Heeft er ook iemand nakomelingen van de hengst Pythagoras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiondaMax

Heeft er ook iemand nakomelingen van de hengst Pythagoras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:19

Hallo allemaal

heeft er ook iemand een nakomeling van de hengst Pythagoras en hoe is deze? Wij hebben een zelf gefokte Pythagoras x Zep.

Pythagoras is een KWPN hengst van Julio Mariner xx uit de bekende sportmerrie Kyraleen van Quidam de Revel uit Voltaire.
Hij heeft maar één dekseizoen gedekt daar hij overleed aan een koliekoperatie. Hij stond ter deking bij lauw van Vliet en Jan Greve. Hij heeft 65 merrie's gedekt.

Odie

Re: Heeft er ook iemand nakomelingen van de hengst Pythagora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:35

Ik ken een pythagoras merrie. 3 jaar, iets zuur karakter, donkerbruin, weinig aftekeningen, chique, maar niet zo groot. Super springen, zeer elastisch en veel vermogen. Komt uit een gigantische tank van een harcos merrie.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:37

Heb je daar ook foto's van?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:41

nee helaas (nog) niet

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:27

we hebben er een op stal staan van 3 jaar en die is nog niet zadelmak dus ik kan je er weinig over vertellen. ze is wel wat schrikachtig en toen we haar voor het eerst lieten losspringen waren we er allemaal van overtuigd dat het een dressuurpaard zou worden maar een paar weken geleden heeft ze wel prijs gewonnen bij de 3 jarigen in Lonneker...maar het zal mij benieuwen. ze is een normale maat denk ik wel, let er eigenlijk neit zo heel erg op Bloos het is wel een vos met een bles en een paar witte voeten geloof ik. en ik denk dat deze uite columbus merrie komt, maar daar ben ik ook niet zker van.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 07:10

Ik ken een fokker op Texel die een merrie drachtig had van die hengst, maar de hengstenhouderij heeft het veulen ongeboren gekocht ( omdat de hengst net was overleden) dus ze hebben het veulen maar kort gehad. Helaas heb ik hem niet gezien.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 12:04

jammer dat er zo weinig Pythagoras nakomelingen zijn. De onze kan super springen. Hij sprong als veulen al over onze omheining 1.40m en doet het nu nog, dus staat nu achter een 2 meter hoge omheining.