GEZOCHT info/foto's nakomelingen van GLENRIDGE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

GEZOCHT info/foto's nakomelingen van GLENRIDGE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 23:25

Glenridge zelf is te vinden op www.keros.be

Ik heb een merrie, Calipso 3 x Ramiro x Almé x Gotthard
ze is donkerbruin, +-1.62m. Nog niet mee gefokt

Volle broer is goedgekeurd (Querelle) zie www.suls.be ( dan heb je meteen haar papier ook en een idee van hoe ze er uit ziet. ze lijkt veel op Querelle en Varnese ( zoon v Querelle, neef van mijn merrie)

Verbeteringspunten: ze is aan de kleine kant, maar gaat waarschijnlijk wel groot doorfokken wegens grote ( 1.68m- 1.70m )familie.
Er zit veel temperament in! Ze is wel eerlijk, maar toch koele hengst nodig. Ze heeft veel springvermogen.

Hoe fokt Glenridge door ? Een pluspunt aan deze hengst vind ik dat hij stevig en zwaar doorfokt. Mijn merrie is meer een buistype ( langgelijnd )

iemand foto's van nakomelingen ??

Princess

Re: GEZOCHT info/foto's nakomelingen van GLENRIDGE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:39

ik ken een merrie van glenridge, springt Z. Erg leuk paardje vind ik, wel vlug, springt zeer goed erg voorzichtig maar echt een madametje want je ligt er zo naast. Maar niet op een gemene manier, als het haar niet zint wat je doet ofzo.
De merrie is donkerbruin en niet groot, en ze is niet echt zwaargefokt.
En er zit idd veel temperament in!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:48

Ik heb ook een Glenridge gekend, stond op de stal waar mijn paard ook stond) dat was me er 1. Hopeloos. Ze was toen jong, ong. 1.60m en absoluut niet zwaar gebouwd, ze was heel erg tenger. Het inrijden was een ramp, het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ze ingereden was en toen kon je haar alleen rijden met een slof, zonder slof sloeg ze gegarandeerd achterover. Na 2 jaar kon je er normaal op rijden ook zonder slof, daarna ben ik met mijn eigen paard naar een andere stal gegaan, dus ik weet niet wat ervan terecht is gekomen.
Manen trekken was ook een ramp. Ik zorgde er toen voor dat alle jonge paarden netjes getrokken waren, maar deze is de enige ooit die me niet gelukt is, zelfs niet met praam, uiteindelijk de schaar maar gepakt (toen je er eindelijk normaal op kon rijden konden wel de manen gedaan worden).
Ze was niet vals ofzo, ze beet niet en je kon gerust de stal uuitmesten, maar ze was enorm paniekerig, waarom, geen flauw idee.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:47

Heb ook een Glendrige gekend. Het zadelmak maken was een ramp. Zelf ben ik bijna met haar verongelukt (lag alleen het zadel er nog maar op). Daarna is ze naar 2 verschillende stallen geweest, maar kwam weer onbeleerd en nog gefrusteerder terug. Wel een hele lieve merrie in de omgang. Ze is verkocht naar Midden Nederland, waar ze nu in de springsport ingezet is. UIteindelijk toch nog iets geworden. Overigens paard met OC, wat ze ook aan een nakomeling van Calvados meegaf.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:09

durf het niet met 100% zeker te zeggen maar bijna wel, dit is volges mij die merrie waar ik het eerder over had, het veulen dat erbij loopt is overigens van Nivaeu, helaas na een paar maanden overleden, deze foto is ongeveer 3 jaar oud.
Afbeelding

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:47

ik rij een glenridge.

vind het echt een superpaard.

ze is ongeveer 1.64, en is best wel braaf. af en toe een bok of een flinke vreugdessprong maar dat komt om dat ze nog maar 4 is en nog niet superlang onder het zadel is.
ze springt ook nog een heel goed.
met beleren was ze ook heel braaaf.

millianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:15

Ik heb een merrie van 20 dit is een glenridge daar heb ik nu 3 veulens van 2 gibraldies en de laatste een arezzo. Supper paard.