En wij maar denken dat ie niet drachtig is!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

En wij maar denken dat ie niet drachtig is!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 14:42

Onze shetlander is vorig jaar gedekt met Jazz (niet DE jazz, maar een appaloosa.)
Halverwege het dekseizoen zijn we gestopt omdat er geen goed eitje zat, dus we dachten dat we deze net zoals haar moeder niet drachtig konden krijgen als er een veulen bij liep (ze had toen haar eerste veulentje, ook van jazz)
Nou hebben we twee maanden geleden pas het veulen van vorig jaar eraf gehaald Bloos
Toen keek ik van de week die pony is goed aan en ik dacht wat krijgt ie toch een dikke buik, terwijl ze juist mager is omdat het veulen erzo lang bij heeft gelopen. Ik naar d'r uiers kijken en ook die waren best vol.
Mijn vader geloofde er niks van en die dacht dat ze gewoon schijndrachtig is.
Nou is in een paar dagen tijd d'r buik en uier alweer flink gegroeid en nou stonden we toen straks te kijken en toen zagen we het veulentje schoppen!!!
Ze is dus wel degelijk drachtig en zelfs m'n vader gelooft het nou haha.
Nog een maand en dan is ze uitgerekend, maar ik denk dat ie er over twee weken wel is.
Ben benieuwd of het nou wel een appaloosa is Vingers aflikken

Cassidy

Re: En wij maar denken dat ie niet drachtig is!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:44

Ik hoop dat alles goed gaat, vertroetel haar maar extra, een veulen dragen en een veulen aan de voet vergt heel veel van de merrie. En ik hoop voor jullie op vlekjes....

skreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:28

Kijk een verassing is nooit weg.
Hopelijk verloopt alles verder gaat goed.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:31

Cassidy schreef:
Ik hoop dat alles goed gaat, vertroetel haar maar extra, een veulen dragen en een veulen aan de voet vergt heel veel van de merrie. En ik hoop voor jullie op vlekjes....

Ze krijgt nu ook extra brok en hooi zodat ze wat opknapt en wat meer vlees op d'r ribben krijgt.
Ik hoop inderdaad ook op vlekjes.
Zou wel leuk zijn. Haha!