Succesvolle Zeoliet-nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loesvb

Succesvolle Zeoliet-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:35

Mijn vraag is eigenlijk al duidelijk; maar kennen jullie succesvolle nakomelingen in de dressuur van de hengst Zeoliet??

Mansolein

Re: Succesvolle Zeoliet-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:42

Een kennis van mij die handel heeft in dressuurpaarden heeft altijd interesse in zeoliet paard.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:59

Ja een merrie op mijn vorige stal was 8 jaar, preferent volgens mij, en inmiddels Z1 dressuur...

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:05

Mansolein schreef:
Een kennis van mij die handel heeft in dressuurpaarden heeft altijd interesse in zeoliet paard.

Hoe heet diegene en heb je een adres van hem/haar; een vriendin van me heeft een zeoliet te koop!

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:05

Maar waar ik eigenlijk op doelde was paarden die nationaal lopen; dus zz-licht of hoger...

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:07

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:09

Ik ken er een: een zeoliet uit een notaris merrie.
Liep Intermediare 2 in de USA bij zijn vorige amazone is nu inmiddels verkocht. Ik heb hem zadelmak gemaakt als 3 jarige. geweldig dier, goed beweging en een makkelijk karakter

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:17

Mansolein schreef:

grappig, een kennis van mij doet ook in dressuurpaarden, maar die wil geen zeolieten.

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:21

Nicky74 schreef:
Ik ken er een: een zeoliet uit een notaris merrie.
Liep Intermediare 2 in de USA bij zijn vorige amazone is nu inmiddels verkocht. Ik heb hem zadelmak gemaakt als 3 jarige. geweldig dier, goed beweging en een makkelijk karakter

Dat zie je niet vaak bij zeolieten

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:22

Jiska van den Akker heeft Meoliet zoon van Zeoliet in de intermediar lopen.

Loesvb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:24

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:30

Loesvb schreef:
SuzanneHk schreef:
Op www.hippischepassage.nl staat een zeoliet die lichte tour loopt.

wie is dat, die erop zit??

Geen idee, maar ze mag wel een keer een cursusje 'rechtop zitten' gaan volgen Knipoog

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:39

Ik heb een nakomeling van Zeoliet. 6 jaar en Z2 dressuur. Is een ontzettend talentvol paard die, (dat is de planning) volgend jaar zz licht gaat lopen. Paard heeft zeer veel beweging en een super karakter. Is vaak overijverig en leert ontzettend snel. Wel is hij erg heet maar naarmate hij `ouder` wordt gaat dat steeds beter. Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:34

Mijn instructeur gaat binnenkort zz-licht starten met zijn Zeoliet. Is een erg goed en mooi paard.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:11

Een vriendin van mij heeft een 6 jarige Zeoliet ruin.
Z1 dressuur en ik heb nog nooit een paard met zoveel kracht gezien in de gangen..
Het is haar echte TOPPER en ze gaat zeker bnog heel ver met hem komen...
Mijn avater is zijn oog!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:46

Loesvb schreef:
Mansolein schreef:

Hoe heet diegene en heb je een adres van hem/haar; een vriendin van me heeft een zeoliet te koop!

Kijk maar op www.nicolevanamerongen.nl

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:58

Zeoliet brengt verdriet is mij altijd verteld Bloos Maar in dit topic valt dat nog wel mee Haha!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:36

Kaakaa hier van bokt heeft een Zeoliet x Vasco merrie (K-jaargang)

Ze kocht de merrie zadelmak, en heeft haar naar de PrixStGeorge gereden (met wp! )
De merrie heeft een jaar of 6 hier bij mij op stal gestaan, en het dier heeft een super karakter. Echt braaf, fijn te rijden en altijd bereid te werken!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:52

wij hebben ook een zeoliet staan ( staat ook te koop nu ) maar is voor de sport niet geschikt en altijd beetje recreatief gereden. karakter is ook wat lastig, je moet met hem om kunnen gaan en om te zeggen dat ik hem mooi vind.... valt tegen!

suzarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:46

Zeoliet brengt verdiet is hier ook altijd de kreet!! Eigenlijks zijn er twee soorten zeolieten de kleintjes en de groten, maar 1 ding hebben ze gemeen echt voor je werken willen ze niet. vandaar dat er ook een hoop blijven steken in de M2 en de ZI, Want dan redden ze het niet meer op mooi zijn en krachtige bewegingen, dan moet het paard namelijk zijn lichaam gaan gebruiken en das iets waar Zeolieten een hekel aan hebben. Dit weet ik uit eigen ervaring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:51

Mans van Rosina Hoopman loopt Young Riders en ZZ-Zwaar.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:53

ik heb zelf een 8 jarige zeoliet merrie staan, ze kan bijna niks ze is 176 hoog en slungelig, heeft al paar keer een zware koliek aanval gehad en een keer een gebroken griffelbeen. vandaar dat de training ook achterligt denk ik die dingen houden me ontzettend op. zelf is ze met rijden niet betrouwbaar zoals suzarma al zegt als ze de spieren en de rug moet gebruiken komt ze vreselijk in protest terwijl alles wel goed zit heb haar in de kliniek ook laten nakijken volledig. tuig en alles zit ook allemaal goed. zal even een paar fotos plaatsen van haar.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou moet ik eerlijk zeggen dat ze vroeger ook niet fijn behandeld is geweest, voordat ze bij ons binnenkwam is ze alleen puur gereden op sporen handen en zweep. als je de stal inkwam stond ze gelijk al achterin de stal ook aan de hand stond ze veel op haar achterbenen en sleurde ze me afentoe over het terrein heen. en in het begin wou ze ook wel eens slaan maar nu is het wel puur rust en ze begint ook beter uit haar ogen te kijken nu. daar ben ik wel blij om, ze komt ook beter in haar vacht. wil haar mischien gaan gebruiken voor de fok.

larida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:55

het paard van navidad omschrijft is mijn paard. Zelf heb ik geen problemen gehad met dit paard met omgang of rijden. Het is bij dit paard puur een vertrouwens kwestie geweest. Ze was bij de vorige eigenaren onhandelbaar wat ik weet en ze is altijd met lange sporen gereden. Als je haar goed door rijdt is ze makkelijk te rijden en geeft ze ook geen verzet in d'r rug. Ik heb er ooit een fysio naar laten kijken en deze heeft haar onder behandeling gehad. Verder heeft ze inderdaad een gevoeligheid voor koliek meestal verstopping,maar sinds ze op zaagsel staan gaat het heel goed. Afgelopen dagen zat er alleen wat zand in de weg,maar ja wat wil je met een modderpoel als weiland. Verder is ze echt mega lief in de omgang...ik zelf dacht eerst in het begin ook zeoliet geeft veel verdriet,maar voor mij is dat 100% meegevallen. Ik en Mijn paard zijn een team geworden na mate de jaren,alleen moet ik haar nu wegens omstandigheden verkopen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:55

knolliepower schreef:
Zeoliet brengt verdriet is mij altijd verteld Bloos Maar in dit topic valt dat nog wel mee Haha!

op elke hengst hebben ze wel wat,,
goodtimes badtimes..
ik heb een holland stermerrie... aah?? holland gemene stopper!!!!
nou daar heb ik nog niks van gemerkt!! gelukkig. Haha!