Chippen, paspoort, keuring en predikaten KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chippen, paspoort, keuring en predikaten KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:45

Mijn vijfjarige merrie moet nog voorzien worden van een chip en een paspoort (KWPN). Hoeveel zou ik hier ongeveer aan kwijt zijn?

Verder vraag ik me af in hoeverre het zin heeft om haar naar de (stamboek)keuring te doen. Ze staat nu ingeschreven in het veulenboek. Ik wil zelf niet met haar gaan fokken, maar heb haar te koop staan. Doel van naar de stamboekkeuring gaan is dus voornamelijk waardeverhoging. Het gaat om een 5-jarige Jazz x Transvaal x Doruto.

Voor de kenners: Zou deze merrie in aanmerking komen voor het predikaat 'ster'?

Afbeelding

Even ter aanvulling: ze heeft zeer goede bewegingen en maakt een hele nette sprong. Ik zou haar dus ook op kunnen geven voor het vrijspringen, daar zou ze als Jazz echt geen gek figuur slaan.

Edit: Onder de witte bandages bevindt zich zeer mooi, droog beenwerk Knipoog

Verder vraag ik me af in hoeverre het predikaat 'prok' zinvol zou kunnen zijn. Er zijn al eens foto's gemaakt van dit paard en deze waren prima in orde. Nu heb ik natuurlijk niets meer aan deze foto's, dus zou ik nieuwe moeten laten maken. Dat kost natuurlijk ook weer geld. Zou dit de moeite zijn of niet?

Anoniem

Re: Chippen, paspoort, keuring en predikaten KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:53

Haar stokmaat is overigens 1.65m.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:55

Ik vind het een mooie merrie en als ze idd goed beweegt zou ik het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Afstamming, hoogte en kleur heeft ze iig mee. Of zo'n predikaat voor de sportverkoop waardeverhoogend is, betwijfel ik. Je moet iig niet denken aan €1000 erbij.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:03

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:36

chippen + paspoort vanaf 25 euro.
Op een keuring ontmoet je natuurlijk wel weer potentiele kopers.
Of de waardevermeerdering door stamboek en/of predikaat enorm zal zijn... denk dat je dan wel de groep potentiële kopers vergroot., maar je dus nog een tijd haar op stal hebt staan, en daar moet je dus mee gaan plussen en minnen.
Stel dat ze 1000 meer op zou brengen (=fictief bedrag) maar haar nog 3 maand aan moet houden a 400 euro per maand dan schiet je er dus niets mee op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:11

chippen is 25,- , maar dan moet je alles opsturen om een paspoort te krijgen.... Die kosten komen er bovenop

Dat chippen zou ik trouwens wél laten doen voor de verkoop. Het formulier gewoon meegeven voor de nieuwe koper. Dan mag ze wél vervoerd worden namelijk.
Zelf zal het me niet weerhouden om een paard wel of niet te kopen, maar ik vind het wel prettig als dat al is gebeurd. Dan heb ik minder het gevoel dat het paard niks mocht kosten (onkosten) en heb ik meer twijfels over de history van het paard.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:10

Heeft ze echt geen paspoort. Vanaf 1998 Geven ze toch alleen nog maar paspoorten af bij het veulenboek registratie en geen normale geplastiviseerde stamboom velletjes zoals vroeger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:55

pandabeertje schreef:
Heeft ze echt geen paspoort. Vanaf 1998 Geven ze toch alleen nog maar paspoorten af bij het veulenboek registratie en geen normale geplastiviseerde stamboom velletjes zoals vroeger?

Nee ze heeft echt (nog) geen paspoort, wel zo'n normaal 'geplastificeerd' paier van het KWPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:57

Bedankt voor de reacties. Ik ga haar in ieder geval laten chippen en een paspoort aanvragen. Verder denk ik dat ik haar wel opgeven voor een keuring. Mocht ze eerder verkocht zijn dan kan ik haar toch (tijdig) weer afmelden?