dekgeld Carthago ? meningen over carthago en dobels cento

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

dekgeld Carthago ? meningen over carthago en dobels cento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:33

wat is het dekgeld van carthago ?

dekgeld dobels cento = 2400 euro

welke hengst is het meest gevraagd ?

voor-en nadelen van beide hengsten ?

welke past het beste bij bloedmerrie en klein van gestalte ?

Excuseme

Re: dekgeld Carthago ? meningen over carthago en dobels cen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:39

katrienh schreef:

Nadeel van Carthago is dat hij niet meer beschikbaar is en van Cento, dat hij er weinig drachtig krijgt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:19

Excuseme schreef:
katrienh schreef:

Nadeel van Carthago is dat hij niet meer beschikbaar is en van Cento, dat hij er weinig drachtig krijgt.

Ja Ja ,en weinig ,bitter weinig goede cento's al gezien ,veel tanken !!
Katrienh,als je capitol bloed wil neem dan Calato (nu het nog beschikbaar is bij Keros ,want in Hostein behoort hij met cassiniI en Contender tot de hengsten die je niet meer kan verkrijgen als je niet aan hun lijst van voorwaarden voldoet . Cassini II is ook zeker het proberen waard ,Hij wordt in Holstein stilaan meer en meer gewardeerd en is een rising star aan het worden .Heb er even terug een heel goede 2jarige merrie van gezien :maat in overvloed ,heel veel bloed en bliksem snelle reflexen op de sprong (ook bij keros beschikbaar ) Daar heb je ook nog Quantum en Canturo beschikbaar ,vindt ik ook een optie !!

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:47

Wat ook een leuke hengst is, is de Cassini I (CapitolI) zoon Cumano, die in de Int. springsport succesvol was met Marc van Dijck en JOs Lansink. Heeft ook zeer goede nakomelingen maar levert grote paarden.

Bij de Watermolen van Jan Greve staan twee leuke nakomelingen van Carthago, namelijk.
1) Tjungske V: Carthago x Julio Mariner xx x Dammen-Alme Z x Voltaire x Lucky boy xx.
2) Max du Donjon v:Carthago x Count Ivor xx x Uriel
Beiden Zangersheide gekeurt. Max komt uit een bekende Franse merrielijn en Tjungske uit een KWPn merrielijn.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:21

@ libke: wat is het dekgeld van Calato ? ( ik veronderstel dat het om Calato 1 gaat ? )

@ BiondaMax: wat is het dekgeld van Cumano ?

Vroeger kon je het dekgeld op de dite van zangersheide vinden, maar dat gaat nu niet meer precies ...

Is Carthago helemaal niet meer beschikbaar ??
Dekgeld is misschien torenhoog...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:36

op de site van www.keros.be vindt je het meeste vermeld :calato is 600 en 600 bij dracht !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:38

Carthago is niet meer vruchtbaar !! en Cumano zijn zwemmertjes zijn niet van de snelste dus oppassen dat je goede condities krijgt voor deze hengst ;Calato ,diepvries is super van kwaliteit en mijn merrie was van de eerste keer drachtig

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:29

libke schreef:
Carthago is niet meer vruchtbaar !! en Cumano zijn zwemmertjes zijn niet van de snelste dus oppassen dat je goede condities krijgt voor deze hengst ;Calato ,diepvries is super van kwaliteit en mijn merrie was van de eerste keer drachtig

Ik heb pas nog wat gehoord over het dekgeld van Carthago ze verkochten in een partij 4 rietjes voor ik dacht 4000 maar....zekerheid is het niet...het is zeker aangeboden geweest sta alleen onzeker te zijn van de hoogte van eurotjes.denk 2mnd geleden!
Is Cumano niet een tijd naar frankrijk geweest om de kwaliteit te verbeteren zal wel niet echt geholpen hebben zou daar ook wel een merrie drachtig van willen ....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:40

Er zijn altijd wel enkelingen die een partijtje diepvries hebben ,maar wat is de kwaliteit ??? Op een erkend station wordt de kwaliteit altijd gecontroleerd .Het sperma van carthago was al niet super dus voor je het weet ben je uw 4000€ wel kwijt,nee dat risico zou ik niet nemen ;Twee jaar geleden konden goeie vriendjes van melchior of als je een heel aprte merrie had nog wel diepvries krijgen en dat was dan ook onder de voorwaarde dat hij de eerste keus had op je veulen

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:49

katrienh schreef:

Ik zou inderdaad voor een holsteiner kiezen maar dat is mijn voorkeur heb zelf ook een kleine 1.65 merrie en bloederig jacordeXmythensXnormand dit jaar (net) drachtig van berlin.
In duitsland zeer zeker gewaardeerd vind ik persoonlijk CON AIR maar daar zitten veel dekcondities aan vast CON AIR is een ContenderXCarolusXlandgraaf, 1.72 groot, bruin.
Is ook een optie Come on, cantus x landgraaf x fokusII 1.73 schimmel jij moet een lekkere grote tinus hebben met veel vermogen.
Berlin zou kunnen ook een optie maar duur Montender contenderxburggraaf daar ga ik volgend jaar mijn merrie mee dekken wordt wel moeilijk om sperma te krijgen ivm wereldruiterspelen en ludger ook duur.Heb zelf ook nog aan cardento,argentinus gedacht.
Als ik de keuze had zou ik dekken met Montender. Pling
libke schreef:
Er zijn altijd wel enkelingen die een partijtje diepvries hebben ,maar wat is de kwaliteit ??? Op een erkend station wordt de kwaliteit altijd gecontroleerd .Het sperma van carthago was al niet super dus voor je het weet ben je uw 4000€ wel kwijt,nee dat risico zou ik niet nemen ;Twee jaar geleden konden goeie vriendjes van melchior of als je een heel aprte merrie had nog wel diepvries krijgen en dat was dan ook onder de voorwaarde dat hij de eerste keus had op je veulen
katrienh schreef:

Ik zou inderdaad voor een holsteiner kiezen maar dat is mijn voorkeur heb zelf ook een kleine 1.65 merrie en bloederig jacordeXmythensXnormand dit jaar (net) drachtig van berlin.
In duitsland zeer zeker gewaardeerd vind ik persoonlijk CON AIR maar daar zitten veel dekcondities aan vast CON AIR is een ContenderXCarolusXlandgraaf, 1.72 groot, bruin.
Is ook een optie Come on, cantus x landgraaf x fokusII 1.73 schimmel jij moet een lekkere grote tinus hebben met veel vermogen.
Berlin zou kunnen ook een optie maar duur Montender contenderxburggraaf daar ga ik volgend jaar mijn merrie mee dekken wordt wel moeilijk om sperma te krijgen ivm wereldruiterspelen en ludger ook duur.Heb zelf ook nog aan cardento,argentinus gedacht.
katrienh schreef:

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:51

Ik rijd momenteel een Cento. Aansprekend paard, helemaal het type van de vader, dus niet echt een damespaard.

Hij is vier... en nog ontzettend groen. Net zadelmak. Het is best een meewerkend paard en ondanks het feit dat hij een grote maat heeft voldoende drang om te lopen en werken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:06

ik laat ook waarschijnlijk een niet al te grote ,bloederige ,heel voorzichtige ChniChin X libero h x notaris dekken van Montender . Het feit dat je een deel van het dekgeld mag betalen bij dracht op 1/10 vindt ik toch een mooie conditie ,bij de meeste met diepvries moet je de volle pot vooruit betalen en als je merrie niet drachtig is ben je dat toch mooi kwijt
Montender 78 ,de eigenaar van Montender (de hr Visschedijk ) eeft genoeg diepvries dus dat is geen probleem Haha! ;Anders moet je nu al kopen om volgend jaar te gebruiken Knipoog Knipoog

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:58

Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van die enge vaak verkeerde gevorde halzen van carthago afstammelingen en van cento ken ik ook alleen maar tanken, ouderwetse zware types, nee ik zou ook gaan voor Contender bloed of iets in die geest.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:13

gabrycha schreef:
Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van die enge vaak verkeerde gevorde halzen van carthago afstammelingen en van cento ken ik ook alleen maar tanken, ouderwetse zware types, nee ik zou ook gaan voor Contender bloed of iets in die geest.

Los van het feit dat op Carthago's hele normale halzen zitten, wat wil je fokken dan, springpaarden of exterieurpaarden?

Van de FN-site:

Für insgesamt 1.997 Hengste wird ein Zuchtwert Springen veröffentlicht. Hier liegt die magische Grenze der besten fünf Prozent bei dem Zuchtwert von 137. Aus den Geburtsjahrgängen 1997 bis 1994 gehören neu zu dieser Gruppe: Askari, Jahrgang 1997, Holsteiner von Acord II, Zuchtwert 152, Genauigkeit 76 Prozent; Campamento, Jahrgang 1996, Holsteiner von Contender, Zuchtwert 139, Genauigkeit 75 Prozent; Concetto, Jahrgang 1996, Oldenburger von Contender, Zuchtwert 139, Genauigkeit 77 Prozent; Couleur-Rubin, Jahrgang 1996, Oldenburger von Cordalme, Zuchtwert 154, Genauigkeit 75 Prozent; For Feeling, Jahrgang 1996, Hannoveraner von For Pleasure, Zuchtwert 139, Genauigkeit 78 Prozent; Quebec, Jahrgang 1996, Oldenburger von Quick Star, Zuchtwert 148, Genauigkeit 76 Prozent; Claudio’s Son, Jahrgang 1995, Holsteiner von Claudio, Zuchtwert 139, Genauigkeit 76 Prozent; Forrester, Jahrgang 1995, Hannoveraner von For Pleasure, Zuchtwert 148, Genauigkeit 75 Prozent; For-syth, Jahrgang 1995, Hannoveraner von For Pleasure, Zuchtwert 143, Genauigkeit 75 Prozent; Lupicor, Jahrgang 1995, von Lux, Zuchtwert 146, Genauigkeit 78 Prozent; Paparazzo, Jahrgang 1995, Hannoveraner von Pablo, Zuchtwert 140, Genauigkeit 75 Prozent; Carnando, Jahrgang 1994, Holsteiner von Caretino, Zuchtwert 139, Genauigkeit 78 Prozent; Gavi, Jahrgang 1994, Hannoveraner von Graf Grannus, Zuchtwert 143, Genauigkeit 75 Prozent. Hengste mit einem Zuchtwert von 131 gehören zu den besten zehn Prozent, Hengste mit einem Zuchtwert von 117 und besser zu den besten 25 Prozent. Auch in den "Top 200" Springen gibt es in der "Pool-Position" keine Veränderung zu 2001, 2002 und 2003: Es führt der Bundeschampion von 1998, der Hannoveraner Spartan-Sohn Stakkato. Für ihn wurde mit einer Genauigkeit von 92 Prozent ein Zuchtwert von 167 geschätzt. Auf dem zweiten Platz und dritten Platz folgen zwei Holsteiner Capitol-Nachkommen: C-Indoctro (Zuchtwert 161, Si-cherheit 82 Prozent) und Carthago (Zuchtwert 159, Sicherheit 97 Prozent).

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 11:28

Citaat:
Los van het feit dat op Carthago's hele normale halzen zitten, wat wil je fokken dan, springpaarden of exterieurpaarden?

Ik wil in ieder geval met een springgefokte hengst dekken. De merrie heeft veel vermogen, van uiterlijk ik ze ook niet mis. In eerste instantie wil ik een goed springpaard fokken, maar als je dekt kijk je toch ook naar de merrie haar slechtere kanten, zowel karakter als uiterlijk. In die zin wil ik de 'minpunten' van haar uiterlijk wel verbeteren. Dat is haar gestalte ( moet groter ) en misschien dat ze ietsje ( niet echt veel )langgelijnd is.
Haar hals is wat aan de flauwe, dunne kant. echt een merrie-hals, ze heeft absoluut geen hengstennekje.

Wat ze wel heeft is dat ze (lichtjes) draait met haar achterbenen in stap!
De hengst waarmee ik wil dekken, moet zeker zuiver op de achterbenen zijn. Mijn merrie is nooit gekeurd geweest.
Ik vrees dat dat draaien erfelijk is ?

Qua karakter is het een topmerrie. 100 procent eerlijk. wel vinnig !