Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Samsam schreef:Waarom zou je dit proberen, zo heb je de kans op een dier dat niet kan springen en niet kan lopen!
Er zijn ook zat springhengsten die ook beweging vererven: Casco, Odermus, Nassau, Numero Uno, goodtimes.
Samsam schreef:ik denk dat de kans op een vzh-veulen groter is met een all-round cq springefokt met beweging, als met een dressuurhengst.
Misschien is het ook nog beter om een veulen te kopen, dan heb je meer invloed op je eisenpaket.
normaal gezien wel, maar Sigy heeft een blessure op wei opgelopen, een ander paard heeft haar flink geschopt.Samsam schreef:Tja ik vind je merrie op de foto niet echt een aansprekend dressuurpaard lijken en ben bang dat je met een dressuurhengst vlees noch vis krijgt en daar zit niemand op te wachten.
Samsam schreef:maar wat als ze dan het springtalent van papa krijgt en het dressuurtalent van mama ?
Daarom zou ik altijd een hengst kiezen die iig niet verslechterd op het springen.
Waarom wil je perse een all-round/dressuur dier fokken als de afstamming en talent van je paard duidelijk in de springhoek liggen.
Sammie schreef:Ze staat te koop en je wilt d'r laten dekken?
Ik ben het trouwens met Samsam eens, zou eerder voor een allrounder gaan. Dan alleen een dressuurhengst.
Samsam schreef:maar met een dressuurhengst verzwak je haar goede punten toch, das zonde.
Sammie schreef:Maar je verkoopt haar omdat je weinig tijd voor d'r hebt, en dan wil je haar laten dekken. Hoe denk je dan dat volgend jaar driedubbel zoveel tijd en geld er aan te besteden?
Wat voor blessure heeft ze?
Anke schreef:[
klopt, maar ze heeft een blessure....en neem aan dat niemand een paard met blessure koopt....., tenzij voor de fok![]()
Dan kom maar op met een goede all-rounder
[/quote]
Anke schreef:een site bij een hengst zou leuk zijn, zodat ik meer info erover kan zien....
romygic schreef:vind de karakters van bovengenoemde hengsten nog niet allemaal even goed passen bij een animo merrie