Wat past bij mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Wat past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:08

Ik vraag me dus af wat voor ras bij me past.
Ik hou wel van een beetje pittege paardjes. maar ze hoeven nou niet van elk grasprietje te schikken. Ook ben ik zelf best groot ( 1.75 ) dus zou liever geen pony willen ( alhoewel die vaak juist leuk zijn ).
Zou dermee willen springen, dressuur en ook vooral lekkere buitenritten.
Hou niet echt van die standaard paardjes.
Tips?

Monster

Re: Wat past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:11

welshjes,,
kwpners, zijn meestal wel recreatiefe paarden, verder um,, geen idee Haha!

denkd at je beter eens rond kan kijken, en verschillende paarden onder je kont hebben gehad, Lachen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:13

In elk geval hoort dit niet op AM thuis Lachen

Misschien moet je gewoon eens om je heen kijken. Zie je paarden waarvan je denkt 'die heeft een leuk karakter', vraag dan gewoon eens naar het ras. Misschien helpt dat!

Succes

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:22

Ja ik vind welshjes echt helemaal geweldig alleen jammer dat ze vaak klein zijn. En bij de grotere vind ik het echte welsh er een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:30

Wat dacht je dan bv van een Welsh Cob?

Tip: Plaats een oproepje op Bokt dat je je aan het oriënteren bent op paardenrassen, en laat je lekker bij allerlei medeBokkers uitnodigen om hun paarden te bekijken, bewonderen en misschien zelfs wel uitproberen. We hebben zo'n beetje alle rassen wel vertegenwoordigd hier geloof ik!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:39

oke.. bedankt Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:42

Bij ons kun je terecht voor kennismaking met Fjord, KWPN en Arabier Haha! Alleen de Arab kan je niet op want die ben ik nog aan het inrijden.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:46

Haha! Wat dacht je van een Andalusiër of een Appaloosa??? Die zijn niet zo standdaard! En wel heel leuk!!! XXX mij Haha!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:50

Ja andalusier vink ook heeel leuk.
Alleen vind het jammer dat ze bijna altijd schimmel zijn. Daar hou ik niet zo heel erg van.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:50

Ik heb je topic verplaatst naar Rassenpraat.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:31

nog iemand tips Schijnheilig?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:48

ligt niet aan het ras maar aan het paard zelf

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:43

Een IJslander. Je zegt dat je niet van standaard paarden houd. Nou dat is de IJslander zeker niet, zoals je vast al weet heeft een ijslander de extra gangen tölt en meestal ook telgang. Het zijn pittige, vurige paardjes die prettig in de omgang zijn. IJslanders zijn erg veelzijdig. Je lengte is geen probleem, IJslanders worden ook door volwassenen bereden. IJslanders zijn paarden maar hebben toch een beetje een 'pony-uiterlijk'.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:34

Noppes schreef:
Een IJslander. Je zegt dat je niet van standaard paarden houd. Nou dat is de IJslander zeker niet, zoals je vast al weet heeft een ijslander de extra gangen tölt en meestal ook telgang. Het zijn pittige, vurige paardjes die prettig in de omgang zijn. IJslanders zijn erg veelzijdig. Je lengte is geen probleem, IJslanders worden ook door volwassenen bereden. IJslanders zijn paarden maar hebben toch een beetje een 'pony-uiterlijk'.

Zoals je vast weet heeft een IJslander de extra gangen tölt en meestal ook Telgang. Nou meestal???? Neej hoor...

Maar een IJslander zou mischien wel bij je passen. Ze zijn snel en eigenwijs. Er zitten echter ook lieve tussen hoor Knipoog Springen: Dat kunnen IJslanders wel maar een IJslander op een springconcours zie je niet zo snel en het zelfde geld voor dressuur. Wel worden er speciale wedstrijden gehouden op het IJslandergebied. Erg leuk en gezellig altijd.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:18

leuke nrps of een stoere tinker. en die kunnen best pittig zijn. wij hebbende rook een nou ja is niet sloom. maaja dan moet je wel een tinker hebben die wil werken. maar toch.
maar licht ook aan het paard hoor. en tinkers kunnen opzich goped springen. maar ligt ook aan het paard.bij lek rassen zitten er wel pitiige tussen en goede dresuurders en springers.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:29

Jup. Zo ken ik heeel veel snelle fjorden, echte race monsters terwijl ik meer mensen ken die alleen slome fjorden kennen Verward
Het hangt niet echt per ras af hoewel IJslanders eigenlijk altijd wel voorwaards zijn... Ik ken geen slome IJslander. Maar ik denk dat het vooral per paard af hangt. Mischien vind je wel een heel leuk asbakkenrasje Cool