merrie laten insemineren op station Schockemöhle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

merrie laten insemineren op station Schockemöhle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:29

Heeft iemand ervaringen hiermee??

Ik denk erover mijn merrie daar te brengen voor de inseminatie, daar het sperma van de door mij gekozen hengst niet vervoerd kan worden.

Ze geven aan dat inseminatie en follikelcontrolle door de arts op het station verzorgd worden. Wat zijn de hieraan verbonden kosten?

AniekR

Re: merrie laten insemineren op station Schockemöhle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:44

Agnes is wel geinsemineerd door hengsten die daar staan.
Maar zij is gewoon bij huis gebleven, het kwakkie heeft de eigenaar van Agnes zelf opgehaald bij Paul Schockemohle en de merrie is gewoon onder begeleiding van onze eigen DA geinsemineerd...

Welke hengst zit je trouwens aan te denken??

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 14:03

Sir Donnerhall

Sabine_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:55

Onze merrie is al 2 keer geinsemineerd bij de vorige eigenaar en dit jaar wordt ze bij ons geinsemineerd, maar dat was gewoon 'thuis'. Party!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:19

als dat kon zou ik dat ook doen, maar helaas....

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:54

Wij halen ook wel vaker sperma bij Schokemoller, maar kunnen dit daar gewoon ophalen. Ik weet dat het moeilijk/onmogelijk is om sperma per express van duitsland naar Nederland te krijgen, maar weet je zeker dat je het niet gewoon zelf kunt gaan halen en het dan door je eigen DA te laten insimineren.
Kennissen van ons uit Duitsland hebben trouwens hun merrie wel bij Schokemoller laten staan en dit is verder goed bevallen. het is nu nog even afwachten of de merrie drachtig is...
Het is alleen zo ver weg. Ik zou toch nog even informeren of je het sperma echt niet kan komen halen...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:30

Het sperma kan niet vervoerd worden.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:40

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben daar wel eens op het complex geweest. Toen wij sperma voor de merrie (toevallig tzelfde beesie waar Tha-Niekje t over heeft) gingen ophalen (wat dus gewoon kon) heb 'k es ff rondgekeken. Nou ik durf te wedden dat je paard er goed verzorgd wordt!! Whaa ziet dr goed uit! Haha! En naja, voor kosten e.d. moet je hun ff bellen, hele leuke mensen Haha!
Maja, onze merrie hoeft er gelukkig niet heen, wij hebben het 't 1e jaar op laten sturen en het 2e jaar zelf opgehaald. De DA heeft toen Schockemoller gebeld dat we eraan kwamen en het stond al klaar in zo'n koelingsverpakking toen we er aankwamen. Opsturen deden ze ook, das geloof ik 50 euro duurder, maar dan is het er dezelfde dag nog. Toch apart dat ze dat bij 'jou' hengst niet doen, ik heb het nog nooit gehoord bij hun en ken genoeg mensen die daar komen voor 'n kwakje Knipoog