Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lieferdje schreef:Ongeveer.uhhh....ok...als ik t zo een beetje lees is het dus met minder moeilijke zinnen zoiets als dna ofzo??? of genen van moeder naar moeder naar moeder om t zo maar makkelijk te houden...
en dat aan van die rare lijntjes word een soort bloedlijn cijfer gegeven...ofzo iets....en dat ken tussen de 80 voor slecht tot hoger dan 120 mega goed ken wezen en dat is dan iets in de trant van bloedlijn van moeder op moeder wezen...
weule schreef:knip ... (zeg ik ff uit mijn hoofd)
Dit is volgens mij bijna goed, alleen bij 1 x de standaard afwijking (dus van 80 tot 120 zit ongeveer 65% van alle paarden, bij 2 x de standaardafwijking, dus van 60 tot 140 zit 95% van de paarden..
Althans zo wordt het ons bij statistiek geleerd....
.weule schreef:Ha, In z'n algemeenheid wel, maar berekeningen zijn niet meer dan presentaties van de werkelijkheid. Als je een andere formule gebruikt voor de opbouw van de index wordt de papieren werkelijkheid weer anders voorgesteld.Logischerwijs: hoe hoger de index en hoe hoger de betrouwbaarheid des te beter de hengst vererft (over het algemeen)