Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dees schreef:Rare vraag:
je wilt graag een sjiek paard met weinig front?
Fok met een Engels volbloed
Een groter paard is hopelijk ook breder - je wilt alles vergroten en immers niet alleen de hoogte. Dan krijg je immers een uitgerekt dun paard waar je geen zadel op kunt leggen....
Bij het bloed van jouw merrie passen heel veel hengsten. Bij het kwpn is redelijke informatie te vinden over de mate waarin hengsten groter dan wel kleiner geven.
Karakter... dan wil wat vooronderzoek op bokt nog wel eens helpen.
Succes met je keuze. Ik denk dat Rubiquil nog steeds een goede optie is voor een merrie zoals jij beschrijft, maar je zult jezelf moeten overtuigen. Er zijn meerdere hengsten die goed geven.
Dan liever Flemmingh zelf...
Rhea schreef:
sterk genoeg??
manonkuijten schreef:Misschien is Painted Black ook wat.
Citaat:getergde uitdrukking..

tenerife schreef:Farrington, moet je alleen wel diepvriessperma, geeft paarden met echt een goeie achterhand, goed ondertredend over het algemeen met veel afdruk
Dees schreef:Ondanks dat Ollright het sportief gezien erg goed doet, een echte schoonheid is het zeer zeker niet. Het is voor mij het voorbeeld dat een hengst als Rubiquil niet op ouderwetse laag in het bloed staande paarden moet worden gezet.
Rubiquil past bij bloederige types, zoals de NRPS-merries.
Maar ik moet toegeven: mijn Weelde is kwa rug en romp idd breder dan haar moeder. Ik ben daar persoonlijk wel blij mee, maar de moeder is dan ook een smalle merrie.
Kijk je verder, dan zou een hengst als Ferro (diens zonen dan) heel goed kunnen passen, aandachtspunt is het karakter - ze zijn niet allemaal even meewerkend.
Houston is een hengst die absoluut veredelt en achterbeengebruik toevoegt, maar hij verkleint vaak.
Krack C voegt te weinig toe aan het achterbeen en als zoon van Flemmingh kan de maat alle kanten op. Ik zou het niet durvenDan liever Flemmingh zelf...
Je merrie laat het zeker toe goed bewegend springbloed te gebruiken. Er zijn veel goed bewegende 'spring'hengsten maar als ik jou was keek ik dan zeker ook buiten het kwpn. Succes!
]