Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Verkeersmak worden is in veel gevallen gewoon een kwestie van veel oefenen en geduldig zijn.
Mijn trouwe vriend is hij
.
, bij hem is het alleen wat erger...Hij schopt echt tegen auto's enzo
..Maar dat komt ook heus wel goed
Ik zou niet anders meer willen, terwijl ik daarvoor ook een KWPN-er reed. Ik zou mijn toekomstige kinderen (vriendlief is er nog niet helemaal klaar voor
) met een gerust hart op Xen zetten en ook in de omgang is hij heerlijk zoet...
,een lief betrouwbaar tuttebelletje,koel in het kopje,braaf onder het zadel,geen geniepige kuurtjes,.
lekker buiten tuffen!
(gewoon voor de jooool)
Pellie schreef:reden hiervoor is....? eigen voorkeur??
Glossi schreef:Pellie schreef:reden hiervoor is....? eigen voorkeur??
Had je dat tegen mij?
Ik zei dat ze beter nog even verder kon kijken en dat er genoeg leuke paarden te koop staan. Omdat in haar verhaal stond dat de tinker die ze uitprobeerden nog niet echt verkeersmak is en ze opzoek is naar een familiepaard. Daarom kan ze beter verder kijken. Er staan echt genoeg andere leuke tinkers te koop
, maar dan moet je wel goed zoeken en niet kiezen voor de eerste de beste

--> meestal veranderen ze niet zo heel veel in karakter, maar dat is natuurlijk per paardje verschillend en je moet er wel op letten dat ze niet té veel eiwitten krijgen want daar kunnen veel tinkers niet tegen
daarbij was t al zo ernstig dat hun ingewanden sterk waren aangetast en dus op een dag dood in wei lagen
, maar we rijden ook heerlijk veel buiten
... dan kan ze wel jolig zijn, maar dat vind ik wel leuk

. Ze is juist zeer gevoelig en reageert snel te overdreven, dus bij haar moet je juist zeer lichte hulpen geven
)
(Sayla was hier wel wat dik en lijkt nog dikker door dat kleine meisie, maar nu is ze weer gestroomlijnd
) Soma schreef:waar ben je wezen kijken?Hallo,
Ging vandaag naar een Tinker kijken, om evt. aan te schaffen. Ben op zoek naar een leuk familiepaard voor mijn dochters (9 en 12 jaar) en voor mezelf. Ik wil een beetje in de bak rijden en een buitenrit op zijn tijd. De tinker was leuk (wel veeeeeeel te mager...), maar 10 jaar en niet echt gewend alleen op buitenrit te gaan. Verkeer vond ze een beetje eng, maar ze deed op zich geen stap verkeerd.
Nu twijfel ik enorm, zou deze tinker snel gewend worden in het verkeer? Zou hij erg veranderen als hij in goede conditie komt?
Zou ik niet snel weer mijn dressuuroefeningen missen, of zou je met een tinker ook in de bak wat kunnen oefenen (ik rijd engels, geen western..).
Alvast bedankt voor de reacties.
Soma

Aedan schreef:je kan desnoods nog naar andere tinkers gaan kijken. Een tinker is echt een familie paardje. En je kan echt dressuren met een tinker hoor. Verkeersmak worden is in veel gevallen gewoon een kwestie van veel oefenen en geduldig zijn.