Nakomelingen Scandic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Nakomelingen Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:35

Ik ben op zoek naar informatie over nakomelingen van Scandic. Hij dekt nog niet zo lang, toch ben ik al benieuwd naar jullie bevindingen. Foto's erg leuk!!
Heb zelf een Scandic uit een Keurmerrie van Juventus. Ik zie de reacties graag tegemoet!

TequilaRos

Re: Nakomelingen Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:01

Volgens het KWPN:

Afstammelingen 2004 (veulens)
Scandic toonde veulens die varieerden van amper voldoende tot royaal ontwikkeld. De veulens zijn ruim voldoende rijtypisch gebouwd.
De veulens van Scandic hebben sprekende hoofden. De nek is voldoende van lengte. De hals is voldoende van lengte en goed van vorm. De schoft is ruim voldoende van lengte en voldoende ontwikkeld. De schouder is goed van ligging en heeft voldoende lengte. De rug is voldoende lang, goed bespierd, een enkele keer wat diep. De lendenen zijn ruim voldoende van lengte en goed aangesloten. De croupe is goed gevormd. De broekspier loopt lang door. Het voorbeen is ruim voldoende van lengte en correct gesteld. Een enkele keer was er een kortbenig veulen. De stand van het achterbeen is meermalen lang en enkele keren klein gehoekt. Het fundament is goed ontwikkeld en ruim voldoende van kwaliteit.
De stap is zuiver, goed van ruimte en heeft souplesse. In draf bewegen de veulens met een goed gebruik van het achterbeen en voorbeen. Ze gaan bergopwaarts met zeer veel lichaamsgebruik. De galop is goed van ruimte met veel balans. In galop kunnen de veulens van Scandic goed schakelen.

Kort samengevat: Een uniforme collectie goed in het rechthoekmodel staande veulens die in ontwikkeling variëren. Door het goede lichaamsgebruik waarderen de veulens zich qua model op in beweging. Daarbij tonen ze in beweging een goede beentechniek en kunnen ze goed schakelen.

Getoond zijn 18 geprikte en acht door de eigenaar geselecteerde veulens. In beweging waarderen de veulens zich op. Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage. Ook de door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 26 (+2) veulens uit 242 in 2003 gedekte merries.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 09:03

Ben zelf ook geabonneerd op KWPNStallio.com.
Thanks anyway! Knipoog
Zoek meer persoonlijkere ervaringen en meningen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:58

Heb je een foto van jouw paard?Ik heb namelijk een juventus merrie voor de fok en ik ben benieuwd naar de combi scandic maal juventus!?!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 15:30

Beste mansolien,

Ik heb foto's maar krijg ze maar niet op Bokt. Wellicht heb je email adres zodat ik ze toe kan sturen. Moet ze eerst nog wel inscannen van een niet digitaal toestel die ik eerder gebruikte. Binnen een week kan ik ze sturen. Heb wel een foto van 2 maanden geleden in de regen in de opfokstal.Staat ze niet op haar voordeligst op. Ik hoor het wel.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 15:35

NB. Mijn Scandic kan super bewegen! Met name de draf; zeer veel souplesse/vlug achterbeen/bergop. Ook de stap is goed. De galop vind ik helaas haar minste gang. Alhoewel, toen ik haar kocht vorig jaar, was ze zwaar overbouwd, heb haar een dag op stal gehad en naar de opfok gebracht. HEb haar dus 1x gezien sindsdien en in de groep niet aan 'het lopen' gezien. Wellicht dat alles nu nog beter ontwikkelt is. BIj de opfokstal heb ik al een geinteresseerde gehad die weg is van Juventusbloed. Juventus zorgt in een 'Scandic samengaan' toch voor mooie luxe paarden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:55

CGJ12 had toch een scandic?

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:13

mooi om te horen dat er goede nakomelingen van scandic komen ben zeer gecharmeerd van scandic ze zeggen dat hij slecht stapt maar zo te horen stappen zijn nakomelingen goed Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:48

Afgelopen zaterdag was de show bij de Watermolen (dekstation van Scandic) Er werden een aantal veulens, jaarlingen en een tweejarige getoond. Echt fenomenaal van de grond afdraven en galoperen die paarden!! Ik vond ze super!! Ze draven zo makkelijk en zijn zo los in het lijf. Wel een beetje brutaal alllemaal, dat was leuk om te zien. Zullen ze wel van papa meegekregen hebben. KnipoogScandic zelf liet een Kur zien met Remy Bastings. Echt een gaaf paard is dat!

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:19

werden ze ook niet getoond in de stap ben zeer benieuwd hoe dat was, want de stap van scandic wordt altijd slecht gewaardeerd Boos!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:48

joostvangestel schreef:
CGJ12 had toch een scandic?

Ja............
Maar die kan nu even niet op de foto............ Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 06:46

sandradeboer schreef:
Beste mansolien,

Ik heb foto's maar krijg ze maar niet op Bokt. Wellicht heb je email adres zodat ik ze toe kan sturen. Moet ze eerst nog wel inscannen van een niet digitaal toestel die ik eerder gebruikte. Binnen een week kan ik ze sturen. Heb wel een foto van 2 maanden geleden in de regen in de opfokstal.Staat ze niet op haar voordeligst op. Ik hoor het wel.

Ik stuur je wel een pm

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:20

Wij hebben ook een jaarling van Scandic! Heb nu even geen fotos van hem.,

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:24

weet iemand iets over de stap van de nakomelingen van scandic??

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:32

Bij ons word binnenkort een Scandic geboren uit een Julio Mariner merrie.. Lachen

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:05

Ey,
Een kennis van mij heeft een Scandic-jaarling (merrie) uit een volbloedmerrie. Een heel mooi ding. Grootramig, hoogbenig en veel front. Goed draven en galopperen, maar wel heel ondeugend....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:08

Ritmisch schreef:
Ey,
Een kennis van mij heeft een Scandic-jaarling (merrie) uit een volbloedmerrie. Een heel mooi ding. Grootramig, hoogbenig en veel front. Goed draven en galopperen, maar wel heel ondeugend....

Maar Scandic is ook wel een beetje ondeugend..... Whoosh! Daar heeft die dat vast van overgenomen!!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:12

ja idd Knipoog

De jaarling is een echt lefgozer. Ze vind alles interessant en stapt overal zonder schroom op af...

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:47

Ik blijf het een geweldige hengst vinden!