Hengst Equador?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Hengst Equador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:00

Hallo!

In de IDS las ik over de hengst Equador. Het lijkt ons een goede hengst voor Nevita, aangezien hij goede dressuur- en springnakomelingen geeft. Bijvoorbeeld Idocus van Marlies van Baalen is een afstammeling van Equador. Nu wilde ik jullie vragen of jullie misschien ook een afstammeling van deze hengst hebben en zoja foto's ervan. Hier nog even foto's van de merrie en van Equador.. wat denken jullie? Is dit een mooie combinatie?
Afbeelding
Nevita..

Afbeelding
Afbeelding
Equador..

Groetjes! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Lachen

Flew

Re: Hengst Equador?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:05

Nou, ik denk opzich van wel. Bij mij op stal staat ook eentje van Equador, geweldig beestje, veel pit, maar een superlief karakter Lachen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:50

Ik weet het niet, ik twijfel. Op de foto van je merrie lijkt het als of ze iets wat kortbening is en dat is equador ook zeker en ook wat zwaar. Ik zou dus eigelijk niet kiezen voor deze combinatie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:53

Ik zou het niet doen. Zou eerder voor een andere all-rounder gaan. Ben bang dat je in combinatie met die merrie een tank krijgt.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:55

ik zou ook niet kiezen voor deze combi.
Te weinig verbeterpunten aan beide kanten.

Voor de combi allround zou ik ook gaan.................

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:54

Wat is de afstamming van jouw merrie?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:48

Ik ken er 1 dit is een 2e bez hengst...super mooi dier....maar zit een goede bloedlijn achter,,voor de rest heb ik nog niet veel moois gezien van Equador....mar ik denk dat ie nou ook bepaald niet de beste merrie's krijgt....

Ik ben zelf niet gecharmeerd van Equador......zou em zelf nooit gebruiken...IMO . word denk wel gebruikt omdat zijn dekgeld 500 euro is, maar stond ie op 900 oid, dan denk ik dat veel mensen em dan zouden laten staan!!!

Idocus is ook al weer terug in de USA, nederlands fokkers stonden niet echt te popelen om hem te gebruiken, deze hengst moet ook een bloedvoerende merrie hebben anders worden de veulens ook erg zwaar.....zelfde als zijn vader dus.....

Haarlem is ook all round en ook een zoon van Voltaire, die is 675 euro...Karandasj, Goodtimes, Quattro, Rubiquil en andere zijn misschien betere optie's voor jouw merrie....

Wat is de afstamming van de merrie???

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:49

Karandasj klinlt inderdaad al veel beter ja!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 15:23

De afstamming van de merrie is Goodwill.. We hebben een voorkeur voor deze hengst omdat hij bij het verrichtingsonderzoek alles boven de 7 haalde, springen en dressuur.. En hij heeft niet zo'n lange rug. Nevita heeft wel een lange rug (zie je niet echt op de foto)..

Ik zal even research doen naar de hengsten die jullie noemen! Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:31

Het dus al gezegd, maar met Equador heb je wel bloed nodig anders kun je een flinke tank krijgen. En jouw merrie toont dat niet en heeft dat denk ik te weinig voor Equador. Er zijn trouwens veel beter allrounders, sommige vinden Idocus een toevalstreffer van Equador. Hij is de enige zoon van hem die zo hoog loopt.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Riverman als allrounder, hij zal wel het front en hals verbeteren denk ik. Of Sydney(v.goodtimes) misschien, maar dan fok je terug op Farn. Dat doe je trouwens ook met Goodtimes. Hoe is haar karakter?

Ik zag Rubiquil als optie, nou die zou ik ook maar laten staan. Dat is er ook 1 die veel bloed nodig heeft. Haarlem vind ik nou ook niet echt in het hokje allround passen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:01

Haar karakter.. jah dat is heel moeilijk.. Je moet echt bij haar kijken wat voor humeur ze heeft.. Anders gaat het gewoon niet. En ik las over zijn goede karakter.. Maarja, ik geloof dat die hengsten echt de hemel in worden geprezen.. Haha!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:34

Citaat:
Haarlem vind ik nou ook niet echt in het hokje allround passen

Waarom ???/

Riverman, ben ik met je eens fokt ook all round...........

In plaats van verrichtingscijfers zou ik naar de gegevens van de nakomelingen kijken...

bv bij equador zijn nafok zie je niet veel van zijn verr cijfers terug..ik vind de exterieurindex van hem interresanter, die is gebaseerd op zijn nafok.....

Als je toch naar de verr cijfers kijkt, zou mij Solitair meer aanspreken:

Solitair is ook een paard wat 8 ,8, 8.5 scoort op St /Dr en Gal.

springen krijgt ie 7 op afdruk, 7 op techniek 8 op vermogen

Voltaire x Libero h x Ulster

Dat vind ik nou interresantere hengst voor jouw merrie......

http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/index.html

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 22:37

Ja die vond ik ook mooi! Maar mijn moeder vond hem wat minder.. Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:48

Abigail, het gaat erom of de hengst bij je merrie past. Niet of ie qua uiterlijk mooi is. Je hebt weinig aan een mooi paard als ie ervoor geen meter bij loopt of dit dan fokt omdat de combi gewoon fout is.

Haarlem, tja ik ken eigenlijk weinig dressuurpaarden van hem en op hoogniveau zie ik ze ook niet lopen. Wel een goede hengst verder.

Karakter is dus een heikel punt. Ik zou dan eerder voor Sydney gaan dan Goodtimes. Riverman geeft volgens mij ook wel lieverds.
Solitair, misschien niet zo gek. Ze is er breed genoeg voor. Hoe is haar achterbeen? Die moetwel goed zijn bij de merrie, anders kun je 'm beter laten staan.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 22:52

Ja dat is waar maar het oog is ook wat.. Als je nou een heeel lelijk paard hebt wat heel mooi loopt oke.. Ik neem mijn woorden terug!

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:15

Wij hebben Het paard Bertolucci gefokt uit een Purioso merrie.
Hij zou Grand-prix worden gestart, maar heeft een peesblessure opgelopen

twipsy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:26

Ik heb een ruin gehad van de hengst Equador.
Niet het liefste paard met rijden maar verder wel een super karakter.
Hij leek ook echt op zijn vader, zwaar gebouwd dus.

Juventus7777

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:37

Ik heb de hengst Bertolucci (Juventus bij KNHS) ingereden/zadelmak gemaakt, dat was niet eenvoudig kan ik je vertellen, maar heb je een Equador eenmaal voor je gewonnen gaat hij door het vuur voor je! Helaas blijkt Janine Fiechter hem gecastereerd te hebben en is al mijn werk voor niets geweest! Ik heb heel veel plezier van hem gehad, altijd getraint bij Gert v/d Hoorn te Kootwijk en hem zelf tot het Z2 gebracht. We zijn samen Reserve kampioen van Nederland geweest, en 2 x Gelders kampioen.

Careano schreef:
Hallo!

In de IDS las ik over de hengst Equador. Het lijkt ons een goede hengst voor Nevita, aangezien hij goede dressuur- en springnakomelingen geeft. Bijvoorbeeld Idocus van Marlies van Baalen is een afstammeling van Equador. Nu wilde ik jullie vragen of jullie misschien ook een afstammeling van deze hengst hebben en zoja foto's ervan. Hier nog even foto's van de merrie en van Equador.. wat denken jullie? Is dit een mooie combinatie?
Afbeelding
Nevita..

Afbeelding
Afbeelding
Equador..

Groetjes! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:30

Heel oud topic en daarom een slotje.
Je kunt eventueel via pb contact opnemen met Hanky.