Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
katrienh schreef:
voor-en nadelen van beide hengsten ?
Excuseme schreef:katrienh schreef:
Nadeel van Carthago is dat hij niet meer beschikbaar is en van Cento, dat hij er weinig drachtig krijgt.
,en weinig ,bitter weinig goede cento's al gezien ,veel tanken !!libke schreef:Carthago is niet meer vruchtbaar !! en Cumano zijn zwemmertjes zijn niet van de snelste dus oppassen dat je goede condities krijgt voor deze hengst ;Calato ,diepvries is super van kwaliteit en mijn merrie was van de eerste keer drachtig
katrienh schreef:wat is het dekgeld van carthago ?
dekgeld dobels cento = 2400 euro
welke hengst is het meest gevraagd ?
welke past het beste bij bloedmerrie en klein van gestalte ?

libke schreef:Er zijn altijd wel enkelingen die een partijtje diepvries hebben ,maar wat is de kwaliteit ??? Op een erkend station wordt de kwaliteit altijd gecontroleerd .Het sperma van carthago was al niet super dus voor je het weet ben je uw 4000€ wel kwijt,nee dat risico zou ik niet nemen ;Twee jaar geleden konden goeie vriendjes van melchior of als je een heel aprte merrie had nog wel diepvries krijgen en dat was dan ook onder de voorwaarde dat hij de eerste keus had op je veulen

;Anders moet je nu al kopen om volgend jaar te gebruiken
gabrycha schreef:Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van die enge vaak verkeerde gevorde halzen van carthago afstammelingen en van cento ken ik ook alleen maar tanken, ouderwetse zware types, nee ik zou ook gaan voor Contender bloed of iets in die geest.
Citaat:Los van het feit dat op Carthago's hele normale halzen zitten, wat wil je fokken dan, springpaarden of exterieurpaarden?