Draver Hit star last (v. mucho pride) ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Draver Hit star last (v. mucho pride) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:52

Ik ben al een tijd bezig met het uitzoeken van een stamboom van een draver, het dier kwam op stal zonder papieren. Nou heb ik gehoord dat dravers vaak zonder papieren verkocht worden om te voorkomen dat ze weer op de baan komen...

Ik kwam uit bij zijn mogelijke stamboeknaam en andere informatie (Hit star last (v. mucho pride) NL900778 gefokt door T. langenberg). Dit zou best zijn stamboek naam kunnen zijn aangezien hij op stal kwam met de naam Hitstar... Nou zijn er echter wat rare dingetjes die niet helemaal met deze 2 paarden overeen komen.. zo zou de "hit star last" geboren zijn in 1990, maar de "hit star"zou echter geboren zijn in 1992...

Hij heeft zoiezo op de baan gelopen.

Kan iemand mij helpen aan informatie over bijvoorbeeld baanwedstrijden en over de fokker van dit paard ?

Alvast bedankt Ja

Kinan

Re: Draver Hit star last (v. mucho pride) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:57

probeer het eens bij whoekoek, die heeft mij ook aan informatie over mijn draver geholpen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:28

Kinan schreef:
probeer het eens bij whoekoek, die heeft mij ook aan informatie over mijn draver geholpen

Kep haar een pbtje gestuurd Lachen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:31

mijn draver zou ook 3,5 zijn dat ik haar kocht maar op haar papieren bleek dat ze nog maar 2,5 zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:32

*ahum* wKoekoek

Dravers werden inderdaad vaak verkocht zonder papieren om die reden, maar ook om de reden dat als je de papieren erbij wil, je je ook moet registreren bij de NDR en dat is neit goedkoop Knipoog Tegenmwoordig zit overal een paspoort bij en is de info dus wat makkelijker te laten achterhalen.

Ik weet niet of jouw Hitstar ook aftekeningen heeft? De aftekeningen van de paarden staan namelijk wel vastgelegd ivm controle bij het koersen. Je ozu een mailtje naar de NDR kunnen sturen met de vraag wat de aftekeningen van Hit Star Last zijn, en of die overeenkomen met die van jou.

Dat ie twee jaar ouder zou zijn, zou me niets verbazen. Je wordt zo voorgelogen. Ik ken genoeg mensen die een 'halve' draver gekocht hebben en een hele blijken te hebben.
De fokker is iets voor mijn tijd, maar ik zal mijn ouders eens vragen. De moeder van Hit Star Last ken ik wel, (Wikje Last) maar waarvan Verward Zal het eens opzoeken Lachen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:27

wkoekoek schreef:
*ahum* wKoekoek

Dravers werden inderdaad vaak verkocht zonder papieren om die reden, maar ook om de reden dat als je de papieren erbij wil, je je ook moet registreren bij de NDR en dat is neit goedkoop Knipoog Tegenmwoordig zit overal een paspoort bij en is de info dus wat makkelijker te laten achterhalen.

Ik weet niet of jouw Hitstar ook aftekeningen heeft? De aftekeningen van de paarden staan namelijk wel vastgelegd ivm controle bij het koersen. Je ozu een mailtje naar de NDR kunnen sturen met de vraag wat de aftekeningen van Hit Star Last zijn, en of die overeenkomen met die van jou.

Dat ie twee jaar ouder zou zijn, zou me niets verbazen. Je wordt zo voorgelogen. Ik ken genoeg mensen die een 'halve' draver gekocht hebben en een hele blijken te hebben.
De fokker is iets voor mijn tijd, maar ik zal mijn ouders eens vragen. De moeder van Hit Star Last ken ik wel, (Wikje Last) maar waarvan Verward Zal het eens opzoeken Lachen

Harstikke bedankt... denk dat ik hier een eind verder mee kom... Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:37

Heb ook al gevonden waar ik Wikje Last van ken Lachen Mocht het familie zijn, laat maar even weten, want dan heb ik nog wel wat info+foto voor je.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 12:54

Ik heb ondertussen het NDR gemailt... als het goed is hoor ik er maandag meer over Lachen Ben benieuwd...

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:23

Ik heb zelf al 5 jaar een draver (ga ik vanuit)
Zou ik er ook nog achter kunnen komen wat haar stamboom is?? Of dat ik wat meer van haar te weten kom.. Ik heb bij haar ook geen papieren gekregen.. Ik heb het al is via de verkoper geprobeerd maar dat hielp niets.. Wat kan ik nu gaan doen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:36

Pb mij maar even met wat je weet, misschien kan ik je verder helpen. Ja

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:51

Gehehehee !
Hopelijk kom je eruit debby !
het is namelijk mijn sgattje !
Ik ken hem wel persoonlijk :p
Ik heb vandaag nog op hem gereden met mijn hoofdstel !
Ging echt goed en het hoofdstel stond Hitstar echt erg mooi !
Eerste keer met gewoon rijden inplaats van bosrit :p

XxX Manon