Wie helpt mij met deze afstamming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daanie

Wie helpt mij met deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:47

Op mijn vrije dag leek het me leuk me eindelijk eens helemaal te verdiepen in de afstamming van Moonlight (Wild Romance x Saros).
Al gauw bleek dat veel niet op internet is te vinden. Wie ow Wie kan mij helpen?

Eens kijken of ik mijn vragen hier duidelijk kan neerzetten:

Dit is het papier van Moonlight (hoop dat het leesbaar is):

Afbeelding[url]

Ik zou graag wat meer informatie willen over de afstamming en prestaties van haar ouders en vooral daar weer de hengsten van.

Van Wild Romance (Ggk NRPS hengst):

Wie heeft er allereerst meer informatie (prestaties e.d) over deze overleden hengst van Weltmeyer? (op de site van NRPS staat haast niets)

- Vader Weltmeyer zegt me genoeg, heb ik alle informatie al over
- Moeder "Anja" heet volgens www.paardenfokken.nl NN en is een hannoveraan (is dit een fout op mijn papier?). Haar vader is Ggk hannoveraan hengst Airport. Dus wie kent deze zwarte hengst? Wie heeft er foto's of weet iets over zijn prestaties?
- Dan de moeder van Anja (Flora) is van de hengst Freytag. Wie kent deze hengst? Zijn prestaties? Welk ras?

Van Flyinglight (Anglo arabier, keur, pref.):

- Vader Saros xx is de Ggk KWPN hengst. Deze hengst is bekend genoeg, maar wie heeft er wat meer info over zijn prestaties? en misschien een foto?
- Moeder Rapsody is een arabier van de hengst Gon ox Wie weet wat meer over deze arabier? Prestaties?
- Dan de moeder van Rapsody (Risca) is van de hengst Rissaz ox. die de titel prest.fok heeft. Wat betekent deze titel bij arabieren? en wie weet er meer over deze hengst?

Ik hoop dat ik mijn vragen duidelijk heb gesteld en jullie niet de weg al kwijt zijn. Ik heb me rot gezocht, maar kan niets vinden. Over Wild Romance, Airport en Saros moet zeker wel wat info zijn! De rest wordt misschien wat lastiger, maar wil hetw el zo graag weten. Vooral de moederskanten van zowel Wild Romance als Flyinglight zijn wat vaag.

Wie o wie helpt mij of heeft tips??

Daanie

Re: Wie helpt mij met deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:53

Dus samengevat:

Informatie over de volgende hengsten:

- Ggk NRPS hengst Wild Romance

- Ggk hannoveraan hengst Airport

- de hengst Freytag

- ggk KWPN en volbloed hengst Saros xx

- Arabische hengst Gon ox

- Ggk arabische hengst Rissaz ox. en wat zijn titel "prest. fok" betekent?

Info op het gebied van foto's, prestaties in de sport, ras enz.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:36

Als jij dit op papier hebt staan lijkt me dat betrouwbaarder dan een stamboom op paardenfokken.nl, want daar kan iedereen informatie op invoeren. Degene die wild romance daar ingevoerd heeft wist de naam van de moeder gewoon niet en heeft alleen mv airport ingevuld. Je kunt zelf deze stamboom aanpassen met jouw gegevens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:48

Afbeelding Saros XX

Deze hengst schijnt als een rode draad door m'n leven te lopen,op een 1 of andere manier krijg ik altijd paarden te rijden die op een 1 of andere manier famillie van hem zijn,wel fijne paarden hoor ;-}
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-05-05 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 13:34

Ow dank je wel!
Ja die site heb ik inderdaad al n keertje bekeken. Was ik alweer vergeten... Is die site van jou? Dat paardje Laiser?

Is er verder niemand die me hier kan helpen?? Verdrietig

Misschien had ik beter een topic met een andere naam kunnen openen? Met " Wie weet er meer over Wild Romance, GOn enz...."

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:35

Dat is mischien wel een idee...dit is niet mijn paard hoor..kwam deze site tegen.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:00