik heb Carolus II in maart bij VDL gezien, toen alleen in de box en op stand, ook op hun hengstenshow was hij te bewonderen...of hij nu nog bij VDL staat weet ik niet....

Carolus II staat het hele seizoen nog bij de VDL Stud.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:25

katrienh schreef:
Citaat:

Carolus I ken ik niet. Deze is, veronderstel ik, en stuk duurder dan zijn broer ?

Carolus II ken ik ook alleen maar van foto van VLD ( www.keros.be ).
Hij heeft wat zwaarder bouwwerk, iets wat mijn merrie kan gebruiken.
Fokt hij bij een fijner en kleiner gebouwde merrie, een forser en groter paard ?

Hoe zijn de karakters van zijn nakomelingen ?
Rustig, eerlijk of eerder vinnig en streek-hebbend?

Carolus I 800€ in Holstein voor niet holsteinse merries is dus veel goedkoper dan II !!Carolus II is volgens mij bloederiger gemaakt dan de I .Je zal alleen voor de I wat meer moeite moeten doen omdat die in Duitland staat . Maar hoe springt jouw merrie eigenlijk want dat is het belangrijkste .Heeft ze snelle reflexen ( het is niet omdat ze klein en heet is dat ze super voorzichtig is ) snel voorbeen en goed kippende achterhand ?Ik heb haar volle broer vroeger nog zien springen en dat was absoluut een trapzak hoor ,die heeft maar een paar keer onder withaker gelopen en was rap "retour".Want als je merrie niet voorzichtig is dan zou ik toch al niet voor deze hierboven gaan

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:33

Mijn merrie is absoluut voorzichtig, ze wil absoluut foutloos rondkomen en is zeer fijn in het parcours.

Van Querelle weet ik niet veel, alleen dat hij een liesbreuk heeft gehad... Alleen wat 'ze' zeggen.
De merrie heeft wel een pittig karakter, maar ze is eerlijk. een trapzak is het absoluut niet. heb je nog meer info over Querelle ? Altijd wel leuk om te weten, zowel positief als negatief. Bloos

Heb je een site waar carolus I opstaat ?
fokt die zoveel forser dan zijn broer ?

op de foto bij VLD ziet carolus II er echt een stevige brok hengst uit. carolus I ken ik niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:57

als je op de site van keros naar het verslag gaat van de vdl hengsten show dan kan je een video zien van hem en een veulen dacht ik ,ik vindt het daar toch absoluut geen zware hengst .Op www.horse-gate.com onder hengsten in bewegung kan je allerlei video's bekijken van hengsten en daar is volgens mij carolus I bij
Die Querelle die heb ik in de jaren 99(denk ik ) zien lopen in NL ,nationaal onder E smiths,vandaar
maar zal eens kijken of ik nog van carolus kan vinden .
IK heb trouwens een luxe twenter merrie van Chambertin x CarolusI
Dit is ze een tweetal maanden geleden toen ze er juist was ,ik zal morgen eens nieuwe foto's maken
Afbeelding
Afbeelding

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:42

Wat kan die springen, wat een ongelofelijke achterhand !! Ziek

caletto I is ook niet mis, wat een nek!

Als Carolus I beter en struiser fokt, en maar 800 euro in dekgeld is voor niet-holsteiners, ben ik toch beter af met hem, als met Carolus II niet ?

Het zal misschien wel meer moeite kosten om aan sperma te geraken, maar dat lijkt me wel de moeite waard eerlijk gezegd.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:19