Wie kent KWPN hengst Gabor ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Wie kent KWPN hengst Gabor ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:54

Ik ben al heel erg lang op zoek naar de kwpn hengst Gabor. Ik heb hier namelijk een hele leuke merrie uit (moeder Butterfly) en ik zou graag meer te weten willen komen over Gabor !

Vader van Gabor - Weratosthenes
Moeder van Gabor - Cevina

Vader van Vader - Heidelberg
Moeder van Vader - Magna

Vader van Moeder - Elan
Moeder van Moeder - Pegina

Vader van Heidelberg = Ladykiller
Moeder van Heidelberg = Insterburg

Vader van Magna = Itendant
Moeder van Magna = Ida

Vader van Elan = Wiesenklee
Moeder van Elan = Elisabeth

Vader van Pegina = Joost
Moeder van Pegina = Kevina

Nummer van Gabor is 88.1329

Zo.. heel verhaal..

Weet iemand meer van Gabor ?

Anoniem

Re: Wie kent KWPN hengst Gabor ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:30

Wij hebben der een afschuwelijke luchtzuiger van staan, super groot en knokig echt erger kan het niet.

verder kan ik je er niets van zeggen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:33

Gabor is afgekeurd op zijn nakomelingen.
Ik ken er een niet al te gemakkelijke stermerrie van, beest wilde tot aan de M2 en daarna niets meer. Fokte daarna niet al te veel maat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:37

nou die van ons is UBER groot komt uit een kleine merrie die ook al eens een reus van Havidoff gaf.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:51

Ik ken er een bloedmooie keurmerrie van, die super fokt.
Dat is ook het enige waar ze goed voor is.
Het is een draak van een paard en een ramp om te rijden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:57

Wat vreemd zeg !! Ik heb er echt een schat van een E-pony van ! Ze is 154 cm hoog, en heeft dan M dressuur gelopen. Maar het is een heerlijke knuffel ! Met rijden heeft ze soms haar streken, maar doet altijd goed haar best en is zelfs zo lief, dat ze al een hoop kinderen die nog nooit gereden hadden op haar rug heeft laten hobbelen.
Ze is nog erg mooi ook. Haar verhoudingen kloppen niet helemaal (ze is iets te lang, ofwel, haar beentjes zijn te kort) maar ze heeft echt een prachtig hoofd, en een geweldige kleur.
Wat jammer dat jullie zo negatief zijn..Boos! Hebben jullie misschien een foto van Gabor ?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:58

Gabor (Werathothenes x Elan xx x Joost)
Geb. datum: 26 maart 1988
Kleur: bruin
Stokmaat: 170

Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 5e plaats)
Gabor is een speelse, vriendelijke hengst. Hij is eerljk en tamelijk brutaal. Aan het begin van het onderzoek is hij net zadelmak. Gabor is in het werk elke dag fris. Is looplustig, maar snel afgeleid. Omdat hij vaak met de tong over het bit liep, is de tong verschillende keren vastgezet. In de loop van het onderzoek zijn de verrichtingen van Gabor sterk verbeterd.
De stap is gehaast. De draf is voldoende ruim en regelmatig en hij toont dan een goed gebruik van het achterbeen. De galop is goed gedragen en voldoende ruim. Bij het springen toont de hengst veel vermogen. Door zijn nonchalance zijn de verrichtingen wisselend. In het terrein presteert hij goed. Bij dressuurwerk gaat hij mooi gesloten en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel. Ook bij het springen geeft hij een goed gevoel. Gabor ervaart het gevraagde werk als licht. Heeft veel bereidheid om te werken. Als dressuurpaard en als springpaard tamelijk veel aanleg.
Aan het begin van het onderzoek is de voedingstoestand goed. Tijdens het onderzoek is hij rijtypischer geworden.
Op stal gedraagt hij zich rustig.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 6.5
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 6.5
Springen vrij 7
Springen ohz 7.5
Terreinproef 7.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 76.50
Max punten 100
Plaatsing 5e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1993 (veulens)
Goed ontwikkelde, goed in het rechthoekmodel staande, rijtypische veulens met ras en snit toonde deze hengst.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is goed gevormd en gaat over in een goede lange nek. De schoft is voldoende ontwikkeld en loop ver door in de rug. De schouder heeft een goede lengte en ligging. Rug- en lendenpartij zijn goed. De croupe is goed van vorm en voldoende van lengte. De stand van het voorbeen is meermalen iets strak. Het achterbeen is goed gesteld. Het beenwerk heeft over het geheel genomen veel kwaliteit en hardheid, maar kon royaler zijn.
De stap is goed, met ruimte. In draf vertonen de veulens veel oprichting en ruimte, bij voldoende kracht. Er zou evenwel sprake moeten zijn van meer souplesse. De uitgezochte veulens vertoonden over het algemeen veel ras. In draf was er in deze groep sprake van meer souplesse.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met ras en snit, die met veel oprichting en ruimte draven, maar even meer souplesse mochten vertonen.
Getoond: 21 veulens uit 95 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Gabor voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Gabor op wacht gezet.
Na een voldoende verrichtingsresultaat in 1991 heeft Gabor de fokkerij jarenlang gediend vanaf het station v/d Heuvel in Erp. Uit een totaal aantal dekkingen van 436 zijn 335 veulens bij het KWPN geregistreerd. Gabor scoort voldoende met zijn exterieurindex. De reden voor het op wacht zetten is gelegen in zijn sportindexen. Gabor scoort bescheiden met een dressuurindex van 85 (btr 66%) en een springindex van 92 (btr 56%). Op basis hiervan is geconcludeerd dat de hengst er onvoldoende in geslaagd is een positieve bijdrage te leveren aan de prestatiefokkerij.

Edele, voldoende rijtypische hengst met ras en kwaliteit, die sterker kon zijn in zijn verbindingen.

Voor een foto van Gabor kan je je mailadres pben.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 22:04

Wauw !!!!!!! Geweldig !! Super bedankt !! dit is de eerste keer dat ik wat over hem hoor !:D Hoe moet ik pb-en ? Ik zit nog niet zo lang op bokt..Knipoog

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 06:46

Ik ken ook een Gabor. Prachtig paard, maar erg lastig onder het zadel.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 07:33

Ik ken een NRPS-dekhengst, Solied (Sultano x Gabor). Prachtig dier; lief op stal. Was met het rijden in het dekseizoen niet altijd even gemakkelijk. Mijns insziens lag dat meer aan de hormonen, dan aan het karakter. Hengst liep overigens ZZ-L. De hengst kwam uit een zeer goede moederlijn! Hier heeft Gabor dus niet negatief in bijgedragen, zowel qua exterieur als karakter prima paard.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:34

Leuk hoor ! Haha!:D

Wiepie, was die Gabor ook KWPN ? Met die ouders die ik genoemd heb ofniet ?

Groetjes !

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:50

hele fijne merrie hier gehad van Gabor. Z2 dressuur met 25 winstpunten, Z springen.

als je op paardenfokken.nl kijkt onder Gabor kun je zien welke verdere afstamming hij heeft en ook welke nakomelingen.

Gabor heeft het helemaal nog niet zo gek gedaan. Volgens hengstenhouder Nijhof een onderwaardeerde hengst. Op wacht gezet door de nakomelingen, maar heeft ook niet de beste merries gehad.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 18:52

Suzan1.. ken jij Butterfly ? Die heeft Gabor ook gedekt, en daar kwam mijn super merrie uit..Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:18

Toen ik voor een handelaar reed, moest ik een tijd lang op een Gabor rijden. Bruine ruin, heel heet, lastig te rijden. Je moest echt zijn aandacht erbij houden. WAs wel een mooi paard.

Ik heb ook nog een zwartbruine ruin gekend van Gabor, dat was een mooie verschijning.
HIj heeft destijds ter dekking gestaan bij Arjan Bekkers in Eindhoven (of Son en Breugel, zat net zo'n beetje op de grens).

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:31

Citaat:
Suzan1.. ken jij Butterfly ?

nee, is mij niet bekend