NRPS-goedgekeurde Solied gestorven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unexpected

NRPS-goedgekeurde Solied gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 16:03

Afgelopen woensdag is op de kliniek de NRPS'er Solied (Sultano x Gabor x Statuar) ingeslapen.
Solied, die sinds 2002 in het bezit was Fam. de Vries/S.I. Dressage Horses uit het Friese Sneek, had te kampen met ernstige longbloedingen en in overleg met de veterinairen hebben de eigenaren besloten om hem te laten inslapen. De donkerbruine is op 10 mei 1996 in de stallen van H. v.d. Heuvel te Erp geboren. Na een goede verrichting werd hij in 2000 bij het stamboek van het NRPS ingeschreven. Solied was onder Sandra de Vries erg succesvol in de Z2-dressuur en had net de overstap naar de ZZ-Licht gemaakt toen hij te kampen kreeg met de longbloedingen. Er is nog diepvriessperma van Solied beschikbaar via het dekstation Groot Archem te Luttelgeest.

Mansolein

Re: NRPS-goedgekeurde Solied gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:57

Zonde hij stond nog op mijn lijstje want het was een erg goed paard!

illy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:09

hij kan nog steeds op het lijstje blijven want wat in het vat zit
verzuurt niet

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 07:38

ja, dat is zo maar ik weet niet hoeveel dpv er nog beschikbaar is?

Unexpected

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 10:18

Er is nog voor ongeveer 200 merries diepvriessperma beschikbaar. Dekgeld is 450 euro (excl. BTW). Heb maandag net zelf een merrieveulen van hem gevangen uit een Jazz-merrie en dat is echt een superchique donkerbruin bewegingswonderdje.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:06

Ach jeetje wat erg! Sandra is een clubgenootje van mij. Ik had het nog niet gehoord.
Maar ja, een essentiële jarenlange bijdrage kon hij toch niet meer leveren aan de fokkerij want hij was geruind naar mijn weten. Desalniettemin maakt het 't niet minder erg. Echt zonde! Verdrietig

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:24

Unexpected schreef:
Er is nog voor ongeveer 200 merries diepvriessperma beschikbaar. Dekgeld is 450 euro (excl. BTW). Heb maandag net zelf een merrieveulen van hem gevangen uit een Jazz-merrie en dat is echt een superchique donkerbruin bewegingswonderdje.

Misschien dan een optie voor volgend jaar. Wat liep de hengst ook al weer in de sport? Ik heb nog weinig van hem gezien aan nakomelingen hoe kan dat? Werd hij niet zoveel gebruikt?