Neostan nakomelingen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Neostan nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:48

Wij hebben op stal een 3-jarige ruin van Neostan staan...
Nou ben ik wel benieuwd naar meer nakomelingen van Neostan, omdat deze hengst voor mij vrij onbekend is Knipoog

Wat over onze Neostan;
Erg fijn paard, erg makkelijk in omgang en rijden...
Sinds kort onder het zadel en zeer werkwillig en wil ook graag leren!!
Omdat het karakter van deze zo heerlijk makkelijk is, was mijn vraag; zijn die van jullie ook zo meegaand?? Schijnheilig Haha!

Enige nadeel van onze Neostan is dat hij niet zo heel groot is, maar moeder (L1+10, over een paar week L2 starten) is ook niet heel erg groot Knipoog

Ik ben benieuwd Knipoog Haha!

=x= Niekje

AnneloesF

Re: Neostan nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:26

Whaha Aniek, hij kan het ook van mams hebben he Knipoog En hij groeit alweer, helemaal nu ie int land staat Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:37

Ik heb er eentje uit een Ferro merrie Lachen

Toronto is een echte knuffelbeer, hij vind het heeeerlijk als er aan hem geplukt en geknipt wordt. Eigenlijk het eerste paard bij mij op stal die het geweldig vind als zijn oren uitgeschoren worden Haha!

Heb hem vorig jaar gekocht en in een jaar tijd is hij 5 cm gegroeid naar 1,75m. Vind ik behoorlijk wat en hij heeft daarom ook de tijd gekregen om zich te ontwikkelen.

Hij is wel heel grillig en bij tijd en wijle heeft hij echt moeite met zichzelf. Een baby in een reuzenlichaam, want hij moest eens weten hoeveel kracht hij heeft.... Desondanks staat hij te trappelen om maar aan de slag te kunnen.

Ik weet zeker dat hij veel potentie heeft, maar nu gebruik ik zijn trainingsachterstand om gewoon te raken aan rare geluiden en omgeving.

ik heb helaas geen scherpere foto dan dit:
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:47

Grappig dat je dat zegt, die bij ons is ook een baby in een reuzenlijf. Niet zo reus als die van jou, maar goed Knipoog Ook al zo aanhankelijk, maar weet af en toe nog niet dat ie van achteren ook nog een lijf heeft Knipoog K ben er nu een paar keer opgestapt, maar hij krijgt (net als die van jou dus) eerst de tijd te groeien en zich een beetje te ontwikkelen. Zien we daarna wel verder.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:22

wij hebben een neostan x dublin op stal
zeer lief en ook een ontzetende knuffel,werkwillig en heel leergierig
kan ook nog heel leuk lopen,en een sprongetje maakt hem heel blij.
hij kan onder het zadel echt van uit het niets even exploderen.niet om je er af te laten stuiteren,maar om ff te spelen aan de longe gaat echt ff lekker uit zijn dak, de meeste neostans zijn heel liefe paarden

neostan is een zoon van florestan florestan heeft meerdere goed
goedgekeurde zonen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:31

Nog een leuk weetje over de mijne:

Hij vind het heerlijk om in zijn neus gebeten te worden door mij Tong uitsteken Dan pak ik hem bij zijn neusvleugels en doe ik hap Haha! Vind ie heerlijk!

Overigens zal Neostan himself binnenkort in de Lichte Tour worden uitgebracht in Amerika.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:16

'k heb een poosje een neostan x rubinstein x purioso gereden, t was toen een 4-jarige merrie, zuur op stal en onder t zadel lekker heet, helaas niet altijd zo meewerkend, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat gedrag aangeleerd was en niet aangeboren.

Deze vind het ook heerlijk als dr oren worden uitgeschoren of haar snor geknipt, maar dat hebben wel meer paarden uit die stam dus ik weet niet of dat echt aan neostan ligt...

Dit is dr op papier:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28372

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 08:26

Royaltjuh schreef:
Whaha Aniek, hij kan het ook van mams hebben he Knipoog En hij groeit alweer, helemaal nu ie int land staat Haha!

Ghehe ja tuurlijk Knipoog Maar toch is Vladimir nog weer een heel ander paard dan Royal Knipoog

Wel leuk om dit zo te zien, en Tyrza; die van jou ziet er ook erg leuk uit!! Haha!
(en als Vladimir nou ook nog even 5 cm. groeit Knipoog Tong uitsteken)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:29

hihihi lees wel veel kenmerken........... laat rijp, knuffels, goed kunnen expoderen om daarna in alle rust weer verder te gaan Haha! Haha! Haha! .............. grappig Haha! Haha! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:35

Tjee, Toronto lijkt wel heel erg veel op zijn papa hoor, als ik dit zo zie:

Afbeelding
Citaat:
Neostan

A striking and correct stallion with a shoulder layback that is rarely seen, an excellent front and tremendous drive from the rear. EVA negative. His achievements include: 1998 - 70-day Stallion Test noted that he "shows a great talent as a dressage horse showing great collection." 1999/2000 - won the stallion show at Weert with an average score of 8 or higher. Won 2nd at the finals in Den Bosch. 2002 - successfully competed at Prix St. Georges. Successful offspring, including over 200 graded mares and 30 graded stallions. Approved NA/WPN, KWPN

Citaat:
Jim has been working with Neostan for about 6-8 months. He was a very talented youngster but I think maybe pushed too hard for his age. He is still very talented, but he can become upset also and that makes things difficult. He is not as quiet as Freestyle, but then again, not many horses are. Jim likes the horse, still working to try to get him to behave in the showring and be happy in his work.
"I hope over the next year Neostan will settle down a little and do the light tour. He certainly has the talent and ability, just needs to get the confidence."

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:38

Vooral dat Pushed too hard for his age............... zeer, zeer treffend zeker als hij dat dan uit door Upset te worden.......

treffend! Haha! Haha! Haha!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:20

gijsenkim schreef:
hihihi lees wel veel kenmerken........... laat rijp, knuffels, goed kunnen expoderen om daarna in alle rust weer verder te gaan Haha! Haha! Haha! .............. grappig Haha! Haha! Haha!

Haha ja en dat uit het niets kunnen 'exploderen' dat doet die van ons idd ook, heel apart. Niet dat ie echt raar doet, dat staat geloof ik nog niet in zn woordenboek... Clown Maar hij heeft idd wel es zo'n uitspatting waar echt geen reden voor te bedenken is Knipoog
Alleen hij vind het niet leuk om aan zn oren gezeten te worden hahaha!!! Verder wel superknuffelig hoor...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:06

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 08:37

Dan ook maar even foto's van die bij ons op stal, een Neostan x Rolls Royce:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:18

Ik rijd op dit moment een bijna 5 jarige merrie van Neostan X Clavecimbel. Beetje een brede grove merrie maar absoluut niet verkeerd! Ze heeft al 1 veulen gehad en is nu voorlopig keur. Het is een ontzettende knuffel, bedeld echt om aandacht. Met rijden is ze behoorlijk sterk maar goed te doen. Ze wil graag voor je werken en heeft super gangen Lachen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:09

Zo te horen zijn dat dus steeds de sterke punten die naar voren komen: aandachtgericht, graag voor je werken... Das mooi Haha!

Voor wie nog een Neostan te koop zoekt, die van ons is te koop!!! (Die van de foto's van Tha_niekje... Rolleyes )