Zelf voorbrengen of laten doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zelf voorbrengen of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:23

Ik heb er voor gekozen mijn merrie door een prof.stal voor te laten brengen.

Vorig jaar ook weggeweest, toen was de merrie nog veel te jeugdig en kreeg het advies volgend jaar terug te komen.

Maandag naar de gerdine-hoeve (www.gerdine-hoeve.nl) in Hilvarenbeek geweest om daar de merrie te laten zien zodat hun konden beoordelen of het ster-predikaat haalbaar is.
Het moest zeker kunnen en hun willen haar graag voorbrengen.

Wat zouden jullie doen?

Dees

Re: Zelf voorbrengen of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:27

vonneke schreef:
Het moest zeker kunnen en hun willen haar graag voorbrengen.
Wat zouden jullie doen?

Vraag de verzekeringsagent of je wel correct bent verzekerd, en hij smeert je subiet een betere polis aan Knipoog

Voorbrengen kan je zelf met een beetje afkijken en wat oefenen. Je kan ook zelf je paard voorbereiden en dan op de dag zelf het werkelijke voorbrengen laten doen door handigere jongens. Dan ben je een 50 euro kwijt max.

Maar als je je sappel maakt, en je wilt de merrie de meest optimale kans geven, kies dan een bekende voorbrenger met een goede reputatie. Vaak speelt het poppetje dat aan het touw van de merrie loopt toch mee...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:30

Ondanks het feit dat de Gerdine Hoeve selekteert en flink prijzig is zagen we meerder merries in hun handen vorig jaar geen ster worden dus garanties kunnen nooit gegeven worden.
Maar er is geen beter adres in Nederland wil je een kans maken en ik mag niet klagen mijn merrie werd vorig jaar bij hen voorlopig keur.
Je merrie is in prima handen en ze halen echt het onderste uit de kan.

O Dees Paul sjouwde op de LK vorig jaar met 30 merries rond, er werd niet naar hem gekeken hoor.
Dat is toch zo'n flauwekul verhaal, de jury kijkt naar de poppetjes, alleen om de eigen teleurstellingen goed te praten.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:40

Je kan je merrie zelf voorbrengen als je er feeling voor hebt.
Het maakt niks uit of er ee bekende voorbrenger naast loopt hoor.

Ik werdt in 2001 NH kampioen met onze merrie en werdt daar gelijk beste niet proffesionele voorbrenger voor dat jaar en het jaar ervoor.
We mochten door naar Ermelo en daar werden we van haar groep eerste!!
En dat alles behaald door met zelf voorbrengen....

Het kan me wel voorstellen dat als je niet weet wat je moet doen, je het door een ander laat doen.
Je moet namelijk niet je paard storen in het voorbrengen....dat zie je nog wel eens in de ring!
Succes met je merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:00

Ik ben daar maandag geweest, om te kijken hoe lang hij nodig zou hebben om haar klaar te maken en weet je hoelang hij nodig heef:
TADAAAAAAA 0 weken.

Ze zat volgens hem perfect in conditie en super bespierd, ik moet er alleen voor zorgen dat ze mooi op gewicht blijft en haar lekker blijven trainen.

Ik ga nu gewoon een aantal dagen naar hem toe om het voorbrengen te oefenen en om wat vrij te springen.

En nog een reden waarom ik het niet zelf doe, ik wil het ook graag zien.

Prijzig tja wat is prijzig.... ik vind dat ik niet veel betaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:30

Voorbrengen alleen is idd de kunst niet. Training vooraf is ook belangrijk, ze moeten er goed voor staan. Voorbrengen laat ik doen. Ik vind het belangrijk dat mijn paard optimaal wordt voorgesteld en ik wil het bovendien graag zelf helemaal meemaken. Zelf kijken en het commentaar horen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:04

sarabande schreef:
O [naam verwijderd] Paul sjouwde op de LK vorig jaar met 30 merries rond, er werd niet naar hem gekeken hoor.
Dat is toch zo'n flauwekul verhaal, de jury kijkt naar de poppetjes, alleen om de eigen teleurstellingen goed te praten.

1. Vergelijk Limburg niet met Friesland - ik weet niet hoe dingen daar gaan, maar jij weet ook niet hoe dingen hier gaan. Poppetjes tellen hier weldegelijk.

2. Ik ben niet teleurgesteld.

3. Ik heb niet gezegd dat jury uitsluitend naar poppetjes kijkt, ik heb gezegd dat het mee kan tellen... wat dus op de regionale keuringen in mijn omgeving wel meespeelt, al zullen betrokkenen dat altijd ontkennen.

Alaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:08

Mag ik vragen wat zoiets nou kost?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:28

ik zou de ze zeker laten voorbrengen, zelf kun je er niet uithalen wat zij kunnen. Heb ook hele goede ervaringen met hen. Kennissen kregen zelf een merrie niet eens ster, nu is ze voorlopig keur en liep ze ver vooraan....

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:46

he von wat leuk dat ze daar niet hoeft te staan dat je haar al zo mooi er bij hebt staan, veel succes op de keuring en dat komt wel goed met paul Knipoog

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:45

Als het je een beter gevoel geeft moet je haar zeker voor laten brengen vooraf keuringsklaar laten maken vindt ik echt onzin .
Als je je merrie gewoon in conditie hebt is het in mijn ogen goed genoeg .
Niemand kan je de garantie geven dat ze een predikaat behaalt.

succes met je merrie Knipoog

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:49

Mijn ervaring is om je merrie in ieder geval op de dag zelf voor te laten brengen. De professionele voorbrengers hebben er net iets meer handigheid in om jouw merrie zo goed mogelijk te laten zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:54

Chantaljamie schreef:
Mijn ervaring is om je merrie in ieder geval op de dag zelf voor te laten brengen. De professionele voorbrengers hebben er net iets meer handigheid in om jouw merrie zo goed mogelijk te laten zien.

Bij welke keuring bedoel je dat. Bij de KWPN stamboekopname valt er weinig voor te brengen, grootste deel bestaat uit opstellen en loslopen.